خبر مهم برای خریداران خودرو | چگونه حساب وکالتی باز کنیم؟ | راهنمای وکالتی کردن حساب

6

1402/3/1

23:38


خبر مهم برای خریداران خودرو | چگونه حساب وکالتی باز کنیم؟ | راهنمای وکالتی کردن حساب

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

براساس توافقات به عمل آمده قرار است متقاضیان شرکت در طرح های قرعه کشی خودرو سایپا و ایران خودرو پیش از ثبت نام حساب وکالتی داشته و مبلغ خودروها را در حساب خود واریز نمایند تا امکان ثبت نام برای آنها فراهم شود.

در همین ارتباط برای اطلاع متقاضیان خرید خودرو از خودروسازان و بورس کالا توضیحاتی را در خصوص نحوه افتتاح حساب وکالتی را بیان می کنیم.

نخست حساب وکالتی راهکاری است برای این که وجه مورد نیاز برای خریدها، مستقیماً از حساب بانکی شما برداشت شود.

برخی از افراد تصور می‌کنند که حساب وکالتی بورس کالا با حساب وکالتی که برای بازار بورس استفاده می‌شود، متفاوت است. توجه به این نکته ضروری است که این دو مورد یکسان هستند. به عبارت دیگر شما می‌توانید از یک حساب وکالتی برای معاملات خود در دو بازار بورس و بورس کالا استفاده کنید. دقت کنید که این کار به معنای بهره گرفتن از یک حساب معاملاتی یکسان برای معاملات در هر دو بازار بورس و بورس کالا است چرا که هر حساب وکالتی تنها به یک حساب معاملاتی لینک می‌شود.

سریع‌ترین راه برای افتتاح حساب وکالتی چگونه است؟

۱- متقاضیان نخست باید به یکی از بانک‌هایی که از طرف سایپا و ایران خودرو معرفی شده مراجعه کنید. فعلاً شرکت سایپا بانک‌های تجارت، ملی، صادرات، ملت، رفاه و اقتصاد نوین را معرفی کرده است. اگر در یکی از بانک‌های معرفی شده شماره حساب کوتاه مدت داشته باشید می توانید همان حساب را تبدیل به وکالتی کنید. دقت کنید حساب وکالتی همان حساب کوتاه مدت است. همان سودی که به سپرده کوتاه مدت تعلق می‌گیرد برای این حساب نیز واریز می‌شود.

۲- در حال حاضر امکان وکالتی کردن حساب‌ها در بانک‌های پاسارگاد، تجارت، سامان، اقتصاد نوین، کشاورزی، ملت، توسعه صادرات، رفاه کارگران، صنعت و معدن، شهر و ملی وجود دارد.اگر در این بانک‌های معرفی شده حساب بانکی ندارید باید به بانک مراجعه و یک حساب سپرده کوتاه مدت افتتاح کنید.

البته بیان این نکته ضروری است که فقط حساب کسانی که برنده هستند و قرار است از حساب آنها وجه خودرو برداشته شود مسدود می‌شود و تا زمانی که وجه خودرو مورد نظر از طرف بانک برای شرکت خودروساز واریز شود این وجه مسدود می‌ماند. اما از حساب مشتریانی که برنده نشده‌اند هیچ مبلغی برداشت نمی‌شود و می‌توانند مبلغ موجود حساب خود را جابه‌جا کنند.

افتتاح حساب وکالتی برای سامانه یکپارچه فروش خودرو داخلی

متقاضیان شرکت در طرح یکپارچه تخصیص خودرو داخلی بایستی حتما حساب بانکی خود را برای سازمان حمایت وکالتی نمایند. در غیراینصورت در طرح شرکت داده نخواهند شد. بسیاری از هموطنان با فرض اینکه خودرو مد نظرشان مربوط به یکی از خودروسازان می باشد و قبلا برای این شرکت حساب خود را وکالتی نموده اند، حساب بانکی خود را برای سامانه مذکور وکالتی نکرده و متاسفانه در این دوره شرکت داده نشده اند.

زمان پیش بینی شده برای وکالتی نمودن حساب شخصی به‌نام سازمان حمایت برای این طرح و مسدود نمودن وجه اعتبار لازم در حساب مذکور از روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۰ تا پایان روز جمعه ۱۴۰۲/۰۲/۲۹ می باشد. دراین بین تا زمان ثبت نام اولیه، لیست افراد مجاز برای پیش-ثبت نام در سامانه برمبنای اطلاعات ارسال شده از بانک‌ها تهیه می گردد.

صرفاً متقاضیان واجد شرایط که نسبت به تکمیل موجودی در حساب وکالتی خود اقدام نموده اند، می توانند روز چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۳/۰۳ تا چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۳/۱۰ نسبت به ثبت نام اولیه به منظور قرارگیری در لیست نوبت دهی خودروهای داخلی اقدام نمایند.

حساب وکالتی راهکاری است برای این که وجه مورد نیاز برای خریدها، مستقیماً از حساب بانکی شما برداشت شود.

براساس توافقات به عمل آمده قرار است متقاضیان شرکت در طرح های قرعه کشی خودرو سایپا و ایران خودرو و سامانه یکپارچه فروش خودرو داخلی پیش از ثبت نام حساب وکالتی داشته و مبلغ خودروها را در حساب خود واریز نمایند تا امکان ثبت نام برای آنها فراهم شود.

در همین ارتباط برای اطلاع متقاضیان خرید خودرو از خودروسازان، و بورس کالا توضیحاتی را در خصوص نحوه افتتاح حساب وکالتی را بیان می کنیم.

نخست حساب وکالتی راهکاری است برای این که وجه مورد نیاز برای خریدها، مستقیماً از حساب بانکی شما برداشت شود. شما می‌توانید از یک حساب وکالتی برای همه خودروسازان و سامانه های مرتبط ( به شرط اینکه برای همه حساب را معرفی کرده باشید) استفاده کنید.

لیست بانک‌ها برای افتتاح حساب وکالتی طرح یکپارچه خرید خودرو بدون قرعه کشی

بانک ملی : https://firoozeh.bmi.ir/signin

بانک ملت:  https://bastam.bankmellat.ir/bastam/start

بانک صادرات: https://sep.bsi.ir/sign

بانک تجارت: https://www.tejaratbank.ir/vekalati

بانک سپه: https://ebanksepah.ir

بانک پاسارگاد: https://bpi.ir

بانک پارسیان: https://vekalati.parsian-bank.ir

بانک رفاه: https://mehvar.rb24.ir

بانک مهر ایران https://customers.qmb.ir/vekalati

بانک کشاورزی https://ib.bki.ir/pid186.lmx

بانک قرض الحسنه رسالت https://vbank.rqb.ir

بانک اقتصاد نوین https://modern.enbank.ir/netway/index

بانک آینده https://ba24.ir/advocacy

بانک ایران زمین https://otc.izbank.ir/account/ProxyAccountRequest

بانک توسعه تعاون https://vb.ttbank.ir

بانک دی https://day24.ir/vekalati

موسسه اعتباری ملل https://metabank724.com

پست بانک https://ib.postbank.ir/netway

بانک مسکن https://www.bank-maskan.ir/advocacy

بانک سینا https://vbank.esinabank.ir

بانک صنعت و معدن https://modern.bim.ir/netway/userAccount/signUp

موسسه اعتباری نور https://noorbank.ir

بانک کار آفرین https://www.karafarinbank.ir

بانک شهر https://ebank.shahr-bank.ir

بانک سرمایه https://www.sbank.ir

بانک گردشگری https://tourismbank.ir

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو