کمپانی اپل می‌خواهد مالکیت یک هوش مصنوعی را بر دست بگیرد

منبع: فیگار

1

1403/1/19

16:07


کمپانی اپل (Apple) در حال مذاکره با بزرگ‌ترین سازمان‌های رسانه‌ای برای خرید محتوای آن‌ها که توسط Generative AI تولید شده، با پرداخت 50 میلیون دلار است.

کمپانی اپل می‌خواهد مالکیت یک هوش مصنوعی را بر دست بگیرد

کمپانی اپل (Apple) در حال مذاکره با بزرگ‌ترین سازمان‌های رسانه‌ای برای خرید محتوای آن‌ها که توسط Generative AI تولید شده، با پرداخت 50 میلیون دلار است.

این محتواها متمرکز بر تولید یک چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی متنی (Generative AI) توسط «اپل» خواهند بود. گزارش‌ها حاکی از آن است که این کمپانی قصد دارد محتوای تولید شده توسط بزرگترین سازمان‌های رسانه‌ای را برای استفاده در چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی خود به کار بگیرد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون یا کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


مالکیت یک هوش مصنوعی توسط کمپانی اپل

این مذاکرات هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌اند، اما «اپل» اقداماتی برای اخذ مجوز استفاده از میلیون‌ها عکس و تصویر از شاتراستاک، یکی از بزرگترین ارائه‌دهندگان عکس‌های استوک در ایالات متحده، انجام داده است.

این حرکت بخشی از تلاش‌های «اپل» برای تقویت قابلیت‌های هوش مصنوعی خود خواهد بود. شرکت‌های دیگر نیز مانند «گوگل»، «آمازون» و «متا» به منظور افزایش توانایی‌های هوش مصنوعی تصویری خود، مجوزهایی از شاترستوک دریافت کرده‌اند.

به گفته «گرگ جزویاک»، معاون ارشد بازاریابی جهانی «اپل»، کنفرانس توسعه‌دهندگان WWDC 2024 که در تاریخ 10 ژوئن آغاز می‌شود، یکی از کنفرانس‌هایی خواهد بود که باورنکردنی است. در این کنفرانس، «اپل» احتمال دارد جزئیات بیشتری از ابتکارات هوش مصنوعی خود را منتشر کند.

کمپانی اپل

منتظریم که در مراسم معرفی آینده، «اپل» بیشتر به ویژگی‌های جدیدی که در iOS 18 اضافه می‌شوند پرداخته و از جمله ایجاد یک فروشگاه برنامه هوش مصنوعی که به کاربران آیفون اجازه می‌دهد برنامه‌های هوش مصنوعی را نصب کنند، اطلاعاتی ارائه دهد.

همچنین، انتظار می‌رود که دستیار دیجیتال «اپل»، سیری، با به‌روزرسانی مبتنی بر هوش مصنوعی بهبود یابد. این به‌روزرسانی اهدافی برای ارتقاء کارایی سیری در مقایسه با رقبای خود، مانند دستیار گوگل، را دنبال می‌کند.

«اپل» اعلام کرده است که برای حفظ حریم خصوصی کاربران، در توسعه‌ی iOS 18 از مدل‌های زبان بزرگ (LLMs) استفاده می‌کند که به طور محلی در دستگاه‌ها کار می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی این اقدام شرکت «اپل» چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو