چه عرقی بخوریم جوش نزنیم؟ + نوشیدنی های ضد جوش

چه عرقی بخوریم جوش نزنیم؟ + نوشیدنی های ضد جوش


منبع: نم نمک

4

1402/9/24

07:46


در این مطلب جدید در سال 1402 و سال 2024 ، چه عرقی بخوریم جوش نزنیم؟ و نوشیدنی های ضد جوش و عرق شاتره برای جوش صورت و طریقه مصرف عرق کاسنی برای جوش صورت و عرق گیاهی برای جوش صورت و عرق زنیان برای جوش صورت و درمان جوش صورت و درمان گیاهی جوش های هورمونی صورت و ماسک شاتره برای جوش و عرق کاسنی برای لک صورت در نم نمک.

چه عرقی بخوریم جوش نزنیم؟ + نوشیدنی های ضد جوش

نوشیدنی های ضد جوش کدامند؟

جوش یکی از بیماری های پوستی محسوب می شود. زیر پوست انسان غدد چربی وجود داشته که از طریق منافذ پوست و فولیکول های مربوط به مو ، با سطح پوست در ارتباط هستند. داخل این کانال ارتباطی ، ماده ای روغنی وجود داشته که بر اثر علل مختلفی روی سطح پوست نمایان می شود و ما اصطلاحا به آن جوش یا آکنه می گوییم.

چه عرقی بخوریم جوش نزنیم؟ + نوشیدنی های ضد جوش

چه عرقی بخوریم جوش نزنیم؟ + نوشیدنی های ضد جوش

انواع جوش

جوش ها به شکل های مختلف و دلایل مشخصی به وجود می آیند. انواع جوش عبارتند از :

  1. جوش سرسیاه : این نوع جوش قابل مشاهده بوده و سر جوش به صورت سیاه ظاهر می شود و دلیل سیاهی ارتباطی به کثیفی ندارد.
  2. جوش سرسفید : این نوع جوش به رنگ سفید است و زیر پوست ظاهر شده و از سطح پوست قابل تخلیه شدن نیست.
  3. جوش پاپول یا قرمز : این جوش ها به رنگ های قرمز و به صورت دردناک ظاهر می شوند.
  4. جوش پوسچول یا چرکی : جوش های چرکی ظاهری قرمز دارند و سر آن ها چرک سفیدی جمع می شود.
  5. جوش کیستیک : جوش های کیستیک جوش هایی هستند که بسیار درناک بوده و در عمق پوست ظاهر می شوند و امکان تبدیل به اسکار را دارند.

نوشیدنی های ضد جوش

دلایل جوش زدن

ظاهر شدن جوش روی پوستِ صورت یا بدن می تواند عوامل متعددی داشته باشد که مهمترین آن ها مواردی هستند که در ذیل به آن ها اشاره کرده ایم :

  • تغییرات هورمونی در نوجوانی : اصطلاحا به آن جوش غرور جوانی می گویند که در سنین بلوغ و با تغییرات هورمونی در نوجوانان به وجود می آید.
  • تغییرات هورمونی در بارداری : بانوان باردار در دوران حاملگی دچار تغییرات هورمونی چشمگیری خواهند شد. که خود به تنهایی یکی از دلایل بروز جوش در صورت و بدن می شود.
  • آلودگی پوست : اگر پوست در معرض آب و هوای آلوده قرار بگیرد ، این آلودگی ها از طریق منافذ پوست به غدد چربی پوست رسیده و آن ها را تحریک می کند و باعث ایجاد جوش می شود.
  • چربی پوست : اکثر افرادی که دارای پوست های چرب هستند ، معمولا با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند.
  • وراثت : یکی دیگر از دلایل جوش زدن می تواند عوامل ارثی باشد.
  • مصرف قرص های هورمونی : مصرف قرص های هورمونی مانند قرص های ضدبارداری می تواند موجب بروز جوش روی صورت یا بدن شود.
  • مواد آرایشی : استفاده از لوازم آرایشی که از مواد درجه یک و با کیفیت تهیه نشده باشند ، به راحتی به پوست آسیب می رسانند. همچنین نگه داشتن طولانی لوازم آرایشی روی پوست و عدم شستن پوست صورت ، زمینه ساز بیماری آکنه و جوش می شود.
  • مصرف مواد قندی : مصرف بی رویه شیرینی جات ، شکلات و مواد قندی سطح گلوکز خون را افزایش داده و باعث ظاهر شدن جوش روی پوست می شود.
  • چاقی و اضافه وزن : معمولا افرادی که دارای اضافه وزن هستند ، هورمون های ایجاد جوش و موی زائد در بدنشان ترشح می شود و مستعد زدن جوش و آکنه هستند.
  • تعرق زیاد بدن : تعریق زیاد صورت و بدن یکی دیگر از عوامل ایجاد جوش است.
  • استرس : داشتن استرس و عوامل عصبی ، زمینه ساز بروز مشکلاتی در بدن می شوند که یکی از آن ها جوش زدن محسوب است.
  • یبوست شدید : عدم دفع سموم بدن از طریق روده ها و تحریکات گوارشی ، باعث می شود که سموم و مواد زائد را به داخل بدن بازگردند و از طریق پوست به صورت جوش ظاهر شوند.
  • مشکلات کبدی : مصرف بیش از حد مواد غذایی با طبع گرم ، عدم عملکرد سالم کبد داشتن کبد چرب یکی از دیگر عوامل بروز جوش صورت است.
  • زیاده روی در مصرف کافئین : زیاده روی در مصرف موادی مانند قهوه و نسکافه که دارای کافئین بالایی هستند ، می تواند زمینه ساز بروز این مشکل باشد.
  • مواد غذایی پرچرب : مصرف غذاهای پرچرب ، فست فود ، غذاهای نیمه آماده با مواد نگهدارنده و لبنیات پرچرب نیز ، از دلایل ایجاد بیماری پوستی مانند جوش و آکنه است.

نوشیدنی های ضد جوش

7 عرقیات که به بهبود جوش و آکنه کمک می کنند

شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که آیا استفاده از عرق گیاهی به کاهش جوش و آکنه و یا درمان آن کمکی می کند؟! آیا باعث کاهش اثرات و عوامل جوش زدن می شود؟! عرقیات برای جوش صورت به چه مقدار و چه زمانی باید مصرف شود؟! از خواص داروهای گیاهی و درمان جوش با طب سنتی چه می دانید؟! آیا تا به حال تنها نام عرق مورد برای جوش را شنیده اید و از تاثیر عرق کاسنی و شاتره برای جوش اطلاع دارید؟! در ادامه مطلب با نم نمک همراه باشید تا جواب تمام سوال هایتان در اینجا دریافت کنید و بهترین عرقیات خنک برای درمان جوش صورت را بشناسید.

عرق شاتره

یکی از ویتامین های لازم برای پوست ، ویتامین C است که از خواص شاتره برای جوش صورت است. همچنین طبع معتدل و خشک عرق شاتره به بهبود پوست صورت و رفع جوش کمک بسیاری می کند. بنابراین استفاده از عرق شاتره برای جوش صورت یکی از بهترین عرقیات در بین عرقیات گیاهی برای درمان جوش صورت است. یکی از روش های رایج استفاده از عرق شاتره برای جوش شستشوی صورت با عرق شاتره است.

عرق کاسنی

یکی از دلایل ایجاد جوش در بدن و صورت ، مشکلات کبدی است که در بالا به آن اشاره کردیم. استفاده از عرق کاسنی برای جوش صورت رواج بسیاری دارد. عرق کاسنی یکی از عرقیات خنک برای جوش است که با داشتن طبع سرد ، محیط کبد را خنک کرده و باعث دفع سموم و صفرا از بدن می شود. همین امر به جلوگیری از جوش های ناشی از گرمی کمک می کند؛ به همین دلیل از عرق کاسنی برای جوش زیر پوستی هم استفاده می گردد. برای درمان جوش صورت با عرق کاسنی بعد از استفاده دوره ای از آن خواهید دید که درمان جوش صورت با عرق کاسنی امکان پذیر خواهد بود. شستن صورت با عرق کاسنی برای جوش یکی از روش های متداول استفاده از این عرق گیاهی است که این طریقه مصرف عرق کاسنی برای جوش صورت بسیار رواج دارد.

نوشیدنی های ضد جوش

عرق بیدمشک

از دیگر عرقیات برای درمان جوش صورت می توان به عرق بیدمشک اشاره کرد. بیدمشک خاصیت کاهش قند خون و بهبود دیابت را دارد. همچنین عرق بیدمشک دارای مواد معدنی و ویتامین های لازم برای پوست می باشد. در نتیجه یک عرق گیاهی برای جوش صورت است. عرق بیدمشک برای جوش صورت مفید بوده و در رفع التهابات پوستی و رفع جوش و آکنه پوست بسیار موثر است. عرق بیدمشک یکی از عرقیات خنک برای جوش است که سبب شده یکی از عرقیات مخصوص کبد چرب محسوب شود.

عرق یونجه

این تفکر که یونجه فقط مخصوص حیوانات است را به طور کلی از ذهنتان پاک کنید! چراکه این گیاه پروتئین و مواد مغذی و ویتامین های بسیار زیادی را در خود جای داده است که تمامی آن ها برای پوست مفید هستند. عرق یونجه یک عرق گیاهی برای جوش صورت است. همچنین استفاده از عرق یونجه برای جوش صورت با کاهش کلسترول خون و دفع چربی از بدن همراه است که به کاهش ایجاد جوش کمک می کند.

عرق آویشن

عرق آویشن با استفاده از خاصیت ضدعفونی کنندگی و ضد باکتریایی خود ، خون را پاکسازی کرده و عاملی برای جلوگیری از التهابات پوستی و به وجود آمدن جوش و آکنه در بدن می شود. برای داشتن اطلاعات بیشتر در مورد آویشن ، لینک زیر را مطالعه نمایید.

نوشیدنی های ضد جوش

عرق اسطوخودوس

عرق اسطوخوددوس نیز همانند آویشن خاصیت ضد میکروبی داشته و مانع از ورود باکتری به داخل خون می شود و به عنوان یکی از عرقیات برای جوش صورت به کار می رود. پوست یکی از فعال ترین قسمت های بدن محسوب شده و جریان خون در آن بسیار بالا است. مصرف عرق اسطوخودوس به پیشگیری از ایجاد جوش کمک می کند.

گلاب

گلاب خاصیت پاک کنندگی و مرطوب کنندگی بالایی داردو یکی از عرقیات برای جوش است. در درمان جوش صورت با گلاب مواد معدنی و ویتامین های موجود درآن برای تغذیه کنندگی پوست استفاده می شود. گلاب جایگزین مناسبی برای دستمال های پاک کننده آرایش و تونرهای شیمیایی است؛ به همین دلیل از جمله عرقیات برای جوش صورت است.

نوشیدنی های ضد جوش

شیوه مصرف عرقیات و بهترین زمان مصرف

برای درمان جوش صورت با عرقیات باید از این 7 عرقیات به منظور بهبود و سلامت پوست و رفع جوش و آکنه استفاده کنید که هم روش خوراکی جوابدهی بالایی دارد و هم روش شستشوی صورت با عرقیات؛ به این صورت که با خوردن 2 الی 3 لیوان در روز از عرقیات به صورت تک تک و یا ترکیب آن ها با یکدیگر ، می توانید به نتیجه مطلوب برسید.

گلاب ، عرق کاسنی ، عرق آویشن و عرق اسطوخودوس نیز برای استفاده از روش شستشو مناسب هستند.

همچنین ترکیبات زیر نیز اثرگذاری زیادی بر روی پوست دارند و شما می توانید از آن ها به عنوان ماسک طبیعی و خانگی استفاده کنید :

  • ترکیب عرق کاسنی ، عرق یونجه و عرق شاتره
  • ترکیب گلاب با آبلیمو
  • ترکیب عرق اسطوخودوس با عسل
  • ترکیب عرق کاسنی با سفیده تخم مرغ

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو