معرفی فیلم خط استوا ؛ داستان، بازیگران و بررسی فیلم

معرفی فیلم خط استوا ؛ داستان، بازیگران و بررسی فیلم


منبع: پلازا

5

1402/2/18

11:47


معرفی فیلم خط استوا ؛ داستان، بازیگران و بررسی فیلم

فیلم خط استوا  از آثار جدید سینمای ایران است که در ژانر کمدی ساخته شد و  توانست توجه‌ها را به خود جلب کند. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی و بررسی این فیلم سینمایی بپردازیم.

در طی سال‌های اخیر بیشترین تعداد فیلم‌های سینمای ایران متعلق به ژانر کمدی بوده‌اند. همچنین فیلم‌های کمدی طی این سال‌ها فروش خوبی را نیز از آن خود کرده‌اند. از انفرادی گرفته تا فیلم سینمایی فسیل که در حال اکران است، همگی توانسته‌اند رکورد گیشه را بزنند.

خط استوا به کارگردانی اصغر نعیمی و نویسندگی محمدرضا آریان ساخته شده است. این اثر با حضور بازیگران معروفی همچون سیامک انصاری، فرهاد اصلانی و آزاده صمدی تولید شد و تهییه‌کنندگی آن را احسان ظلی‌پور برعهده داشت. در این مقاله پلازا با بررسی و معرفی فیلم خط استوا همراه شما هستیم.

فهرست مطالب:

تاریخ اکران فیلم سینمایی خط استوا

ژانر فیلم ایرانی خط استوا کمدی، ورزشی، اجتماعی و خانوادگی است. این اثر در تاریخ 3 اسفند 1401 بر روی پرده سینما رفت. مدت زمان فیلم خط استوا 86 دقیقه است.

داستان فیلم خط استوا

داستان فیلم خط استوا

رئیس و نایب رئیس فدراسیون فوتبال ایران برای شرکت در جلسه ای اف سی راهی مالزی می‌شوند. آنها باید در راه خود به اندونزی نیز بروند و با زیدان یک قرارداد پر سر و صدا امضا کنند. اما بخت با آنان یار نیست و زیدان نمی‌آید. از طرف دیگر در اندونزی شورش و کودتا شده و  فرودگاه‌ها بسته می‌شوند. حال عاقبت این مسئولین فوتبالی که تقریبا هیچ چیز از حوزه فعالیت خود نمی‌دانند چه می‌شود؟ این خلاصه فیلم ایرانی خط استوا بود که درباره آن صحبت کردیم.

بازیگران فیلم خط استوا

در این قسمت به سراغ هنرپیشه‌های این فیلم می‌رویم. عمده بار پیشبرد داستان، برعهده دو بازیگر اصلی یعنی سیامک انصاری و فرهاد اصلانی است و در کنار آنها بازیگر زن، آزاده صمدی، حضور دارد. در ادامه بیشتر با هنرپیشه های این اثر آشنا می‌شویم.

سیامک انصاری

بازیگران فیلم خط استوا

  • سن: 54 سال
  • محل تولد: تهران

سیامک انصاری بازیگر، کارگردان و مجری ایرانی در 12 مرداد 1347 به دنیا آمد. او بازیگری را از سال 1368 شروع کرد و در سال 1373 نخستین بار با فیلم سفر به چزابه و سپس نسخه تلویزیونی آن دیده شد. آقای انصاری علیرغم اینکه نقش‌های غیرکمدی را خوب از آب درمی‌آورد، اما به واسطه دوستی با مهران مدیری کار طنز را شروع کرد. او از کاراکترهای کوتاه و مکمل در آثار مدیری به نقش‌های اول رسید. ابتدا اکثر نقش‌های انصاری در حوزه طنز مثل کیانوش استقرار زاده  ر شب‌های برره و یا نیما زندوکیلی در قهوه تلخ یک کاراکتر عاقل وسط انبوهی از مردم دیوانه بودند.

اما در طی سال‌های اخیر این بازیگر را در نقش‌های متفاوت‌تر و فیلم‌های جدی همانند لا مینور یا خون شد و سریال‌های طنز گلشیفته یا شبکه مخفی زنان دیدیم. سیامک انصاری از هنرپیشه های فیلم خط استوا است.

فرهاد اصلانی

هنرپیشه های فیلم خط استوا

  • سن: 56 سال
  • محل تولد: بیجار

فرهاد اصلانی هنرپیشه ایرانی در 18 خرداد سال 1345 به دنیا آمد. او نخستین بار در سال 1370 با سریال امام علی جلوی دوربین رفت. این شروع خوبی برای آقای اصلانی بود به طوری که او را به سمت حرفه‌ای بودن سوق داد.

فرهاد اصلانی در آثار زیادی مانند سریال‌های کیف انگلیسی، پلیس جوان، وفا، راه بی‌پایان و فیلم‌های روسری آبی، یه حبه قند، عصر یخبندان و برادران لیلا حضور پیدا کرده است. اما نقش ابن زیاد او در سریال مختارنامه یکی از معروف‌ترین کاراکترهای جدی و نقش هوشنگ شرافت در سریال هیولا یکی از مشهورترین کاراکترهای طنز او هستند.

آزاده صمدی

موضوع فیلم خط استوا

  • سن: 44 سال
  • محل تولد: لاهیجان

آزاده صمدی هنرپیشه ایرانی در 17 دی 1357 به دنیا آمد. او بازیگری را از سال 1382 شروع کرد اما خیلی زود به نقطه اوج بازیگری خود رسید. کاراکتر غزل توتونچی در سریال راه بی‌پایان یکی از شناخته‌شده‌ترین نقش‌های اوست. این هنرپیشه مدتی با هومن سیدی همکاری داشت و فیلم‌های  آفریقا و سیزده ارمغان آن سال‌ها هستند. به طور کلی خانم صمدی هم یک بازیگر جدی و هم بازیگر طناز خوبی است. او در سریال‌های دیوار به دیوار، می‌خواهم زنده بمانم، رهایم کن و فیلم‌های ساعت ۵ عصر، زیرنظر و روایت ناتمام سیما طی سال‌های اخیر حضور داشته است.

نقد فیلم خط استوا

تا اینجا درباره بازیگران و موضوع فیلم خط استوا صحبت کردیم و اکنون بد نیست تا نگاهی بر عملکرد خط استوا بیاندازیم. این فیلم در مجموع یک کمدی تماشایی بود اما اشکالاتی نیز داشت. چشمگیرترین نقطه قوت فیلم دو بازیگر مردی یعنی انصاری و اصلانی بودند. این دو کاراکتر لحظات ناب کمدی ای را خلق می‌کنند اما از اواسط داستان گویی فیلمنامه دچار ضعف شده و ریتم داستان کند پیش می‌رود. از طرف دیگر بازیگر نقش اول زن یعنی آزاده صمدی فرصت چندانی برای ایفای نقش ندارد و حضورش گاهی اضافه به نظر می‌آید.

نمرات فیلم خط استوا نیز خوب بودند و نشان می‌داد که مخاطب متقاعد شده تا فیلم را تماشا کند‌. این اثر در مجموع موفق شد تا فروش چشمگیر بیش از 9 میلیاردی داشته باشد و یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های ایرانی محسوب شود.

کلام آخر

بررسی فیلم ایرانی خط استوا

با معرفی و بررسی فیلم ایرانی خط استوا همراه شما بودیم و تمام نکات آن را برای شما بیان کردیم. این اثر در مجموع از آن دسته کمدی‌هایی است که دوست دارید برای یکبار هم که شده، آن را تماشا کنید. آیا شما نیز تریلر فیلم خط استوا را تماشا کرده‌اید؟ لطفا پس از تماشا و دانلود فیلم خط استوا نظرات خود را درباره این اثر با ما به اشتراک بگذارید. از همراهی شما متشکریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو