علت جوش زدن پشت بدن

علت جوش زدن پشت بدن علت جوش زدن پشت بدن مردان علت جوش زدن پشت بدن در زنان علت جوش زدن پشت بدن نی نی سایت علت جوش زدن پشت بدن زنان علت جوش زدن پشت بدن مردان چیست علت جوش زدن پشت بدن و بازو علت جوش زدن پشت بدن در بارداری علت جوش زدن پشت بدن نوزاد علت جوش زدن پشت کمر و بازو علت جوش زدن پشت کمر در بارداری علت جوش زدن پشت بدن چیست

به نظر شما جوش فقط روی صورت پدیدار می شود؟ در این مقاله در سایت آموزشی چی‌شی، قصد داریم تا نکات کلیدی در مورد علت جوش زدن پشت بدن را با شما در میان بگذاریم. برخلاف تصور عمومی، جوش می تواند در قسمت های مختلف بدن، از جمله شانه ها و کمر رشد کند و این مسئله در مردان شایع تر از زنان است.

علت جوش زدن پشت بدن

درک چرخه زندگی جوش: از شکل گیری تا ایجاد ورم

مانند جوش صورت، جوش شانه یا کمر نیز نتیجه انباشت پوست مرده، روغن طبیعی بیش از حد (سبوم) و سایر ناخالصی های فولیکول های مو روی شانه است. باکتری ها نیز می توانند در این منافذ جمع شوند و باعث ایجاد جوش شوند. جوش های شانه می توانند دردناک باشند، چرا که منافذ در این قسمت از بدن بزرگتر هستند و عوارض متداولی مثل قرمزی و ورم را همراه دارند.

عوامل شایع ایجاد کننده جوش بر روی پشت

بی شک عوامل متعددی می توانند در ایجاد جوش شانه نقش داشته باشند. تغییرات هورمونی در بدن، زندگی در مناطق گرم و مرطوب، 👈سندرم تخمدان پلی‌کیستیک، استفاده از لوازم آرایشی چرب یا محصولات مراقبت از پوست و استفاده از داروهای خاص، از جمله این عوامل هستند. همچنین در برخی موارد، جوش در شانه ممکن است بعد از درمان لیزر، اصلاح یا اپیلاسیون ظاهر شود. افرادی که چاقی، دیابت یا سیستم ایمنی ضعیف دارند، نیز به جوش حساس تر هستند.

شناسایی انواع جوش های ممکن بر روی کمر

جوش هایی که می توانند بر روی کمر شما پدیدار شوند، شامل:

جوش های سر سفید

این نوع جوش بر اثر کامدون های بسته ایجاد می شوند و هنگامی که چربی به صورت برآمدگی سفید رنگ زیر پوست انباشته می شود، شکل می گیرند.

جوش های سر سیاه

وقتی فولیکول های مو باز شوند، جوش های سر سیاه تشکیل می شود. سیاهی سر جوش نتیجه واکنش غدد چربی با هواست و نه بخاطر چرک کردن یا آلودگی غدد چربی.

کورک ها

این جوش های برجسته به عنوان کورک شناخته می شوند و به صورت برآمدگی های کوچک صورتی رنگ در پوست پدیدار می شوند.

چرک دانه ها

این نوع جوش ها دردناک هستند و به صورت برجستگی های پر از چرک سفید یا زرد رنگ، با پایه قرمز رنگ هستند.

ندول ها

این نوع جوش زمانی ایجاد می شود که ضایعه جوشی در ناحیه عمیق تر پوست رشد کند و می توانند سخت و دردناک باشند.

کیست ها

کیست ها بزرگتر از جوش های قبل، پر از چرک های عفونی و بسیار دردناک هستند و موجب ایجاد زخم در سطح پوست می شوند.

جوش های نوزادان: پدیده‌ای فراگیر

جوش در نوزادان، مانند آکنه در نوجوانان و بزرگسالان، می‌تواند در قسمت‌های مختلف بدن ظاهر شود. این جوش‌ها معمولاً به صورت برجستگی‌های قرمز رنگ ظاهر می‌شوند. این جوش‌ها ممکن است به صورت جوش‌های چرکی (پوسچول) سفید یا جوش سر سفید با پوستی قرمز در اطراف ایجاد شوند.

مواقع شیوع جوش در نوزادان

گاهی اوقات، جوش می‌تواند بلافاصله بعد از تولد در بدن نوزاد ظاهر شود. با این حال، در بیشتر موارد، طی دو تا چهار هفته پس از تولد ایجاد می‌شود. طول زمان پیشرفت این جوش‌ها نیز متفاوت است و ممکن است از چند روز تا چند ماه طول بکشد.

عوامل تحریک کننده جوش در نوزادان

پارچه‌های زبر و خشن، بزاق دهان یا استفراغ روی صورت نوزاد می‌تواند آکنه را تحریک کند. اگر نوزاد شما بی‌تابی یا گریه می‌کند، جوش‌ها ممکن است بیشتر شوند. در برخی از نوزادان، جوش حتی می‌تواند در بالای کمر یا گردن ایجاد شود.

سخن پایانی

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد راهکارهای درمان جوش و سلامت پوست، توصیه می‌کنیم مقالات ✅علت جوش روی بینی و ✅علت جوش زدن در نقاط مختلف بدن را نیز مطالعه نمایید.