احتمالاً Metal Gear Solid 3 Remake عنوانی مولتی‌پلتفرم باشد

منبع: گیمفا

4

1402/2/23

23:47


شاید پلی استیشن Metal Gear Solid 3 Remake را به انحصار خود درآورد اما گفته می‌شود این بازی نهایتاً به پلتفرم‌های دیگر راه پیدا خواهد کرد.

احتمالاً Metal Gear Solid 3 Remake عنوانی مولتی‌پلتفرم باشد

شاید پلی استیشن Metal Gear Solid 3 Remake را به انحصار خود درآورد اما گفته می‌شود این بازی نهایتاً به پلتفرم‌های دیگر راه پیدا خواهد کرد.

اواخر ماه مارس بود که سردبیر رسانه VGC با انتشار توییتی ادعا کرد که Metal Gear Solid 3: Remake در سال ۲۰۲۴ منتشر خواهد شد و سران کونامی (Konami) در حال تصمیم‌گیری برای انتشار دوباره برخی عناوین مجموعه هستند. گفته می‌شد که قرار بود این بازی در E3 2023 رونمایی شود اما بعد از لغو برگزاری این رویداد، منابع داخلی این احتمال را مطرح کردند که بازسازی نسخه سوم سری Metal Gear Solid در پلی استیشن شوکیس بعدی معرفی خواهد شد؛ رویدادی که ممکن است در اواخر ماه مِی برپا شود.

از آن‌جایی که شایعاتِ بسیاری به قرار داشتن این بازی در انحصار پلی استیشن ۵ اشاره می‌کنند، اخیراً و طی برنامه Xbox 2 Podcast، جز کوردون (Jez Cordon)، منبع داخلی و نویسنده وب‌سایت Windows Central، ادعا کرده است که طبق شنیده‌هایش، Metal Gear Solid 3 Remake قرار است عنوانی چندپلتفرمی باشد:

طبق چیزهایی که شنیده‌ام، مثل اینکه حداقل درباره Metal Gear به‌نظر می‌رسد که با عنوانی چندپلتفرمی طرف باشیم که شاید قراردادهای مربوط به آن تنها به بازاریابی یا بسته‌های الحاقی محدود شوند و یا اینکه این بازی انحصاری زمانی یا چیزی مانند این باشد. با این وجود اما من شنیده‌ام که بازی ممکن است روی ایکس باکس هم منتشر شود و یک انحصاری کامل نیست. من ۱۰۰% مطمئن نیستم که این عنوان کاملاً در انحصار پلی استیشن خواهد بود یا نه.

جز کوردون

وی همچنین در صحبت‌هایش به بازی بعدی Castlevania نیز اشاره کرد و گفت:

وضعیت Castlevania حتی [از Metal Gear Solid 3 Remake] مبهم‌تر است و نمی‌دانم برنامه‌شان برای آن چیست… به‌نظر می‌رسد که حداقل برخی از این بازی‌ها انحصاری زمانی باشند، DLC آن‌ها به صورت انحصاری در دسترس قرار بگیرند یا اینکه قرادادها صرفاً به بازاریابی بازی‌ها محدود شوند. به‌هر صورت ظاهراً تمام آن‌ها مولتی‌پلتفرم خواهند بود.

جز کوردون

دنیای بازی‌های ویدیویی این روزها با بازسازی‌‌ها لبریز شده است و ناشرها، کتابخانه خود را زیر و رو می‌کنند تا هر عنوانی که پتانسیل‌های کافی را داشته باشد، به دوران مدرن بیاورند. با اینکه چنین پروژه‌هایی برای هواداران هیجان‌انگیز به‌نظر می‌رسند اما سرنوشت محصول نهایی لزوماً هیجان‌انگیز نیست؛ خصوصاً که می‌دانیم در اکثر موارد، هم سازندگانِ اصلی روی ریمیک نظارت نمی‌کنند و هم توسعه‌دهندگان برای هرچه بیشتر عمومی‌سازی بازی، ترکیب و هویت آن را دستکاری می‌کنند. در رابطه با این موضوع، پیشنهاد می‌کنیم مقاله «Resident Evil 4 Remake: غرق شده در معضلی به‌نام «فرهنگ بازسازی»» به قلم حسین غزالی را مطالعه کنید.

منبع: Gameranx

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو