بازه زمانی احتمالی عرضه بازی GTA 6

منبع: زومجی

7

1402/2/28

15:40


بازه زمانی احتمالی عرضه بازی GTA 6

شرکت Take-Two Interactive گزارش نتایج عملکرد سه‌ماهه چهارم و سال مالی اخیر این شرکت را منتشر کرده که دستیابی به رکورد ۵.۳ میلیارد دلار سفارش جدید را نشان می‌دهد. بااین‌حال به نظر می‌رسد که ناشر بازی‌های راک‌استار نقشه‌های بزرگتری را برای سال مالی ۲۰۲۵ در سر دارد که از اول آوریل ۲۰۲۴ شروع خواهد شد و تا ۳۱ مارس ۲۰۲۳ ادامه پیدا خواهد کرد. این شرکت برای این بازه زمانی به عرضه «چند پروژه عظیم» اشاره دارد که به‌گفته‌ی آن‌‌ها قرار است «استانداردهای جدیدی را در صنعت بازی تعریف کند». همچنین به هدفگذاری دستیابی به بیش از ۸ میلیارد دلار درآمدزایی در این سال اشاره شده است.

بنابراین این احتمال وجود دارد که پروژه‌ی اصلی مورد نظر مقامات Take-Two همان Grand Theft Auto 6 باشد. GTA 6 را می‌توان مورد انتظارترین بازی این نسل معرفی کرد که توسط راک‌استار در دست ساخت است. Take-Two در ادامه‌ی توضیحات اضافه کرد: «در چند سال گذشته، ما کسب‌و‌کار خود را برای انتشار جریان فوق‌العاده‌ای از پروژه‌های جدید آماده کردیم که معتقدیم شرکت ما را به سطوح بالاتری از موفقیت خواهند رساند».

پوستر غیررسمی Grand Theft Auto 6

این شرکت همچنین انتظار دارد که روند رو به رشد خود در سال مالی ۲۰۲۵ را حفظ کند و در سال‌های ۲۰۲۶ و فراتر از آن نیز به پیشرفت نتایج عملکرد ادامه دهد. بنابراین تنها بازی منطبق بر توصیفات بالا، GTA 6 است که می‌تواند این دستاوردها را برای شرکت به همراه داشته باشد. به‌خصوص اگر پشتیبانی بعد از آن نیز با قدرت و مداومت ادامه پیدا کند؛ موضوعی که در بازی‌های این مجموعه قبلا مشاهده شده است.

IGN با اشاره صحبت‌های مقامات تیک تو، خاطر نشان کرد حجم سفارشات جدید در میان درآمدهای این شرکت در سال گذشته رکورد بسیار خوبی را به ثبت رساند و نسبت به مبلغ ۳ میلیارد دلار سال قبل از آن، یک جهش قابل توجه داشت. بنابراین اگر این شرکت انتظار دارد حتی از این رکورد نیز فراتر برود، قاعدتا باید بازی بزرگ جدیدی را در این سال روانه بازار کند. به‌خصوص بخش «تعریف استانداردهای جدید در صنعت بازی» به‌شدت شبیه به اظهارات قبلی استراس زلنیک، رئیس Take-Two درباره نسخه بعدی بازی‌های Grand Theft Auto است.

تصویر غیررسمی از بازی GTA6

از طرفی این گفته‌ها و گمانه زنی‌ها با شایعات قبلی مبنی بر احتمال معرفی GTA 6 در سال جاری و سپس عرضه‌ی آن در سال ۲۰۲۵ مطابقت دارد. جیسون شرایر از نشریه بلومبرگ نیز قبلا گزارش داده بود که این بازی برای سال مالی ۲۰۲۴-۲۰۲۵ شرکت Take-Two Interactive هدف گذاری شده است. در آن زمان منابع مختلف مدعی شدند که این بازی حداقل دو سال دیگر تا عرضه فاصله دارد.

راک استار هنوز به‌صورت رسمی GTA 6 را معرفی نکرده است. اما سال گذشته اطلاعات گسترده‌ای از این بازی در اینترنت فاش شد که نشان‌دهنده‌ی یک پروتاگونیست جدید و چند لوکیشن از محیط احتمالی بازی بودند. استراس زلنیک در آن زمان اعلام کرد که افشای این اطلاعات هیچ تاثیری بر روند توسعه بازی یا هیچ چیز دیگری نداشته است و برنامه‌های این شرکت مطابق زمانبندی تعیین‌شده ادامه پیدا می‌کند.

در پایان نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


نظرات


تصویری


ویدئو