از هوش مصنوعی جدید اپل رونمایی شد

منبع: فیگار

2

1402/12/29

22:31


تیم محققان در شرکت اپل به توسعه روشی نوین برای آموزش مدل‌های زبانی بزرگ پرداخته‌ و از جدیدترین هوش مصنوعی خود رونمایی کرده‌اند.

از هوش مصنوعی جدید اپل رونمایی شد

تیم محققان در شرکت اپل به توسعه روشی نوین برای آموزش مدل‌های زبانی بزرگ پرداخته‌ و از جدیدترین هوش مصنوعی خود رونمایی کرده‌اند.

این روش، اطلاعات متنی و تصویری را به صورت پیوسته ترکیب کرده و قادر به دقیق توصیف کردن تصاویر است. یافته‌های این تحقیق که در مقاله‌ای به نام MM1: روش‌ها، تحلیل‌ و بینش‌ها از پیش‌آموزش LLM چند وجهی منتشر شده، رویکرد جدیدی را برای ساخت سیستم‌های هوشمندتر و قابل تنظیم‌تر نشان می‌دهد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون یا کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


رونمایی از هوش مصنوعی جدید اپل

نویسندگان مقاله ادعا می‌کنند که با استفاده از مجموعه‌داده‌های متن و تصویر که شامل ترکیب عکس و توضیح آن است و با استفاده از داده‌های متنی تنها برای آموزش مدل MM1، توانایی‌های بهتری برای انجام وظایفی مانند توصیف تصاویر، پاسخگویی به سوالات بصری و استنباط زبان طبیعی با دقت بالاتر به وجود آورده‌اند.

تحقیقات شرکت اپل بر روی ترکیب انواع مختلف داده‌های آموزشی و معماری‌های مدل تمرکز دارد تا به هوش مصنوعی امکان دهد زبان طبیعی را بر اساس ادغام نشانه‌های تصویری و زبانی درک و تولید کند.

هوش مصنوعی

این قابلیت برای انجام وظایفی که نیازمند فهم عمیق‌تری از جهان هستند، مانند تفسیر عکس‌های پیچیده یا پاسخگویی به سوالاتی که عناصر بصری در آن دخیل‌اند، حیاتی است. مقاله اپل نشان می‌دهد که مدل MM1 قابلیت‌های استثنایی در یادگیری درون‌متنی را دارد، به‌ویژه در مدل‌های چند وجهی با 30 میلیارد پارامتر. به نظر می‌رسد این مدل توانایی‌های قابل توجهی برای استدلال چندمرحله‌ای روی تصاویر چندگانه را داراست.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی رونمایی از هوش مصنوعی جدید اپل چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو