همکاری BMW و Tyde برای طراحی قایق الکتریکی آیکون

همکاری BMW و Tyde برای طراحی قایق الکتریکی آیکون


منبع: فوت و فن

4

1402/2/29

06:53


شرکت بی‌ام‌و با سازنده قایق تاید (Tyde) همکاری کرده تا آیکون (Icon) الکتریکی را ایجاد کند.

همکاری BMW و Tyde برای طراحی قایق الکتریکی آیکون

شرکت بی‌ام‌و با سازنده قایق تاید (Tyde) همکاری کرده تا آیکون (Icon) الکتریکی را ایجاد کند. این قایق در جشنواره فیلم کن ۷۶ (76th Cannes Film Festival) رونمایی شده است. در حال حاضر این قایق یک نسخه‌ی نمونه است ولی شرکت ادعا می‌کند که این قایق آماده برای تولید انبوه است.

آیکون دارای دو موتور الکتریکی با توان ۱۳۴ اسب بخار (۱۰۰ کیلووات) است و شش باتری از مدل قدیمی بی‌ام‌و i3 با ظرفیت کلی ۲۴۰ کیلووات‌ساعت دارد. این قایق بر روی هیدروفویل‌ها حرکت می‌کند و در حین حرکت از آب بلند می‌شود. بنابراین، طبق ادعای بی‌ام‌و، نیاز به انرژی تا ۸۰ درصد کاهش می‌یابد. سرعت میانگین آیکون ۲۴ گره (۲۸ مایل در ساعت) است و حداکثر سرعت آن ۳۰ گره (۳۵ مایل در ساعت) می‌باشد. بیشترین فاصله‌ی قابل طی بین دو بار شارژ ۵۰ مایل دریایی است.

آیکون

هانس زیمر، برنده دو جایزه‌ی اسکار، همانند مدل‌های اخیر بی‌ام‌و iX و XM، صدای سیستم رانندگی آیکون را طراحی کرده است. این صدا از طریق بلندگوها با فناوری Dolby Atmos پخش می‌شود.

آیکون دارای شکل مثلثی تقریباً است که از پشت گسترده شده و به سوی نوک تیز شده است. این قایق به طول ۴۳.۱۴ فوت (۱۳.۱۵ متر) و عرض پشتی ۱۴.۸ فوت (۴.۵ متر) می‌رسد. روابط بیشتری برای مسافران ایجاد شده است از طریق پنجره‌های بزرگ در هر سمت قایق که به آن‌ها دیدی بسیار گسترده‌ای از دریا می‌دهد. ظاهر آیکون نیز به‌وسیله BMW Designworks طراحی شده است.

در پشت قایق، درهای شیشه‌ای به مسافران دسترسی به یک فضای لانژ فراهم می‌کند. در همان محل، کنترل‌های قایق هم قرار دارد. کاپیتان همه چیز را از یک نمایشگر لمسی ۳۲ اینچی که با وضوح ۶K کار می‌کند، کنترل می‌کند. رابط کاربری آن شبیه به سیستم iDrive بی‌ام‌و است و همچنین از دستورات صوتی برای دریافت اطلاعات مربوط به برد و گزارش هواپیمایی پشتیبانی می‌کند.

مسافران دیگر نیز با صندلی‌های ۳۶۰ درجه چرخشی، لذت مشاهده‌ی چشمگیری از دریا را تجربه می‌کنند. یک سیستم سرگرمی بر اساس تبلت، به آن‌ها این امکان را می‌دهد که کنترل کنند.

اگرچه به نظر نمی‌رسد بی‌ام‌و قصد تولید انبوه آیکون را داشته باشد، اما این شرکت معتقد است که یک قایق مانند آیکون می‌تواند جذابیتی برای خریداران خصوصی یا مشتریان تجاری داشته باشد. هیدروفویل‌های این قایق، در مقابل یک قایق معمولی، موجی را ایجاد نمی‌کنند و موتورهای الکتریکی آن نیز کمتر نویز تولید می‌کنند. لذا، قایقی مانند آیکون، سفرهای آرام و صمیمی روی آب را برای مسافران به ارمغان می‌آورد.

شرکت Candela نیز به دنبال ایده‌های مشابه با آیکون بی‌ام‌و است. قایق الکتریکی C-8 این شرکت از یک باتری با ظرفیت ۶۹ کیلووات‌ساعت از Polestar 2 استفاده می‌کند. هیدروفویل‌های آن نیز قایق را از آب بلند می‌کنند و سرعت میانگین آن ۲۲ گره (۲۵ مایل در ساعت) است و بیشترین فاصله‌ی قابل طی بین دو بار شارژ، ۵۷ مایل دریایی است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو