فیلم اوپنهایمر بالای ۱۷ سال ؛ اولین فیلم نولان با رتبه R بعد از ۲۰ سال

منبع: فیگار

4

1402/3/14

13:30


فیلم اوپنهایمر بالای ۱۷ سال ، ساخته کریستفور نولان رسما رتبه R را دریافت کرد، این اولین فیلم او بعد از فیلم بی‌خوابی  سال ۲۰۰۲ است که توانست این جایزه را دریافت…

فیلم اوپنهایمر بالای ۱۷ سال ؛ اولین فیلم نولان با رتبه R بعد از ۲۰ سال

فیلم اوپنهایمر بالای ۱۷ سال ، ساخته کریستفور نولان رسما رتبه R را دریافت کرد، این اولین فیلم او بعد از فیلم بی‌خوابی  سال ۲۰۰۲ است که توانست این جایزه را دریافت کند.

فیلم اوپنهایمر  رسماً رتبه R را به خود اختصاص داده است که اولین رتبه بندی R کریستوفر نولان در بیش از 20 سال است. حماسه تاریخی آینده این فیلمساز، زندگی و حرفه فیزیکدان نظری آمریکایی، جی رابرت اوپنهایمر، یکی از چهره های برجسته در خلق بمب اتمی را روایت می کند.

فیلم اوپنهایمر بالای ۱۷ سال

اولین فیلم نولان با رتبه R بعد از ۲۰ سال

کیلین مورفی، در نقش اصلی اوپنهایمر به همراه سایر بازیگران از جمله رابرت داونی جونیور، امیلی بلانت، فلورانس پیو و مت دیمون در فیلم اوپنهایمر نولان بازی می‌کنند. پیش از تاریخ اکران اوپنهایمر در تابستان امسال، یونیورسال پیکچرز تایید کرده است که اوپنهایمر رتبه R را کسب کرده است. در حال حاضر مشخص نیست که چه عواملی باعث کسب رتبه R برای این فیلم شده‌اند. آخرین فیلم نولان که این رتبه را به خود اختصاص داد، بی‌خوابی محصول سال ۲۰۰۲ است و فیلم Memento در سال ۲۰۰۰ نیز رتبه R را دریافت کرد.

فیلم اوپنهایمر بالای ۱۷ سال

فیلم اوپنهایمر بالای ۱۷ سال

قبل از اینکه اخبار رتبه بندی فیلم منتشر شود، فیلم اوپنهایمر در حال شکل گیری بود تا فیلمی کاملا متفاوت به کارگردانی نولان باشد. بسیاری از کارهای این کارگردان در دو دهه گذشته صرف بیان داستان های اکشن و مفهومی شده است که بسیاری از آنها شامل عناصر علمی تخیلی نیز بودند. با این حال، فیلم اوپنهایمر به عنوان یک فیلم بر اساس یک شخصیت واقعی و رویدادهای واقعی است که داستانی شخصیت محور دارد.

رتبه‌بندی R اوپنهایمر برای فیلم چه معنایی دارد

فیلم اوپنهایمر بالای ۱۷ سال

فیلم اوپنهایمر بالای ۱۷ سال

رتبه بندی R فیلم اوپنهایمر نشان می دهد که از ترسیم تصویر واقعی، ظریف  و بالغ‌تر از مردی که پشت پرده ساخت بمب اتمی است، ابایی ندارد. برای مثال، به نظر می‌رسد روابط عاشقانه اوپنهایمر بخش مهمی از طرح داستان باشد، فلورانس پیو در نقش ژان تاتلاک، روانشناس و شخصی که اوپنهایمر با او رابطه عاشقانه‌ای برقرار کرده است، بازی می‌کند. امیلی بلانت نیز به همین ترتیب، نقش کاترین «کیتی» پونینگ، همسر نهایی این مرد را بازی می‌کند.

فیلم اوپنهایمر رده سنی بالای ۱۷ سال

علاوه بر مطالب بالقوه وسوسه‌کننده جنسی که باعث شده فیلم اوپنهایمر نولان بالای ۱۷ سال رتبه R را کسب کند، ممکن است این فیلم امتیاز زبان تند را نیز کسب کرده باشد، که باز هم باعث می‌شود اوپنهایمر داستانی منطقی‌تر و بالغ‌تر از آثار گذشته نولان باشد.  با در نظر گرفتن بودجه 100 میلیون دلاری فیلم، با توجه به اینکه این فیلم چگونه مخاطبان بالقوه تئاتر را محدود می‌کند، دادن رتبه R به آن کمی ریسک است.

  همانطور که گفته شد:

نولان یکی از تحسین‌شده‌ترین و محبوب‌ترین فیلمسازانی است که امروز کار می‌کند، و اوپنهایمر در حال شکل‌گیری است تا تحولی هیجان‌انگیز در سبک امضای او باشد.

بیشتر بخوانید:

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو