معرفی فیلم شهر هرت ؛ یک فیلم کمدی با بازی پژمان جمشیدی و شبنم مقدمی

معرفی فیلم شهر هرت ؛ یک فیلم کمدی با بازی پژمان جمشیدی و شبنم مقدمی


منبع: پلازا

4

1402/3/24

22:31


معرفی فیلم شهر هرت ؛ یک فیلم کمدی با بازی پژمان جمشیدی و شبنم مقدمی

فیلم شهر هرت یکی از جدیدترین فیلم‌های اکران شده سینمای ایران است که مورد استقبال قرار گرفته و انتخاب اکثر کسانی محسوب می‌شود که این روزها به سینما می‌‌روند. در این مقاله با معرفی شهر هرت همراه شما هستیم.

پژمان جمشیدی این روزها نامی آشنا در سینمای ایران است که به هر فیلمی قدم بگذارد، موفقیت آن در گیشه تضمینی به نظر می‌رسد. اگر تا قبل از سال 1392 و سریال پژمان کسی نام این فرد را می‌شنید یاد یک گل ملی او می‌افتاد و چهره‌ای فوتبالی از آقای جمشیدی به خاطر می‌آورد. اما امروز او پس از فیلم‌هایی مثل دینامیت، علف‌زار و بخارست در کارنامه خود، یکی از پول‌سازترین بازیگران سینمای ایران محسوب می‌شود.

فیلم شهر هرت محصول 1401 به کارگردانی کریم امینی ساخته شده است و دومین فیلم اکران شده این کارگردان پس از فیلم فسیل در سال 1402 محسوب می‌شود. مهدی محمدنژادیان و پدرام کریمی نیز نویسندگان این اثر هستند. در ادامه این مقاله پلازا با معرفی فیلم شهر هرت همراه شما خواهیم بود.

فهرست مطالب:

تاریخ اکران فیلم شهر هرت

ژانر فیلم شهر هرت کمدی و خانوادگی است‌. این اثر در تاریخ 17 خرداد 1402 بر روی پرده سینماهای کشور رفت. مدت زمان فیلم شهر هرت 95 دقیقه است.

داستان فیلم شهر هرت

داستان فیلم شهر هرت

در خلاصه فیلم ایرانی شهر هرت باید بگوییم که این فیلم حول محور خواهر و برادری می‌گردد که با آمبولانس خود جنازه‌ها را جابه‌جا می‌کند و اصطلاحا نعش‌کش هستند اما فقط این کار را برای آدم‌های پولدار می‌کنند. تا اینکه روزی یکی از همین جنازه‌ها برایشان ماجرایی جدید رقم می‌زند. این فیلم روایتگر داستان اختلاس‌‌گرانی است که با ثروت اندوزی زندگی را بر مردم عادی سخت کرده‌اند.

بازیگران فیلم شهر هرت

در این بخش ضمن بررسی بیوگرافی بازیگران اصلی این فیلم، سایر هنرپیشگان آن را نیز معرفی می‌کنیم.

پژمان جمشیدی

پژمان جمشیدی - هنرپیشه های فیلم شهر هرت

  • سن: 45 سال
  • محل تولد: تهران

پژمان جمشیدی بازیکن سابق فوتبال و بازیگر محبوب و فعال ایرانی است که در 20 شهریور 1356 به دنیا آمد. این هنرپیشه ابتدا فوتبالیست بود و در پست‌های هافبک و مدافع راست فعالیت می‌کرد و علیرغم فضای رقابتی دنیای فوتبال در آن زمان یک گل ملی نیز به ثمر رساند. او سپس از سال 1390 وارد جهان بازیگری شد‌ پژمان جمشیدی نخست در یک قسمت از سریال ساختمان پزشکان و سپس در سال 1392 در کنار زوج هنری خود سام درخشانی به عنوان نقش اول سریال پژمان حضور پیدا کرد. حضور در پژمان زمینه‌ساز بازی او در سینما شد و پس از آن، جمشیدی به ایفای نقش‌های کمدی پرداخت. اما او با علف‌زار ثابت کرد نه تنها در نقش‌های کمدی، بلکه در ایفای یک نقش جدی نیز استعداد دارد.

از آثار معروف این بازیگر باید به 50 کیلو آلبالو، خوب، بد، جلف، تگزاس، دینامیت، جهان با من برقص و بخارست اشاره کنیم. البته نباید از سریال محبوب او یعنی زیرخاکی نیز غافل شویم. او در فیلم شهر هرت نقش اصلی مرد را ایفا می‌کند.

شبنم مقدمی

شبنم مقدمی - بازیگران فیلم شهر هرت

  • سن: 51 سال
  • محل تولد: تهران

شبنم مقدمی متولد 3 فروردین 1351 است. او بازیگری را از سال 1376 و فیلمی سینمایی به نام زخمی شروع کرد و پس از آن در همان سال در مجموعه تلویزیونی گل‌های آفتابگردان حضور داشت. این هنرپیشه در سال بعد یعنی 1377 وارد رادیو نیز شد و در برنامه‌هایی همچون خانه کاغذی، هفت شنبه، خط خطیم و هفت ترانه حضور داشت. در این بین خانم مقدمی مدتی کم کارتر شد از همیشه شد اما با سریال هفت سنگ بازگشت موفقی در زمینه طنز داشت. سریال هیولا سکوی پرتاب بعدی زندگی او بود و باری دیگر مهارت خانم مقدمی را ثابت کرد به طوری که امروز او نیز یکی از پول‌سازترین بازیگران زن سینما است و در تیپ‌سازی مهارت بالایی دارد.

فیلم‌های زاپاس، ابد و یک روز، خجالت نکش، درساژ، شبی که ماه کامل شد و سریال‌های خاتون، شبکه مخفی زنان، بی‌گناه و سرگیجه از آثار معروف خانم مقدمی هستند. او در فیلم سینمایی شهر هرت ایفاگر نقش اصلی زن است.

بابک کریمی

بابک کریمی - خلاصه فیلم ایرانی شهر هرت

  • سن: 63 سال
  • محل تولد: پراگ، جمهوری چک

بابک کریمی از بازیگران ایرانی متولد خارج از کشور در 2 فروردین سال 1339 به دنیا آمد. او فرزند نصرت کریمی بازیگر پیشکسوت ایرانی است که در ایتالیا تحصیل کرد و علاوه بر بازیگر کارگردان، فیلم‌بردار و تدوینگر نیز محسوب می‌شود. او نخست در سال 1384 در فیلم بلیت‌ها زنده یاد عباس کیارستمی حضور پیدا کرد و سپس در فیلم فروشنده اصغر فرهادی نیز ایفای نقش داشت. بابک کریمی برای ایفای نقش در سینما شهرقصه نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فجر شد. از دیگر آثار او باید به گذشته، فروشنده، مجبوریم، مرد بازنده و بخارست اشاره کنیم. او در فیلم شهر هرت کریم امینی نقشی کلیدی دارد و در اثر پیشین او یعنی فسیل نیز حضور داشت.

اکبر رحمتی

اکبر رحمتی - ژانر فیلم شهر هرت

  • سن: 73 سال
  • محل تولد: تهران

اکبر رحمتی از هنرمندان قدیمی ایرانی است که فعالیتش را از سال 1346 و تئاتر آغاز کرد. او از سال 1351 در تلویزیون حضور داشت و پس از انقلاب نیز در این رسانه فعالیت کرد. رسول پسر ابوالقاسم اولین فیلم سینمایی این بازیگر بود. از دیگر آثار اکبر رحمتی باید به سریال‌های کلاه پهلوی، آقازاده، فیلم‌های شهر زیبا و شیفت شب اشاره کنیم.

شهین تسلیمی

شهین تسلیمی - مدت زمان فیلم شهر هرت

  • سن: 67 سال
  • محل تولد: خشکرود

شهین تسلیمی بازیگر زن سینما و تلویزیون ایران متولد 19 شهریور 1334 است. او پیش از انقلاب و در جوانی تئاتر بازی می‌کرده و در رادیو نیز تست داده بود اما با وجود فضای قدیم و مخالفت‌ها از این کار صرف نظر می‌کند. او سپس در سال 1385 توسط خانم الیزابت امینی برای ایفای نقش در سریال باغ مظفر پیشنهاد می‌شود. خانم تسلیمی نقش مامان بی‌اعصاب اما مهربان سینما و تلویزیون را به خوبی ایفا کرده و از آثار معروف او می‌توان به سریال‌های وضعیت سفید و دردسرهای عظیم اشاره کرد.

سایر هنرپیشه های فیلم شهر هرت عبارتند از:

  • بهناز پورفلاح
  • مهدی حاجی‌زاده
  • رضا نیلی
  • یاشار مؤمن‌زاده
  • شراره ارمغانی
  • علی کریمیان
  • گیتی شاکری
  • سولماز صادقی
  • و…

بررسی فیلم شهر هرت ۱۴۰۱

فیلم شهر هرت پژمان جمشیدی در اواسط خرداد ماه سال 1402 اکران شد و در همان هفته ابتدایی فروش خوبی در گیشه داشت. با وجود سابقه درخشان کریم امینی، پژمان جمشیدی و شبنم مقدمی در گیشه نشانگر این است که محمدحسین فرحبخش تهیه‌کننده این اثر روی سود آن حساب باز کرده است. همین‌طور هم شد و فیلم تا کنون فروش خوبی داشته.

چیز دیگری که درباره شهر هرت نظرها را جلب می‌کند این است که برخلاف تبلیغات گسترده فسیل، این فیلم چندان قصد تبلیغ خود را ندارد. نکته بعدی که حائز اهمیت است که تا کنون بارها تاکیدها را بر کمدی انتقادی بودن این اثر دیده‌ایم، اما ظاهرا فیلم به آن شوری که گفته می‌شود انتقادی نیست و بیشتر یک کمدی روان و ساده به نظر می‌رسد. در مجموع نظرات در مورد فیلم شهر هرت مثبت هستند و می‌تواند انتخاب خوبی برای تماشا باشد.

سخن پایانی

بررسی فیلم شهر هرت ۱۴۰۱

با معرفی شهر هرت همراه شما بودیم. با تماشای تیزر فیلم شهر هرت هم می‌توان گفت که این اثر ارزش حداقل یک بار تماشا را دارد. آیا آن را در سینما تماشا کرده‌اید و منتظر دانلود فیلم شهر هرت هستید؟ لطفا نظرات خود را نسبت به سطح کیفیت این فیلم با ما و سایر خوانندگان درمیان بگذارید. از همراهی شما متشکریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو