نخستین جاروبرقی رباتیک دوپای جهان معرفی شد؛ یک نظافتچی مستقل و همه‌کاره! [+فیلم]

منبع: تکراتو

6

1402/3/25

20:00


نخستین جاروبرقی رباتیک دوپای جهان رونمایی شد. رباتی هوشمند که می‌تواند از پله بالا برود و به‌عنوان یک نظافت‌چی همه‌کاره استخدام شود.

نخستین جاروبرقی رباتیک دوپای جهان معرفی شد؛ یک نظافتچی مستقل و همه‌کاره! [+فیلم]

نخستین جاروبرقی رباتیک دوپای جهان رونمایی شد. رباتی هوشمند که می‌تواند از پله بالا برود و به‌عنوان یک نظافت‌چی همه‌کاره استخدام شود.

نخستین جاروبرقی رباتیک دوپای جهان توسط شرکت Migo Robotics رونمایی شد. نام این جاروبرقی هوشمند “Ascender” است که دراصل یک ربات بوده ولی توانایی‌های یک نظافت‌چی کامل را دارد. همانطور که گفته شد، این ربات قادر است از پله بالا برود و مایعات یا گردوخاک انباشته شده درون پله را تمیز کند.

یکی از قابلیت‌های جالب Ascender بهره‌گیری از دستیار صوتی الکسا شرکت آمازون است که خریداران می‌توانند از طریق فرمان‌های صوتی، دستورات خود را به آن ابلاغ و منتظر دریافت نتیجه کارشان باشند. در ادامه می‌توانید ویدئوی منتسب به این ربات هوشمند را ببینید.

بیشتر بخوانید: سگ رباتیک بوستون داینامیکس بدون نیاز به کمک از درها عبور می‌کند [+فیلم]

نخستین جاروبرقی رباتیک دوپای جهان به‌نام Ascender معرفی شد

جاروبرقی‌های رباتیک موجود در بازار می‌توانند سطوح صاف را تمیز کنند و زمانی که با پله‌ها برخورد می‌کنند، قادر به بالارفتن از آن‌ها نیستند. اما حالا ربات Ascender شرکت Migo Robotics می‌تواند با دوپای خود از پله‌ها بالا برود و آن‌ها را تمیز کند.

این محصول هم می‌تواند از روی زمین آشغال‌ها و گردوغبار را جمع‌آوری کند و هم سطوح را تمیز نماید.  جاروبرقی رباتیک Ascender با استفاده از اسکنرهای LiDAR می‌تواند محیط را ببیند و از پله‌ها بالا برود. این محصول همچنین می‌تواند 480 متر مربع فضا را پوشش دهد. به گفته Migo Robotics، به‌لطف هوش مصنوعی و LiDAR، شاهد یک محصول انقلابی هستیم که می‌تواند به‌خوبی محیط را درک کند.

خریداران می‌توانند Ascender را از طریق یک اپلیکیشن و البته دستیار صوتی الکسا کنترل کنند. این محصول قادر به جمع‌آوری گرد‌وخاک از روی سطح و همچنین جمع‌آوری آب و مایعات ریخته‌شده روی سطوح است. محصول جدید Ascender که طراحی چهارگوش دارد، طبق ادعای سازنده‌اش، می‌تواند تمام کثیفی‌ها را تمیز کند.

این جاروبرقی زمانی که به پله برسد، بدنه اصلی‌اش را به‌سمت بالا حرکت می‌دهد و دو پای آن روی زمین باقی می‌ماند. در ادامه پاها روی پله قرار می‌گیرند و محصول شروع به تمیزکردن پله می‌کند. Ascender از پله‌ها بالا می‌رود تا دوباره به سطح صاف برسد؛ بنابراین تمام پله‌ها را تمیز می‌کند.

این جاروبرقی رباتیک با قیمت 1399 دلار در ماه آگوست سال جاری میلادی به بازار می‌آید؛ اما درحال‌حاضر با قیمت 999 دلار پیش‌فروش می‌شود که 400 دلار ارزان‌تر از قیمت نهایی است.

نخستین جاروبرقی رباتیک دوپای جهان به‌نام Ascender معرفی شد

گفتنی است که درحالی‌که با اولین محصول تجاری Migi Robotics روبه‌رو هستیم، این شرکت مدعی شده که تیم آن‌ها شامل متخصصانی از گوگل، دایسون و بوستون داینامیکس است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ نخستین جاروبرقی رباتیک دوپای جهان چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو