بیوگرافی امیرعلی نبویان و اطلاعات جالب از زندگی شخصی و هنری این بازیگر

بیوگرافی امیرعلی نبویان و اطلاعات جالب از زندگی شخصی و هنری این بازیگر


منبع: روزانه

4

1402/3/9

14:50


امیرعلی نبویان هنرمند توانمند و معروف ایرانی است که در تاریخ دوم فروردین ماه سال 1359 در شهر زیبای آمل متولد شد. او در زمینه های مختلفی چون نویسندگی، اجرا و بازیگری فعالیت گسترده ای داشته است. امیرعلی نبویان فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی نوشیروانی شهر بابل در رشته مهندسی برق است و از طریق ایفای […]

بیوگرافی امیرعلی نبویان و اطلاعات جالب از زندگی شخصی و هنری این بازیگر

امیرعلی نبویان هنرمند توانمند و معروف ایرانی است که در تاریخ دوم فروردین ماه سال 1359 در شهر زیبای آمل متولد شد. او در زمینه های مختلفی چون نویسندگی، اجرا و بازیگری فعالیت گسترده ای داشته است. امیرعلی نبویان فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی نوشیروانی شهر بابل در رشته مهندسی برق است و از طریق ایفای نقش در برنامه تلویزیونی پر طرفدار رادیو هفت توانست مشهور شود. در این مقاله سعی می کنیم شما را با این هنرمند محبوب ایرانی بیشتر آشنا کنیم…

تولد و ویژگی‌های ظاهری

همانطور که گفته شد نبویان بازیگر متولد فروردین سال یک هزار و سیصد و پنجاه و نه است. حیوان سال تولد او میمون بوده و نماه فروردین که در آن متولد شده است هم حمل می باشد. در طالع بینی افرادی که در این ماه به دنیا می آیند صفاتی چون خوش طبع بودن و خوشرویی، قد بلند و هم چنین خوش اقبالی آمده است.

میزان دقیق قد و وزن امیرعلی نبویان در داده های اطلاعاتی  موجود نیست اما با توجه به ویژگی های ظاهری او می توان قد حدود 180 سانتی متر و وزن  حدود 75 کیلوگرم را برای او در نظر گرفت. این هنرمند موفق دارای موی سیاه، رنگ چشم قهوه ای و ظاهری جذاب است. او همچنین چپ دست است.

خانواده و نزدیکان

‌ امیرعلی نبویان دارای یک خانواده چهار نفره است. جالب است بدانید که او فرزند ارشد خانواده خود بوده و دارای یک برادر کوچک تر از خودش است که البرز نام دارد. پدر او نصرالله نبویان نام داشته و مادرش هم مرسده نوزاد است. شغل پدر و مادر این سلبریتی هم مثل مشخصات قد و وزن او در سایت های خبری و شبکه های اجتماعی موجود نیست. این بازیگر و نویسنده توانمند خواهر زاده کارگردان و مجری حرفه ای تلویزیون، مسعود فروتن می باشد.

ماجرای ازدواج امیرعلی نبویان

کاربران زیادی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی درباره ازدواج جالب امیرعلی نبویان و همسرش بودند و در اینجا این مورد را بازگو می کنیم. امیرعلی نبویان در سال هزار و سیصد و نود و پنج و در ماه خرداد اقدام به ازدواج با بهار نوروزپور کرد. بهار نوروزپور در زمان ازدواج خود قائم مقام یک آژانس تبلیغاتی بود که با امیرعلی نبویان نیز در زمینه تبلیغات همکاری داشته است. آشنایی این زوج و ازدواج آنها نیز به واسطه همین همکاری شغلی شکل گرفت.

بهار نوروزپور از نظر سنی یک سال و نیم کوچکتر از امیرعلی بوده و درباره ماجرای ازدواج خود چنین می گوید: “من یک شرکت فعال در کارهای تبلیغاتی دارم که یک بخش مخصوص ایده ‌پردازی دارد. پیش از ازدواج در این بخش امیرعلی به‌ عنوان کپی رایتر ما مشغول بود و به همین خاطر معاشرت و گفت و گوی ما بیشتر شد و در نهایت تصمیم به ازدواج کردن گرفتیم.”

گفتنی است که از سال 1395 تا به حال این زوج بچه دار نشده اند.

بیماری همسر امیرعلی نبویان

همانطور که گفته شد امیر علی نبویان و بهار نوروزپور در سال 1395 ازدواج کردند. اما مشکلی که در این راه وجود داشت بیماری سرطانی بود که همسر امیرعلی نبویان را زمین گیر کرده بود. با این حال او تواست با سختی زیاد و گذراندن دوره های شیمی درمانی در نهایت قبل از ازدواج رسمی خود این بیماری شکست دهد. البته بعد از ازدواج دوباره توده سرطانی فعال شد ولی با تحت درمان قرار گرفتن آن به سرعت از بین رفت.

امیرعلی نبویان درباره این اتفاقات هم در صفحه اینستاگرام خود واکنش نشان داد و این پست را ایجاد کرد:

“این آخرین پستیه که مربوط به زندگی خصوصیم میشه و ببخشید اگه کمی براتون تلخه. من تقریبا سه ساله که با بهار آشنا شدم و اون زمان رفیق و همکار همدیگه بودیم. تنها نکته ای که ازش میدونستم این بود که یه دوره شیمی درمانی بسیار سخت رو گذرونده. نه خبر داشتم نوازنده چنگ و سازهای کوبه ایه، نه بهم گفته بود عکاسه و نه اینکه به غیر از فارسی چهار زبان دیگه رو هم خیلی خوب بلده …

همه اتفاقات از روزهای آخر اردیبشهت ماه شروع شد. وقتی به خاطر فشارهای عصبی که در اثر آزار و اذیت بعضی ها به وجود اومده بود، مریضی بهار برگشت. دکتر عطری اعتقاد داشت که با توجه به تعداد خیلی کم گلبول های سفید حتی شیمی درمانی هم برای بهار ممکن نیست و در کمال نا امیدی فقط یه سری قرص تجویز کرد. بهار هر روز دچار کاهش وزن بود و من هر هفته چهارشنبه ها با دست های لرزان و البته لبخند به برنامه صد برگ میومدم. همین اشکان مزیدی عزیز هم شاهده که بعد از یکی از برنامه ها چه حالی داشتم.

به خاطر اصرارهای من به بهار بالاخره تصمیم خودمون رو گرفتیم که نامزدیمون رو به بقیه اعلام کنیم و حلقه ای که بهار برام خریده بود رو برای همیشه دستم کنم. مطمئن بودم معجزه خداوند پشت پنجره خونه است و اطلاع داشتم چه راز بزرگی در ابراز عشق پنهان شده. بگذریم از حرف و حدیث ها و تهمت ها و کامنت هایی که دربارمون بود… شکایتی هم نیست… ما همینیم.

تو اون دوره ما فقط وقت رو به دعا کردن، شوخی کردن، خندیدن و نادیده گرفتن گذروندیم در حالی که حتی آدم هایی که تو زندگی بهمون خیلی نزدیک بودن هم نمیدونستن ما گاهی چه زمزمه ای تو اتاق دربسته می کنیم و از چی میگیم و از چی می ترسیم… تا همین لحظه که دکتر عطری باهامون تماس گرفت و گفت که اتفاق افتادن معجزه یعنی همین… که بهار دیگه حتی کوچک ترین نیازی به شیمی درمانی هم نداره و حالا چشم های بهار دوباره برق میزنه… هیچوقت توکل و عشق رو از یاد نبرین و اینکه یادتون باشه معجزه های خدا پشت همین پنجره ها هستن… مخلص همه دوستان خوبم.

فعالیت های هنری امیر علی نبویان

امیرعلی نبویان در سن 28 سالگی خود تصمیم به شرکت در کلاس های بازیگری اساتید حرفه ای این رشته گرفت و به همین دلیل هم از شهر آمل به تهران مهاجرت کرد. در ادامه او توانست در سال 1387 دوره بازیگری خود را در کلاس های موسسه بازیگری کارنامه بگذراند. اساتید این کلاس ها بازیگران سرشناسی مثل هدایت هاشمی، مهتاب نصیرپور و حسن معجونی بودند.

امیرعلی نبویان توانست در حوزه اجرا وارد دنیای هنر شده و به خاطر اجرای برنامه های تلویزیونی رادیو هفت، خوشا شیراز و صد برگ توجه مخاطب تلویزیون سراسری ایران را به خود جلب کرد. در سال 1395 بود که رامبد جوان، مجری و سازنده برنامه پرطرفدار خندوانه امیرعلی نبویان را به برنامه خود دعوت کرد و نبویان با شرکت در سری اول مسابقه لب آهنگ خندوانه توانست بیش از پیش شهرت کسب کند. به طوری که در سن 35 سالگی در سطح کشور به خوبی شناخته شد!

در ادامه امیرعلی نبویان در برنامه های دیگر همچون مزه غذای ایرانی، فوتبالیسم، نه! سیم خاردار و البته ارتش سری به مجری گری پرداخت. او علاوه بر اجرا دستی بر آتش نویسندگی هم داشته و کتاب های زیادی را به رشته تحریر درآورده است. از کتاب هایی که نویسنده آنها بوده می توان به مجموعه قصه های امیرعلی (یک مجموعه چهار جلدی)، شهر غصه، مجموعه ماماهوت، مرگ هشتگرد، کان لم یکن و نمایشنامه های تناسخ، ناگهان پیت حلبی و ریش فیدل غبغب مرکل اشاره کرد.

اما جالب است بدانید که نویسندگی و اجرا تنها حوزه های کاری امیر علی نبویان نبوده و او در زمینه بازیگری هم تجربه هایی را بدست آورده است. این هنرمند پر کار ایرانی در سال 1392 موفق شد اولین تجربه بازیگری خود را با ایفای نقش در سریال “نوشدارو” ثبت کند و در ادامه در فیلم هایی مثل خانه دختر و فیلم زرد هم نقش آفرینی موفقی داشت.

تفریحات امیر علی نبویان

با توجه به اینکه امیرعلی نبویان در زمینه های اجرا، بازیگری و نویسندگی فعالیت دارد اوقات فراغت خود را نیز بیشتر با فعالیت های مربوط به همین حوزه ها پر می کند. البته نبویان به فوتبال هم علاقه مند بوده و به خاطر علاقه شدیدی که به شخصیت ناصر حجازی دارد طرفدار سفت وسخت تیم فوتبال استقلال است.

از دیگر علایق امیرعلی نبویان می توان به موسیقی فولکور ایران اشاره کرد. او خودش نوازنده پیانو است و از بین خواننده های پاپ فارسی هم صدای محسن چاوشی را دوست دارد.

آثار و کارهای امیرعلی نبویان

امیرعلی نبویان کارهای زیادی را در سینما و تلویزیون به نمایش گذاشته است. در این قسمت از مقاله شما را به طور خلاصه با تعدادی از آثار این هنرپیشه فعال آشنا می کنیم.

خوشا شیراز

برنامه خوشا شیراز برنامه ای هفتگی است که در شبکه تلویزیونی استان فارس و در روزهای جمعه پخش می شود. کارگردان این برنامه سید احمد حجازی فر بوده و محوریت برنامه بیشتر گفت و گوی مجری با مهمانانی است که دعوت شده اند. در سال 1390 بود که امیرعلی نبویان برای مجری گری این برنامه انتخاب شد و تا مدتی در شبکه استانی فارس فعال بود.

رادیو هفت

رادیو هفت هم یک برنامه تلویزیونی بود که از شبکه آموزش سیما پخش می شد. این برنامه بیشتر به موضوعات ادبی، هنری و موسیقی می پرداخت و در آن بخش های مختلفی درباره این موضوعات وجود داشت. یکی از این بخش ها بخش قصه خوانی بود که نبویان در این بخش به خواندن مجموعه داستانی تحت عنوان “قصه های امیرعلی” می پرداخت. علاوه رب قصه خوانی امیر علی نبویان نقش برای مدتی نقش مجری برنامه رادیو هفت را هم ایفا می کرد. به طوری که از سال 91 تا 94، یعنی برای چهار سال هر هفته یک شب مجری برنامه رادیو هفت بود.

نوشدارو

این سریال در سال 1392 و به کارگردانی جواد اردکانی ساخته شد. ژانر این سریال اجتماعی خانوادگی بوده و بازیگرانی همچون رضا فیاضی، رز رضوی، هدایت هاشمی، ساقی عسگری، اصغر همت و… در کنار امیرعلی نبویان در آن نقش آفرینی کرده اند.

صد برگ

کارگردان این برنامه تلویزیونی منصور ضابطیان بود و در سال 1394 روی آنتن شبکه چهار سیما رفت. این برنامه توسط چهار نفر و هر شب به وسیله یکی از آنها اجرا می شد که این چهار نفر تیم مجری را تشکیل می دادند: منصور ضابطیان، دکتر رشید کاکوند، شاهین شرافتی و امیرعلی نبویان.

زرد

زرد عنوان دومین فیلم سینمایی است که امیر علی نبویان در آن به ایفای نقش پرداخته است. او در این فیلم نقش بهنام دوست نیکی را بازی کرده و با بازیگران معروفی مثل بهرام رادان، ساره بیات، مهرداد صدیقیان، بهاره کیان افشار، شهرام حقیقت دوست و… همبازی بود. این فیلم در سال 1395 روی پرده سینما رفت.

فوتبالیسم

فوتبالیسم یک برنامه ورزشی بود که در قسمت های یک ساعته و از شبکه سه پخش شد. کارگردان این برنامه محمد فواد صفاریان پور و تهیه کننده آن هم سعید پروینی است. امیرعلی نبویان این برنامه را هم به خوبی اجرا کرد تا مجری گری یک برنامه ورزشی را هم در کارنامه خود داشته باشد.

حضور در برنامه های رئالیتی شو

در سال های اخیر تولید و پخش برنامه های خاصی تحت عنوان رئالیتی شو در ایران رو به افزایش گذاشته است. اکثر این برنامه ها در شبکه نمایش خانگی و از طریق پلتفرم های گوناگون پخش شده اند و طرفداران زیادی هم کسب کرده اند. امیر علی نبویان یکی از سلبریتی هایی است که در تعدادی از این برنامه ها حضور داشته و خوش درخشیده است. در این قسمت تعدادی از این برنامه ها را برای شما لیست کرده ایم:

ارتش سری

این برنامه در اواخر سال 1401 و در پلتفرم نمایش خانگی فیلیمو پخش شد. امیر علی نبویان در کنار بازیگرانی مثل بهنام تشکر، شقایق دهقان، امیر مهدی ژوله، الیکا عبدالرزاقی و… در قسمت اول این مجموعه حضور داشتند.

پدرخوانده

این برنامه هم در سال 1401 و در شبکه نمایش خانگی منتشر شد. کارگردان آن سعید ابوطالبی بوده و علاوه بر امیرعلی نبویان سلبریتی هایی مثل سیما تیرانداز، معین زندی، حدیث میرامینی، ارسلان قاسمی، کمنند امیر سلیمانی در آن شرکت کرده اند.

امیرعلی نبویان در مجموعه شب های مافیا هم حضور داشت و به سبب آن بسیار دیده شد.

در این مقاله سعی کردیم شما را با امیرعلی نبویان، بازیگر، نویسنده و مجری معروف این روزهای کشور آشنا کنیم و مطالبی مثل کارنامه هنری، زندگی شخصی و علایق وی را برای شما بیان کردیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو