رافائل گراستی (Rafael Grassetti)، کارگردان هنری سابق استودیوی سانتا مونیکا و بازی God of War، در گفتوگویی جدید متذکر شد که حداقل انتظار شرکت سونی از استودیوهایی مانند ناتی داگ و سانتا مونیکا رسیدن به میانگین امتیاز ۹۰ در وبسایت متاکریتیک است. گراستی در مصاحبهای با وبسایت پرتغالی Flow Games این موضوع را مطرح کرد.
گراستی در ادامه توضیح داد اگرچه نمرات ثبت شده در متاکریتیک برای سازندگان بازی اهمیت دارد، اما سونی هیچگونه پاداشی را بابت امتیاز بالای متاکریتیک به توسعهدهندگان اهدا نمیکند. همچنین، وی توضیح داد که شرکت سونی اعتماد زیادی به استودیوهای خود دارد و آنها مجبور نمیکند تا زودتر از موعد یک بازی را عرضه کنند. از سوی دیگر، گراستی متذکر شد که درست به مانند مابقی شرکتهای فعال در صنعت گیمینگ، سونی به دقت عملکرد بازیها در وبسایت متاکریتیک را زیر نظر دارد.
وی در ادامه توضیح داد که در اوج پروسۀ ساخت نمیتوان عملکرد بازی در متاکریتیک را پیشبینی یا حول نظرات احتمالی منتقدان صحبت کرد؛ تنها در یک سال پایانی پروسۀ ساخت تازه میتوان حول این موضوع بحث کرد. دلیل اصلی، عدم شکلگیری با تا سال نهایی پروسۀ تولید است.
پیش از این نیز خالق Days Gone به این موضوع اشاره داشت که دلیل چراغ سبز ندادن سونی به دنبالۀ بازی، عملکرد پایینتر از انتظار نسخۀ اول در میان منتقدین بوده است.
نظر شما در این باره چیست؟