بیوگرافی بیتا سحرخیز ؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی

بیوگرافی بیتا سحرخیز ؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی


منبع: پلازا

8

1402/3/23

12:32


بیوگرافی بیتا سحرخیز ؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی

بیتا سحرخیز یکی از بازیگران خوش قریحه و هنرمند است که در سینما و تلویزیون فعالیت دارد. در این مقاله با بیوگرافی بیتا سحرخیز و اطلاعاتی دیگر از این هنرمند با شما مخاطبین محترم پلازا همراه هستیم.

امروزه بازیگران زیادی در عرصه سینما و تلویزیون فعالیت دارند، امّا کمتر شخصی قادر به ادامه این راه سخت و دشوار به صورت مداوم است. بیتا سحرخیز فعالیت هنری خود را از سال 1384 شروع کرد. در کارنامه بازیگری او آثار پرمخاطبی چون انعکاس، عید امسال، نون و ریحون و کامیون به چشم می‌خورند. شخصیت‌های مینا در سریال راه بی‌پایان، مهسا در فیلم همخانه و البته نغمه ادیب در سریال ترانه مادری از دیگر کارهای شاخص این بازیگر است که در آن‌ها بسیار خوش درخشید. بیتا چنان در سریال ترانه مادری این نقش را ایفا کرد كه ما هرگز متوجه اختلاف سنش با محسن افشانی نشدیم.

شاید برای شما این سوال پیش آید که همسر بیتا سحرخیز کیست؟ او چند سال دارد، در چه فیلم‌هایی بازی کرده و اصلا چگونه بازیگر شده؟ ما در این مقاله قصد داریم به این سوال‌ها پاسخ دهیم و شما را با بیوگرافی بیتا سحرخیز و مجوعه آثاری که این بازیگر در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته آشنا نماییم. پس برای آشنایی با این بازیگر تا انتهای مقاله از وب‌سایت پلازا با ما همراه باشید.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی بیتا سحرخیز

  • تاریخ تولد: 21 آذرماه 1361
  • محل متولد: تهران
  • میزان تحصیلات: رشته کارشناسی دبیری از دانشگاه تاکستان
  • اینستا بیتا سحرخیز: bita_saharkhiz

زندگی شخصی بیتا سحرخیز

بیتا سحرخیز از بازیگرانی است که فعالیت حرفه‌ای خود را سال 1384 با فیلم فقط چشمهایت را ببند به کارگردانی علیرضا امینی آغاز کرد. او در این فیلم در نقش ظاهر شد که خیلی زود توانست مورد توجه دیگر فیلمسازان قرار بگیرد. در این بخش از مقاله قصد داریم تا به زندگینامه بیتا سحرخیز بپردازیم.

بیوگرافی بیتا سحرخیز

شاید سوال برای شما این سوال پیش بیاید که سن بیتا سحرخیز چقدر است؟ این بازیگر در 21 آذر 1361 متولد شد. او در شهر تهران به دنیا آمده و در آن بزرگ شده است. او بر خلاف خانواده‌اش از دروان کودکی به هنر بازیگری علاقه‌مند بود. این خود دلیلی شد تا به جای حرفه معلمی بازیگری را دنبال نماید. او در یک مصاحبه چنین ادغان کرد که: من حتّی در دوران دبیرستان هم جهت ورود به هنرستان هنر اقدام نمودم. امّا شرط آن‌ها این بود که حتماً باید یکی از اعضای درجه یک خانواده در عالم هنر باشند. به‌همین خاطر درسم را ادامه دادم و سپس در کلاس‌های بازیگری هم شرکت نمودم.

حال شاید این سوال ذهنتان را مشغول کند که همسر و فرزند بیتا سحرخیز کیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که او در حال حاضر، حداقل هنگام نگارش این مقاله مجرد است.

اطلاعات شغلی بیتا سحرخیز

در ادامه با اطلاعات شغلی این هنرمند، از ورودش به دوران بازیگری تا آثار شاخص رزومه‌اش صحبت خواهیم کرد.

دوره بازیگری

ذکر این نکته ضرورت دارد که بیتا سحرخیز هنوز در تئاتر تجربه بازیگری نداشته و تنها در سینما و تلویزیون به ایفای نقش پرداخته است. او در دوران دانشجویی بر خلاف موافقت خانواده در کلاس‌های آزاد بازیگری هنرمند فقید امین تارخ شرکت نمود. او با شرکت در این کلاس‌ها و آموزش بازیگری توسط استاد تارخ موفق شد تا راهش را جهت ورود به عالم سینما و تلویزیون هموار نماید. بیتا سحرخیز در همین راستا چنین عنوان کرد که: این کلاس‌ها و شخص آقای تارخ انگیزه‌ای شد تا بتوانم در این حرفه دوام بیاورم.

ورود به عالم بازیگری

به دنبال کلاس‌های آزاد بازیگری فعالیت سینمایی خود را از سال 1384 در فیلم فقط چشمهایت را ببند به کارگردانی علیرضا امینی شروع نمود. این فیلم در ژانر خانوادگی و اجتماعی زندگی چند جوان را به تصویر می‌کشد که با نگرش‌های مختلفی قصد خودکشی دارند. سپس در فیلم نسکافه داغ داغ به کارگردانی علی قوی‌تن در نقش یک منشی ظاهر شد. از جمله آثاری که باعث به شهرت رسیدن بیتا شد، می‌توان به ایفای نقش مینا در سریال راه بی‌پایان به کارگردانی همایون اسعدیان اشاره کرد. به‌واسطه معرفی امین تارخ برای سریال راه بی پایان در سال 1386 به تلویزیون راه یافت، که درواقع سکوی پرتاب هنری‌اش بود. بیتا با بازی در سریال ترانه مادری در سال 1387 به شهرت بالایی دست یافت. هم‌چنین بیتا سحرخیز و شاهرخ استخری در سریال ماه و پلنگ همبازی شدند، که در زمان خود مخاطبان زیادی به خود جلب کرد. او در سریال ماه و پلنگ این شانس را داشت تا در کنار استاد داریوش ارجمند بازیگری را تجربه نماید.

او درباره تجربه بازیگری در سریال ماه و پلنگ چنین اذعان کرد که: وقتی در سریال تلویزیونی ماه و پلنگ بازی کردم، شکل صحبت نمودنم درست همانند ملکا شد و این شخصیت رویم تاثیر زیادی گذاشته بود.

بیتا سحرخیز در سریال آچمز در نقش خانم مومنی ظاهر شد و توانست در این اثر حضوری ماندگار داشته باشد. این سریال در سال 1398 توسط مهرداد خوشبخت کارگردانی شد.

فیلم های بیتا سحرخیز

همان‌طور که در مطالب بالا اشاره شد بیتا سحر خیز کارش را پس از گذراندن کلاس‌های بازیگری امین تارخ در سینما از سال 1384 شروع کرد. نخستین تجربه سینمایی او باعث شد تا به آثار دیگری هم راه بیابد.

از آثار سینمایی بیتا سحر خیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • 1384 فقط چشم‌هاتو ببند
  • 1384 نسكافه داغ داغ
  • 1386 همخانه
  • 1387 انعکاس
  • 1388 نیش زنبور
  • 1392 تله‌فیلم یاور
  • 1393 خبر خاصی نيست

سریال های بیتا سحرخیز

همان‌طور که اشاره شد که با معرفی امین تارخ در سریال راه بی‌پایان به کارگردانی همایون اسعدیان در یک نقش محوری ظاهر شد، که برای این بازیگر شهرت خوبی را به ارمغان آورد. از جمله آثار تلویزیونی بیتا سحرخیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • راه بی‌پایان 1385
  • ترانه مادری 1387
  • عید امسال 1387
  • بی کسی 1388
  • بهار، قبل و بعد 1388
  • نون و ریحون 1389
  • گام‌های معلق 1389
  • مهمانان ویژه 1390
  • ماه و پلنگ 1395
  • شکوه یک زندگی 1396
  • آچمز 1398
  • به رنگ خاک 1398
  • سرگذشت 1398
  • کامیون 1399
  • در کنار پروانه ها 1400
  • نمایش خانگی جناب عالی 1401
  • نمایش خانگی ناتو 1402

شایعات و حواشی بیتا سحرخیز

حواشی بیتا سحرخیز

نکته جالب اینجاست که بیتا سحرخیز از بازیگران بسیار کم حاشیه سینما و تلویزیون به‌شمار می‌رود. یک شایعه در نخستین ساعات ثبت نام داوطلبان شرکت در انتخابات شورای شهر تهران، در فضای مجازی منتشر گردید که بیتا سحرخیز هم نام‌نویسی نموده است. خبری که اصلاً صحت نداشت و او مجبور شد در صفحه اینستاگرام خود این شایعه را تکذیب نماید.

او ضمن عدم انتشار این خبر، چنین نوشت: متأسفانه خبری که دیروز از من در سایت‌های خبری منتشر شده کذب محض است. من در حوزه‌ای که تخصص و علاقه‌ای نداشته باشم هیچ قدمی برنمی‌دارم.

علاوه بر این شایعاتی درباره بیتا سحرخیز و پدرش وجود داشت که او دختر یک بازیگر است. امّا این بازیگر هیچ نسبتی با حسین سحرخیز بازیگر توانمند سینما، تلویزیون و تئاتر ندارد و این فقط یک تشابه فامیلی است. هم‌چنین حواشی در مورد بیتا سحرخیز قبل از عمل وجود دارد، که هیچ منبع معتبری در این مورد نمی‌توان یافت.

از دیگر حواشی این بازیگر معروف می توان به مشکل بیتا سحرخیز اشاره کرد که بر اثر حادثه در حین سوارکاری در سریال ماه و پلنگ برای این بازیگر به وجود آمد. بعدها مشخص شد که خوشبختانه به غیر از کمی کوفتگی، هیچ آسیب دیگری به بیتا سحرخیز وارد نشده است.

به‌طور کلی غیر از مورد ذکر شده بالا بیتا سحرخیز بازیگر بی حاشیه‌ای است که تا جای ممکن از حواشی‌ها دوری می‌نماید. این بازیگر به‌قدری بی‌حاشیه است که حتی نمی‌توان از قد و وزن بیتا سحرخیز اطلاعاتی در اینترنت پیدا کرد.

کلام آخر

بیوگرافی بیتا سحرخیز

ما در این مقاله به زندگینامه بیتا سحرخیز پرداختیم. این بازیگر جوان و با استعداد با پیمودن راهی دشوار همچنان در این حرفه به فعالیت خود ادامه می‌دهد. امید است مقاله بیوگرافی بیتا سحرخیز برای شما مخاطبین محترم مفید بوده باشد. لطفاً پس از مطالعه کامل مقاله نظرات خود را درباره این بازیگر با ما در وب‌سایت پلازا به اشترک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو