کارتون باب اسفنجی جدید دوبله فارسی را در دیجیتون تماشا کنید

منبع: ماگرتا

4

1402/3/28

20:20


کارتون باب اسفنجی را می‌توان به عنوان تنها کارتونی معرفی کرد که تمام بچه‌های دنیا آن را دوست دارند. شخصیت‌های جذاب و بامزه در کنار داستانی خلاقانه توانست تا اثری متفاوت و باب سلیقه بقیه بسازد. شخصیت اصلی به عنوان یک اسفنج شاد و پرانرژی در شهری به نام بیکینی باتم زندگی می‌کند و هر قسمت از مجموعه کارتون باب اسفنجی داستانی سرشار از ماجراجویی و اتفاقات هیجان‌انگیز به مخاطب ارائه می‌دهد.

کارتون باب اسفنجی مجموعه‌ای کودکانه درباره زندگی روزانه یک اسفنج در دنیای زیر آب و در شهری به نام بیکینی باتم است. این اسفنج یک آشپز است و بهترین همبرگر بیکینی باتم را در رستوران آقای خرچنگ می‌پزد. دستور پخت این همبرگر سری بوده و پلانکتون در هر قسمت نقشه‌ای برای به‌دست آوردن این دستور پخت میکشد. دوستان باب اسفنجی یک ستاره دریایی به نام پاتریک، یک سنجاب به نام سندی و یک اختاپوس هستند که در کنار هم لحظاتی شاد و دوست‌داشتنی را می‌سازند.

ژانر اصلی کارتون باب اسفنجی کمدی است. لحظات بامزه و شادی که باب و دوستانش در هر قسمت خلق می‌کنند مخاطب را در هر سنی به خنده می‌اندازد. در کنار صحنه‌های خنده‌دار، کارتون باب اسفنجی مفاهیم اخلاقی مثل پشتکار، دوستی، کار تیمی و امیدوار بودن را نیز به مخاطبان خود می آموزد.

کارتون باب اسفنجی جدید دوبله فارسی

این مجموعه تاکنون بیشتر از 250 قسمت را در فصل‌های مختلف به پخش رسانده و با استقبال بسیار زیاد مخاطبان خود، انیمیشن‌های سینمایی نیز با همین شخصیت‌ها ساخته است. سازنده کارتون باب اسفنجی، شرکت و کمپانی نیکلودئون است. این کمپانی انیمیشن‌های محبوب و معروفی مثل سگ های نگهبان، ماجراهای دورا، فسقلی‌ها و خانه پر سر و صدا را نیز تهیه کنندگی کرده و به انتشار رسانده است. تمام این انیمیشن ها موردعلاقه مخاطبان بوده است.

اسپین‌آف های کارتون باب اسفنجی

اسپین آف به محتوایی گفته می‌شود که شخصیت‌ها و داستان خود را از مجموعه یا فیلمی دیگر الهام گرفته باشد. تاکنون دو اسپین‌آف برای کارتون باب اسفنجی ساخته شده است.

اسپین‌آف کمپ کورال بر اساس کودکی باب اسفنجی و دیگر شخصیت‌ها ساخته شده است. باب به همراه دوستانش در یک کمپ تابستانی شرکت می‌کنند که رئیس این کمپ آقای خرچنگ است. در این مجموعه از باب اسفنجی از تکنولوژی CGI استفاده شده است.

اسپین‌آف شوی پاتریک ستاره‌ای در 13 قسمت تولید شده و برنامه‌ای گفتگو محور است که پاتریک به عنوان مجری آن ظاهر شده است. در این مجموعه مخاطب با خانواده پاتریک ستاره‌ای آشنا می‌شود.

داستان ساخت اولین قسمت کارتون باب اسفنجی

استیون هیلنبرگ خالق شخصیت و کارتون باب اسفنجی بود. او یک زیست شناس دریایی بود که در سوال 1989 کتاب طنزی با استفاده از موجودات داخل دریا نوشت. او ابتدا قرار بود نام باب اسفنجی را پسر اسفنجی بگذارد اما این نام قبلا توسط یک تیم ثبت شده بود.

سرانجام در سال 1996 استیون هیلنبرگ با کمک دوستش، مارتین اولسون، ساخت کارتون باب اسفنجی را آغاز کرد.

شاید برای شما جالب باشد بدانید که نام همسر استیون هیلنبرگ مانند همسر پلانکتون، کارن، است!

معرفی شخصیت‌های اصلی کارتون باب اسفنجی

معرفی شخصیت‌های اصلی کارتون باب اسفنجی

  • باب اسفنجی: اسفنجی زرد رنگ که در کارتون باب اسفنجی نقش اصلی است. او به عنوا آشپز رستوران آقای خرچنگ کار می‌کند. باب اسفنجی شلوار مکعبی در خانه‌ای آناناسی همراه با حیوان خانگی‌اش، یک حلزون، زندگی می‌کند. او از زندگی‌اش راضی است و تنها دغدغه‌اش گرفتن گواهینامه است.
  • پاتریک ستاره‌ای: پاتریک ستاره‌ای دریایی است که در کارتون باب اسفنجی به عنوان دوست صمیمی باب اسفنجی معرفی می‌‌شود. پاتریک زیر یک سنگ زندگی می‌کند و شغلی ندارد. از تفریحات پاتریک می‌توان به همبرگر خوردن در رستوران آقای خرچنگ و شکار عروس دریایی همراه با باب اسفنجی اشاره کرد.
  • اختاپوس: اختاپوس همسایه و همکار باب اسفنجی است اما تفاوت‌های بسیاری با او دارد. اختاپوس موجودی غمگین و غرغرو است و برای فرار از بازی‌ها و شادی‌هایی که باب اسفنجی و پاتریک باعث آن‌ها هستند، هرکاری را امتحان می‌کند.
  • سندی: سندی سنجابی است که با استفاده از لباس غواصان در زیر آب و در شهر بیکینی باتم زندگی می‌کند. او از معدود شخصیت‌های عاقل و منطقی کارتون باب اسفنجی محسوب می‌شود.
  • آقای خرچنگ: آقای خرچنگ صاحب رستوران بزرگ کراستی خرچنگ است. او فردی خسیس است که تنها به پول اهمیت می‌دهد. او همیشه در حال محافظت از فرمول همبرگر خود است.
  • پلانکتون: پلانکتون را می‌توان شخصیت منفی ثابت کارتون باب اسفنجی دانست. او برنامه‌ها و نقشه‌های زیادی برای به دست آوردن فرمول سری همبرگر‌های اقای خرچنگ تنظیم می‌کند اما هیچ‌وقت به نتیجه نمی‌رسند.

تماشای کارتون باب اسفنجی در دیجیتون

4 نکته و حقیقت جالب درباره کارتون باب اسفنجی

  1. شخصیت پاتریک ستاره‌ای قرار بود فردی عصبی و بداخلاق باشد اما در نسخه‌های آزمایشی، نظر نویسندگان عوض شد و او را به یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های کارتونی تبدیل کردند.
  2. رستوران آقای خرچنگ به شکل یک تله خرچنگ درست شده است!
  3. شخصیت باب اسفنجی به شدت از تاریکی می‌ترسد.
  4. صدای خنده باب اسفنجی براساس صدای خنده دلفین‌ها ساخته شده است.

همین حالا وارد اپلیکیشن دیجیتون شوید و بدون خرید اشتراک کلی کارتون و انیمیشن جذاب تماشا کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو