بسته‌الحاقی God of War Ragnarok؛ ۵ ویژگی که می‌خواهیم ببینیم

بسته‌الحاقی God of War Ragnarok؛ ۵ ویژگی که می‌خواهیم ببینیم


منبع: گیمفا

3

1402/9/5

12:25


اخیرا شایعات زیادی منتشر شده که خبر از در راه بودن یک بسته‌الحاقی یا اسپین-آف برای بازی God of War Ragnarok می‌دهند. ما دوست داریم که ۵ ویژگی زیر را در این DLC ببینیم.

بسته‌الحاقی God of War Ragnarok؛ ۵ ویژگی که می‌خواهیم ببینیم

اخیرا شایعات زیادی منتشر شده که خبر از در راه بودن یک بسته‌الحاقی یا اسپین-آف برای بازی God of War Ragnarok می‌دهند. ما دوست داریم که ۵ ویژگی زیر را در این DLC ببینیم.

با توجه به اینکه تنها یک سال از عرضه God of War Ragnarok می‌گذرد، بعید است که به زودی شاهد انتشار نسخه بعدی فرنچایز God of War باشیم. اما خبر خوب برای طرفداران این است که ظاهرا در آینده‌ای نزدیک شاهد انتشار یک بسته‌الحاقی یا اسپین-آف برای این بازی خواهیم بود. گزارشات حاکی از این هستند که این محتوا قرار است چیزی شبیه به Marvel’s Spider-Man: Miles Morales باشد. در ادامه می‌خواهیم یک سری نکات که دوست داریم در این عنوان وجود داشته باشند را مورد بررسی قرار دهیم.

هشدار: متن زیر داستان بازی God of War Ragnarok را اسپویل می‌کند.

یک سلاح دیگر برای Atreus

از آن جایی که استودیوی Santa Monica به طور واضح تایید کرده که بازی بعدی این سری از اساطیر نورس فاصله می‌گیرد، هیچ بعید نیست که این بسته الحاقی تمرکز اصلی خود را روی شخصیت Atreus بگذارد. اگر این اتفاق واقعا رخ دهد، امیدواریم که Atreus حداقل یک سلاح جدید نسبت به بازی اصلی داشته باشد.

Atreus | مقایسه شخصیت کریتوس با رستم، پهلوان ایرانی

بخش‌های قابل بازی Atreus در God of War Ragnarok اصلا از نظر مکانیکی در حد و اندازه بخش‌های Kratos نبودند. این موضوع منطقی است، چرا که Atreus اصلا و ابدا پروتاگونیست اصلی بازی نبود. اما اگر او تبدیل به پروتاگونیست اصلی این بسته الحاقی شود، Santa Monica باید گیم‌پلی این شخصیت را به طرز قابل توجه‌ای بهبود ببخشد. امید ما این است که شاهد قرار گرفتن یک سلاح جدید در دست Atreus باشیم، چرا که استفاده از کمان او هم به عنوان سلاح دوربرد و هم برای نبردهای تن‌به‌تن خیلی زود خسته‌کننده می‌شود.

مکان‌های جدید نسبت به God of War Ragnarok

استودیوی Santa Monica در God of War Ragnarok به بازیکن این اجازه را داد تا به هر ۹ قلمرو سفر کند. اما با وجود اینکه این مکان‌ها از نظر تنوع کمبودی نداشتند، ما باز هم دوست داریم تا مکان‌های کاملا جدیدی را در بسته‌الحاقی احتمالی God of War Ragnarok ببینیم. در حالت ایده‌آل، ما دوست داریم تا نقشه‌های جدید و بزرگی را در قلمروهایی که پیش از این قابل گشت و گذار نبودند را ببینیم. برای مثال، یک نقشه جدید در سرزمین Jotunheim یا حتی نواحی جدیدی در Svartalfheim ،Midgard ،Vanaheim یا Alfheim مورد پذیرش قرار خواهند گرفت.

فارغ از اینکه کدام یک از ۹ قلمرو میزبان مناطق جدیدی در God of War Ragnarok خواهند بود، امیدواریم که الهام زیادی از نقشه Crater در طراحی آن گرفته شود. Crater که بخشی از قلمروی Vanaheim بود، به آسانی بهترین منطقه در تمام God of War Ragnarok است. چه صحبت از محتوا و دشمنان باشد، چه جلوه‌های بصری و طراحی هنری، ما دوست داریم که چیزهای بیشتری در این سطح کیفیت را در بسته‌الحاقی God of War Ragnarok ببینیم.

God of War Ragnarok | سه ایدئولوژی در ادراک معنوی بازی های ویدیویی به زبان بسیار ساده

ادامه داستان برخی شخصیت‌ها در God of War Ragnarok

می‌توان حدس زد که فصل بعدی داستان Kratos برای بازی اصلی بعدی سری God of War نگه داشته شده است. با وجود اینکه God of War Ragnarok آخرین نسخه این فرنچایز در اساطیر نورس به حساب می‌آید، خطوط داستانی زیادی در این بازی هستند که بدون خاتمه باقی مانده‌اند. واضح‌ترین این‌ها رابطه بین Atreus و Angrboda است. احتمالا این دو شخصیت زمان زیادی از بسته الحاقی جدید را به خود اختصاص خواهند داد. البته اگر این بسته الحاقی واقعا با محوریت Atreus باشد.

جدا از این دو، ما Thrud را داریم که در پایان Ragnarok صاحب چکش Thor می‌شود. چه بر سر او خواهد آمد؟ آیا ما شاهد استفاده از Mjolnir توسط او خواهیم بود؟ اگر داستان این DLC واقعا روی Atreus تمرکز داشته باشد، منطقی است که شاهد حضور Thrud هم باشیم.

توضیح دادن نقاب

بازی God of War Ragnarok در طول داستان خود رازهای جذاب زیادی را ساخته و پرداخته می‌کند و در حالی که بسیاری از آن‌ها توضیح داده می‌شوند، برخی هم حل‌نشده باقی می‌مانند. از جمله برخی رازهای بزرگ. بزرگ‌ترین راز بازی مربوط به نقاب است که نه تنها برای قوس Atreus، بلکه برای قوس Odin هم اهمیت زیادی دارد. البته در پایان بازی این نقاب نابود شده و دروازه‌ای که Odin می‌خواست از طریق نقاب به درون آن بنگرد هم بسته شده است. اما ماهیت و هدف این نقاب و دروازه هرگز توضیح داده نمی‌شود.

این یکی از بزرگترین رازهای حل‌نشده بازی است و به نظر می‌رسد که این خط داستانی خیلی مهم‌تر از آن است که به کل توسط سری نادیده گرفته شود. هر چه باشد Odin این دروازه را یک شکاف در واقعیت می‌داند و بر این باور است که از طریق آن می‌تواند به پاسخ بزرگترین پرسش‌ها در رابطه با ماهیت هستی دست پیدا کرد. با این اوصاف، آیا قرار است شاهد گره خوردن این نقاب و شکاف با داستان‌های آینده فرنچایز باشیم؟ اگر قرار است این طور باشد، آیا این نقاب نقش به سزایی در داستان بسته‌الحاقی هم خواهد داشت؟ مثلا به عنوان راهی برای مقدمه‌چینی برای بازی اصلی بعدی؟

صحبت از مقدمه‌چینی برای بازی بعدی شد …

مقدمه‌چینی برای بازی بعدی

حتی پیش از عرضه God of War Ragnarok، استودیوی Santa Monica تایید کرده بود که این آخرین بازی God of War در جهان اساطیر نورس خواهد بود. بسیاری که پیش از این فکر می‌کردند اساطیر نورس سه‌گانه خود را خواهد داشت، از این تصمیم غافلگیر شدند. احتمالا زمان زیادی با مشخص شدن اساطیر بازی اصلی بعدی God of War فاصله داریم، خصوصا با توجه به اینکه این بسته الحاقی یا نیمه‌دنباله قرار است در اساطیر نورس باقی بماند. اما این DLC می‌تواند فرصت مناسبی برای Santa Monica باشد تا برای بازی اصلی بعدی مقدمه‌چینی کند. پس از پایان God of War Ragnarok، مشخص نمی‌شود که نسخه بعدی دقیقا چگونه قرار است از اساطیر نورس فاصله بگیرد. پس طبیعی است که انتظار داشته باشیم این بسته الحاقی جدید، پلی بین Ragnarok و بازی بعدی باشد.

به احتمال زیاد این DLC قرار است در مورد ماموریت Atreus و Angrboda برای یافتن غول‌ها باشد، پس انتظار نمی‌رود که شاهد سفر شخصیت‌ها به یک جهان افسانه‌ای جدید باشیم. اما امیدواریم که این داستان حداقل شامل چند اشاره به جهان بعدی‌ای که Kratos و رفقا به آن سفر خواهند کرد باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو