نکاتی برای داشتن خواب خوب در هتل

نکاتی برای داشتن خواب خوب در هتل


منبع: فوت و فن

5

1402/3/23

15:20


پس از پشت سر گذاشتن مسیر به مقصد خود رسیده‌اید و در همان ابتدا به محل اقامت و هتل خودتان می‌روید و همان‌طور که انتظار دارید، مهمان‌داران هتل از شما استقبال و شما را به سمت اتاقتان راهنمایی می‌کنند.

نکاتی برای داشتن خواب خوب در هتل

پس از پشت سر گذاشتن مسیر به مقصد خود رسیده‌اید و در همان ابتدا به محل اقامت و هتل خودتان می‌روید و همان‌طور که انتظار دارید، مهمان‌داران هتل از شما استقبال و شما را به سمت اتاقتان راهنمایی می‌کنند. با این حال، بی‌خوابی ممکن است اقامت شما در هتل را مختل کند.

تحقیقات نشان داده‌اند که ۷۵ درصد از مسافران خواب ضعیف در هتل را عاملی برای خراب شدن تعطیلات‌شان می‌دانند و بسیاری از افراد نیز «تأثیر شب اول» را تجربه می‌کنند. تأثیر شب اول دشواری به خواب رفتن در محیطی ناآشنا است که می‌تواند مدت زمان خواب شما را کاهش دهد یا از رسیدن به مرحله خواب عمیق که در آن رویاها رخ می‌دهند (REM) جلوگیری کند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی نکاتی بپردازیم که به داشتن خواب خوب در هتل کمک می‌کنند.

۱. موقعیت مکانی

موقعیت مکانی اتاق هتل شما که بسیاری از افراد توجهی به آن ندارند، می‌تواند عامل بسیار مهمی در خواب راحت شما باشد. اتاقی که در سطح بالاتری قرار داشته باشد، می‌تواند احتمال خواب راحت را افزایش بدهد چراکه از سروصدا و مزاحمت‌های خیابان و لابی هتل فاصله دارد.

البته باید توجه داشت که هتل محل اقامت شما دارای کلاب یا بار پشت بام نباشد که سروصدای زیادی ایجاد کند. پس بهتر است درخواست اتاقی را بکنید که در میانه راهروی طبقه قرار داشته باشد. این اتاق‌ها معمولاً از آسانسورها و پله‌ها فاصله دارند و باعث می‌شوند تا رفت‌وآمد دیگر مهمانان هتل کمتر مزاحم شما باشد.

fizkes/Shutterstock

fizkes/Shutterstock

۲. از درخواست کردن نترسید

اگر چیزی نخواهید، پس چیزی به شما ارائه نمی‌شود. اگر تشک شما خیلی سفت است یا اینکه یک روتختی اضافی یا یک پتوی ضخیم می‌خواهید، پس حتماً درخواست کنید. این در حالی است که برخی از هتل‌ها حتی منوی بالش دارند تا شما متناسب با سلیقه و نیاز خود، بتوانید بالش مورد نظرتان را انتخاب کنید. مثلاً بالش‌های ضد حساسیت برای افراد حساس مناسب هستند. بسیاری از افراد از مهمانداران هتل می‌خواهند تا بالش آن‌ها عوض شود چراکه مطابق ترجیح آن‌ها نیست؛ بنابراین از درخواست کردن نترسید تا بتوانید خوابی راحت داشته باشید.

Dean Drobot/Shutterstock

Dean Drobot/Shutterstock

۳. از تجربه‌های قبلی‌تان استفاده کنید

بسیاری از افراد از اقامت شبانه در برخی از هتل‎‌ها بسیار لذت می‌برند و خواب در آنجا برای آن‌ها بسیار خاطره‌انگیز و لذت‌بخش است. باید گفت که شرکت‌ها و هتل‌های زنجیره‌ای روی محصولات ارائه شده در اتاق مهمان‌ها همچون تشک و ملحفه بسیار تحقیق و سرمایه‌گذاری می‎‌کنند. پس اگر در یک هتل خاص اقامت خوبی داشته‌اید و لذت بردید، پس بهتر است در سفرهای بعدی خودتان نیز به همان هتل یا شعبه‌های همان برند بروید.

۴. وسایل راحتی خانه را با خود همراه داشته باشید

هیچ وقت نمی‌توان راحتی و آشنایی خواب در خانه و رختخواب خودتان را در جایی دیگر تجربه کنید ولی نمی‌توان کل اتاق خواب را به همراه خود به سفر برد؛ بنابراین، برخی تصمیم می‌گیرند تا وسایلی از خانه خودشان را به هنگام سفر به هتل بیاورند تا حسی آشنا ایجاد کنند و بتوانند راحت‌تر بخوابند. همراه داشتن روبالشی خاص، پیژامه‌های نخی سبک، اسپری معمولی اتاق خواب‌تان یا مالیدن روغن‌های ضروری همچون اسطوخودوس روی مچ دست می‌تواند به خواب شما در محیطی آشنا کمک کند. همراه آوردن عروسک یا حیوان خانگی نیز می‌تواند آرامش بیشتری به شما بدهد.

Soloviova Liudmyla/Shutterstock

Soloviova Liudmyla/Shutterstock

۵. روتین خواب را حفظ کنید

مهم نیست که چند ساعت در سفر باشید یا اینکه چند روز، در همان ابتدا که چشم شما به ملحفه‌های تمیز و راحت تخت‌خواب‌های هتل می‌افتد، حس خواب و چرت به سراغ شما می‌آید. اما سعی کنید در برابر این خواسته مقاومت کنید. مطالعات نشان داده‌اند که حفظ ریتم شبانه‌روزی خواب یا همان ساعت بدن می‌تواند در خواب راحت بسیار کمک کند. اگر به برنامه خواب منظم خود پایبند باشید، احتمالاً شب راحت می‌خوابید.

Joyseulay/Shutterstock

Joyseulay/Shutterstock

۶. اتاق خود را متحول کنید

ایجاد فضای مناسب برای محیط خواب وقتی شما در هتل اقامت دارید و از خانه دور هستید می‌تواند دشوار باشد. با این حال، بهتر است اتاق خود را مطابق با نیاز خود تغییر بدهید؛ به‌عنوان مثال، دمای اتاق را بین ۱۶ تا ۱۹ درجه سانتیگراد و مطابق با سطح راحتی خودتان تنظیم کنید. یک اتاق ساکن و تاریک می‌تواند ذهن را آرام کند و بهتر است که پرده‌ها را بکشید تا خوابی آرام داشته باشید. دوش گرفتن قبل از خواب، گوش دادن به موسیقی، خواندن کتاب و غیره نیز می‌توانند به خواب شبانه راحت و خوب کمک کنند.

۷. از نور به دور باشید

تلفن خود را کنار بگذارید و تلویزیون و چراغ خواب را خاموش کنید. با اینکه این موارد ممکن است در هنگام تنهایی به شما حس راحتی بدهند اما در واقع مانع خواب شما می‌شوند. این به دلیل ملاتونین بدن شما است، یک هورمون طبیعی که توسط نور کنترل می‌شود و خواب را آغاز می‌کند. هنگامی که در معرض نور قرار می‌گیرید، تولید ملاتونین کمتر است و به شما امکان می‌دهد تا در طول روز بیدار و هوشیار بمانید. وقتی اتاق هتل شما دنج و کم نور باشد، ملاتونین در بدن شما ترشح می‌شود و حس آرامش به شما می‌دهد و شما را آماده خواب می‌کند. توصیه می‌شود حدود دو تا سه ساعت قبل از خواب از نمایشگرهای الکترونیکی دوری کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو