در پاسخ به یکی از تولیدکنندگان محتوا که به نرخ فریم ۳۰ عنوان Starfield انتقاد و بازی را ناتمام خطاب کرده بود، عضو استودیوی سانتا مونیکا از بازی بتسدا دفاع کرد.
یک تولیدکنندۀ محتوا به نام DreamcastGuy در توییت جدید خود متذکر شد که اجرا شدن بازی Starfield روی کنسول ۵۰۰ دلاری به صورت ۳۰ فریم بر ثانیه نشاندهندۀ ناتمام بودن اثر است. دنی کارلون (Dannie Carlone)، آرتیست و طراح محیط استودیوی سانتا مونیکا (Santa Monica)، در پاسخ به وی گفت:
من سازندۀ بازیهای ویدیویی و یکی از طرفدارانت هستم. میخواستم روشنسازی کنم که این نشانۀ ناتمام یا ناقص بودن بازی نیست. این یک انتخاب است. نرخ فریم ۶۰ برای بازیای که چنین مقیاس بزرگی دارد، ضربهای بسیار بزرگ به کیفیت بصری وارد میسازد. حدس میزنم که آنها میخواهند مناظر بینظیر و “pop in” کمتری داشته باشند. البته مشخصاً شما میتوانید با این «انتخاب» مخالف باشید.
بازی Starfield در تاریخ ۶ سپتامبر ۲۰۲۳ (۱۵ شهریور ۱۴۰۲) برای رایانههای شخصی و ایکس باکس سری ایکس/اس منتشر خواهد شد.