روش نگهداری سبزی خوردن شسته در یخچال که مثل روز اول تازه بماند

منبع: مینویسم

6

1402/3/3

15:20


سبزی خوردن یکی از مواد غذایی می باشد که باید حتما در برنامه غذایی خود آن را داشته باشید اما چگونه باید آن را تا یک هفته در یخچال نگهداری کنیم تا پلاسیده نشود. طرز صحیح نگهداری سبزی خوردن شسته در یخچال را در این مقاله بخوانید.

روش نگهداری سبزی خوردن شسته در یخچال که مثل روز اول تازه بماند

شاید برایتان پیش آمده باشد که وقتی سبزی خوردن را میشویید و در یخچال نگهداری می کنید بعد از یک روز پلاسیده میشوند و بعد از آن دیگر قابل خوردن نیستند. اما چرا این اتفاق می افتد؟ چگونه می توانیم سبزی خوردن را برای حداقل یک هفته تازه نگهداریم بدون اینکه سبزی سیاه شود؟ در این مطلب از مینویسم بهترین روش های نگهداری سبزی خوردن شسته شده در یخچال را آموزش داده ایم تا سبزی های شما تازه بماند. این آموزش شامل نحوه شستن سبزی خوردن پاک شده و نحوه صحیح نگهداری آن در یخچال می باشد.

بهترین روش های نگهداری طولانی مدت سبزی خوردن شسته در یخچال

برای نگهداری سبزی خوردن شسته در یخچال روش های مختلفی وجود دارد که میتوانید هر کدام از روش هایی که بیشتر جواب میدهد را امتحان کنید.

  1. ابتدا سبزی ها را خوب پاک کنید و برای 10 الی 15 دقیقه در آب سرد خیس کنید تا اگر گل و آلودگی دارد از آن خارج شود.
  2. بعد از خارج کردن از آب آن را آبکش کنید و روی یک پارچه پهن کنید.
  3. برای چند ساعت اجازه بدهید روی پارچه پهن باشند تا آب آنها خوب کشیده شود.

زمانی که آب سبزی ها خوب کشیده شد میتوانید از روش های زیر برای نگهداری سبزی خوردن استفاده کنید به این نکته توجه کنید اگر سبزی حتی خیلی کم آب داشته باشد و آن را در یخچال قرار دهید پلاسیده میشود.

چگونه سبزی خوردن را تا یک هفته در یخچال تازه نگه داریم؟

مهمترین عاملی که باعث پلاسیده شدن سبزی خوردن بعد از شسته شدن می شود وجود آب در سبزی یا نامناسب بودن دمای یخچال برای نگهداری سبزی است.

1- قرار دادن سبزی خوردن در قابلمه در دار

بعد از اینکه خوب آب سبزی ها کشیده و خشک شد آن ها در یک قابلمه در دار از جنس روی بریزید و در یخچال قرار دهید این روش شاید ساده باشد اما باعث تازه ماندن سبزی خوردن میشود و میتوانید تا چند روز بدون اینکه پلاسیده شود از آنها استفاده کنید.

2- نگهداری سبزی خوردن در کیسه فریزر پر از هوا

سبزی ها را در یک کیسه قرار دهید و درون آن را کمی هوا وارد کنید و از بالا در را با یک کش یا نخ بببنید وجود هوا باعث تازه ماندن سبزی میشود و تا یک هفته میتوانید از سبزی خوردن تازه استفاده کنید.

3- استفاده از دستمال کاغذ برای نگهداری سبزی

این روش برای تازه ماندن سبزی خوردن بسیار کاربردی می باشد. قبل از اینکه از این روش استفاده کنید باید مطمئن شوید سبزی کاملا خشک شده و آبی نداشته باشد سپس سبزی ها را لای دستمال کاغذی بپیچید. دستمال را در یک کیسه فریزر یا کیسه پلاستیکی قرار دهید و آن را در کشوی یخچال قرار دهید با این روش رطوبت وارد سبزی نمیشود و اگر سبزی رطوبتی داشته باشد دستمال آن را جذب میکند. با این روش سبزی خوردن بین 5 تا 7 روز در یخچال میماند.

4- برای نگهداری سبزی خوردن ساقه آن را در آب قرار دهید

یک لیوان و یا یک ظرف یک بار مصرف بردارید و کف آن کمی آب بریزید و ساقه سبزی ها را در آن قرار دهید و با کمک کیسه فریز و یا کیسه های پلاستیکی همه جای سبزی ها را بپوشانید تا هوا وارد آن نشود میتوانید با کش دور آن را ببندید.

نگهداری سبزی خوردن در پارچه نخی

بعد از اینکه آب سبزی خوردن به خوبی کشیده شد میتوانید آن را در یک پارچه نخی بریزید و پارچه را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید. و در کشو یخچال قرار دهید. با این روش سبزی خوردن را میتوانید بین 6 الی 7 روز در یخچال نگهداری کنید.

چند نکته کاربردی برای تازه نگه داشتن سبزی خوردن

  1. سبزی نشسته ماندگاری بیشتری دارد می توانید به اندازه مصرف روزانه آن را بشویید که دیرتر پلاسیده شود.
  2. در هر یک از روش های نگهداری سبزی خوردن در یخچال باید آب سبزی حسابی کشیده شود سبزی خیس را به هر روشی در یخچال نگهداری کنید دو روزه پلاسیده میشود.
  3. تربچه را جدا از سبزی های دیگر قرار دهید تا سالم تر بمانند.
  4. در کل سعی کنید سبزی را خیلی زیاد نخرید به مقدار کم هر دفعه خریداری کنید تا هم راحت تر بتوانید از آن نگهداری کنید و هم اینکه زودتر خورده شود.

همچنین بخوانید:

خواص انواع سبزی خوردن ها

چگونه میوه ها را تازه نگه داریم

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو