ترجمه اختصاصی/در خانه پاک‌کننده عسلی پوست بسازید

3

1402/2/27

16:38


پاک کننده صورت با عسل راه‌حل مناسبی برای حفظ سلامت پوست است چون عسل یکی از محصولاتی است که بسیار در آرایش استفاده می‌شود.

ترجمه اختصاصی/در خانه پاک‌کننده عسلی پوست بسازید

به گزارش سرویس خبری بهداشت‌نیوز از طرف دیگر اگر این کار را در خانه انجام دهید،خیلی بهتر است چون هم در هزینه‌های شما صرفه‌جویی می‌شود و هم این‌که مواد استفاده شده در این محصول طبیعی است و کیفیت بالایی دارد.به همین ترتیب،می‌توانید آن را با سایر مواد ترکیب کنید تا از مزایای بیشتری بهره‌مند شوید.به طور کلی،ماسک عسل برای همه انواع پوست به‌ویژه پوست‌های چرب یا مستعد آکنه بسیار مفید است.

 

طرز تهیه ماسک عسل در خانه

 

برای تهیه ماسک عسل،علاوه بر عسل به مواد زیر هم نیاز دارید:

 

روغن نارگیل بکر:برخی مطالعات نشان می‌دهد که این محصول به درمان اختلالات پوستی مختلف کمک می‌کند.همچنین این ماده تسکین دهنده و مرطوب کننده است.

 

سرکه سیب: این محصول به جلوگیری از علائم آکنه و کاهش جای زخم کمک می‌کند.

 

روغن درخت چای: تحقیقات نشان داده است که این محصول در مبارزه با آکنه خفیف تا متوسط ​​بسیار موثر است.علاوه بر این، عوارض جانبی تحریک کننده سایر عناصر مانند بنزوئیل پراکسید را ندارد.

 

دستورالعمل

 

این بهترین قسمت است. برای تهیه این پاک‌کننده،فقط باید همه مواد را با هم مخلوط کنید تا به خمیری یکدست تبدیل شوند.اگر روغن نارگیل جامد است،آن را در تابه گرم کنید تا ذوب شود.سپس مخلوط را در یک ظرف شیشه ای قرار دهید،روی آن را بپوشانید و در جای خنک نگهداری کنید.

 

جایگزین های دیگر برای آماده سازی

 

یک پاک کننده دیگر وجود دارد که علی‌رغم ساده بودن دستورالعملش،به اندازه قبلی مزیت زیادی ندارد.در این صورت فقط باید از ۳ قاشق غذاخوری عسل و آب یک لیمو استفاده کنید.مواد را خوب با هم مخلوط کنید،روی صورت خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید.سپس ۲۰ دقیقه صبر کنید و بعد با آب گرم آن را بشویید.توصیه می شود این کار را یک بار در هفته انجام دهید.این نوع پاک‌کننده گزینه مناسبی برای پوست مستعد آکنه است.

 

صابون عسل

 

این صابون برای صورت و کل بدن قابل استفاده است.برای تهیه آن به مواد زیر نیاز دارید:

 

صابون کاستیل: یک‌چهارم فنجان.

 

عسل: یک‌چهارم فنجان.

 

آب مقطر،گلاب یا نارگیل: یک‌چهارم فنجان.

 

یک قاشق چایخوری روغن مغذی پوست که این روغن می‌تواند جوجوبا،بادام،آووکادو،زیتون،زردآلو یا آرگان باشد.

 

همه مواد را با هم مخلوط کنید و مطمئن شوید که مواد به خوبی یکپارچه شده باشند.سپس آن را در یک بطری بریزید و قبل از استفاده خوب تکان دهید.

 

خواص و فواید عسل

 

عسل محصولی با فواید زیبایی است. اگر مواد دیگر را به آن اضافه کنید،یک پاک‌کننده صورت با کیفیت مطلوب خواهید داشت.

 

پاک کننده

 

عسل دارای آنزیم هایی با خواص مناسب برای از بین بردن سموم،کاهش چربی در منافذ و پاکسازی پوست است.این خواص باعث می‌شود که شما محصولی عالی برای پاک کردن پوست شما از آلودگی‌ها و ظاهری شاداب و باطراوت داشته باشید.

 

آنتی باکتریال و ضد آکنه

 

عسل یک آنتی بیوتیک طبیعی است و توانایی مبارزه با باکتری های مولد آکنه و همچنین سایر میکروارگانیسم‌هایی که روی پوست تاثیر می‌گذارند را دارد.

 

لایه برداری

 

محتوای بالای قند موجود در عسل،آن را به یک لایه بردار طبیعی عالی تبدیل می‌کند.این خاصیت عسل به حذف سلول‌های مرده و بازسازی پوست کمک می‌کند.

 

التیام‌بخش

 

این یکی از با ارزش ترین خواص آرایشی عسل است.استفاده از عسل به محو شدن علائم روی پوست کمک می‌کند و برای تسریع بهبود زخم‌ها و سوختگی‌ها استفاده می‌شود.

 

آنتی اکسیدان

 

عسل حاوی ویتامین های ث و ای است،بنابراین با رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده و از پیری زودرس جلوگیری می‌کند

 

مرطوب کننده

 

عسل دارای ترکیباتی است که برای تغذیه پوست ایده آل هستند.به غیر از آب، ویتامین های آ،ث،کا،ای و د به همراه مواد معدنی مانند منیزیم،کلسیم و پتاسیم دارد.

 

نکاتی برای استفاده از پاک کننده عسلی

 

پاک کننده عسلی را می توان اول صبح یا قبل از خواب استفاده کرد.حتی اگر صبح و عصر خود را با این محصول پاکسازی کنید،مشکلی نیست.بهتر است آن را مستقیماً روی صورت بمالید.فقط اجازه دهید ۲۰ تا ۳۰ ثانیه روی آن بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید.سپس صورت خود را خیلی خوب خشک کنید.به خاطر داشته باشید که این محصول پاک کننده آرایش نیست،بنابراین قبل از استفاده باید آرایش خود را پاک کنید.اگر بعد از استفاده از پاک کننده عسل،قرمزی یا سوزش داشتید یک هفته آن را متوقف کنید ولی اگر مشکل ادامه داشت،به‌طور کامل قطع کنید.اگر مشکل شدید آکنه دارید،تا زمانی که با متخصص پوست مشورت نکردید از این محصول استفاده نکنید.

 

منبع step to health

تاریخ ۱۵ مه ۲۰۲۳

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو