علت رویش موی زائد در بدن و صورت زنان چیست؟

علت رویش موی زائد در بدن و صورت زنان چیست؟


منبع: نم نمک

1

1402/11/29

08:30


در این مطلب جدید در سال 1402 و سال 2024 ، موهای زائد زنان و موهای زائد روی شکم زنان و علت موی شکم در زنان و علت رویش مو روی شکم زنان و درمان موهای زائد چانه در طب سنتی و علت رشد موهای زائد در زنان و برای موهای زائد به چه دکتری مراجعه کنیم و علت رویش مو در ناحیه تناسلی زنان و دلیل اصلی موهای زائد بدن و صورت زنان و عامل موهای زائد بدن خانم ها را در نم نمک مشاهده نمایید.

علت رویش موی زائد در بدن و صورت زنان چیست؟

موهای زائد در بخش های مختلف بدن در مورد سلامتی زنان چه می گوید؟

چه بخواهیم چه نخواهیم همه ما موهای زائدی در بدنمان داریم ، خیلی طبیعی است و نباید نگران باشید حتی اگر طرفدارشان نباشید ، با این حال اگر موقعیت و بافت آن تغییر کرده باشد ممکن است نشانه ای از یک مشکل سلامتی باشد و این مقاله به شما خواهد گفت که چرا؟

علت رویش موی زائد در بدن و صورت زنان چیست؟

علت رویش موی زائد در بدن و صورت زنان چیست؟

ما فهمیدیم که چه چیزی باعث تغییر در رشد موهای بدن می شود و چه زمانی شما باید به متخصص مراجعه کنید پس اجازه دهید بگوییم که کدام بخش های بدن مو دارد.

علل مختلف وجود موهای زائد در بدن و صورت زنان

موهای ظریف ، موهای ریز و خیلی نازکی هستند که اساسا کل بدن را می پوشاند، مشکلی نیست چون به ندرت متوجه آن می شوید.

موی ضخیم ، خیلی بلند تر ، ضخیم تر ، قوی تر و معمولا تیره تر از موی ظریف است و در زمان بلوغ شروع به رشد می کند ، این نوع مویی است که وقتی بدن ما دچار تغییرات هورمونی جدی می شود شروع به رشد می کند و این چیزی است که شما باید مراقب آن باشید.

عوامل دیگری نیز بر آن تاثیر گذار هستند که چنانچه در بخش سلامت نم نمک آورده ایم عبارتند از :

ژنتیک از دلایل وجود موهای زائد در بدن :

اگر رشد ناگهانی موهای سیاه و تیره را داشتید ، این موضوع الگوهای مردانه نامیده می شود ، عکس مادربزرگ خود را بررسی کنید ، البته ما با تکنولوژی مدرن می توانیم ژنتیک را هم فریب دهیم و برای همین شاید در تصویر فتوشاپ شده موی زائدی دیده نشود.

علت موهای زائد زنان

موهای زائد صورت زنان

پیشینه قومی از عوامل موهای زائد در بدن :

این مطالعه نشان می دهد که گروه های مختلف قومی بیشتر یا کمتر احتمال بروز بیش از حد مو را دارند ، زنان کشورهای مدیترانه ای و خاورمیانه به احتمال زیاد این شرایط را رشد می دهند ، گروه های قومی دیگر جایی بین این دو قرار دارند.

عدم تعادل هورمونی از عوامل وجود موهای زائد در بدن :

رشد ناگهانی موها ناشی از عدم تعادل هورمونی مردانه است ، هم مردان و هم زنان این هورمون ها را دارند و زنان معمولا آن ها را در سطح نسبتا پایین تری نسبت به هورمون های زنانه شان دارند ، اگر سطح تستوسترون شما افزایش یابد بدن تان هورمون های مردانه زیادی دارد و طبق شرایط خود رفتار می کند و وضعیت دیگری که منجر به همین نتیجه می شود ، کاهش سطح استروژن است که می تواند نتیجه یائسگی باشد.

در هر صورت ، در چنین شرایطی مشخصات هورمون مردانه/زنانه از تعادل طبیعی خود خارج می شود.

موهای زائد زنان کجاست؟

وجود موهای زائد صورت و بدن زنان

اختلالات غده آدرنال از علائم رشد موهای زائد بدن :

غدد آدرنال در بالای کلیه ها قرار دارند و اگر غده های آدرنالی به روش خود عمل نکنند ، بارها در سلامت نم نمک اشاره شده است که تغییرات هورمونی و رشد بیش از حد موهای بدن یکی از بزرگ ترین علایم اش است.

نشانه های دیگر مشکلات غدد آدرنال :

علت موهای زائد صورت زنان

علل وجود موهای زائد صورت و بدن زنان

سندرم تخمدان پلی کیستیک :

سندرم تخمدان پلی کیستیک یکی دیگر از علل شایع پرمویی است و اگر پریودهای نامنظم را تجربه می کنید، ممکن است این مشکل را داشته باشید ، این مشکل توسط تخمدان های بزرگ شده ای ایجاد می شود که حاوی مجموعه کوچکی از مایعات به نام فولیکول ها هستند که نیازمند توجه پزشکی هستند ، نشانه های دیگر این مشکل ، عبارتند از :

  • اختلالات خلقی
  • سردرد
  • خستگی
  • مشکلات خواب

رشد غیرطبیعی بافت :

اگر هیرسوتیسم در عرض چند ماه ظاهر شود باید به سراغ پزشک خود بروید ، این رشد چشمگیر موی نشانه افزایش شدید سطح تستوسترون است و می تواند ناشی از نوعی رشد غیرطبیعی بافت ، حتی یک تومور باشد که هورمون های مردانه را آزاد می کند ، این امر بسیار رایج نیست اما اگر تغییرات سریع رخ دهد ارزش بررسی آن را دارد ، همیشه بهتر است که امن باشیم تا متاسف و پیشگیری بهتر از درمان است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو