بهترین فیلم های انیمیشن با شخصیت های اصلی زن

منبع: ماگرتا

2

1402/5/16

18:34


بهترین فیلم های انیمیشن با شخصیت های اصلی زن

وقتی صحبت از شخصیت های اصلی زن می‌شود، همگی به بد ساخت بودن یا بد نوشته شدن شخصیت‌ها فکر می‌کنند اما در سال‌های اخیر انیمیشن ها و فیلم‌ها شاهد تغییر بزرگی در شخصیت‌های مونث بوده. با شکستن عقاید و باورهای قدیمی در نوشتن شخصیت یک کرکتر، دنیای انیمیشن از پرنسس‌های نیازمند به نجات دور شده و شخصیت های مستقل مونث ا به وجود آورده که به دور از انتظار برای همگان می‌باشد.

استودیوهای انیمیشن سازی بسیاری به ساخت شخصیت‌های زن متفاوت روی آورده‌اند و ما به عنوان بیننده شاهد تحولات شگفت‌انگیزی در صنعت انیمیشن سازی هستیم. کرکترهای جدید مونث همگی دارای شخصیت‌های قوی و بی‌نیاز هستند که داستان‌های مربوط به خودشان را پیش میبرند و وابسته به شخصیت‌های دیگری نیستند. این مطلب لیستی از بهترین شخصیت های اصلی زن در انیمیشن‌ها را معرفی می‌کند که شما می‌توانید از تماشای این انیمیشن‌ها بیشترین لذت را ببرید!

الاستی‌گرل در انیمیشن شگفت‌انگیزان

وقتی استدیو پیکسار برای اولین بار در انیمیشن شگفت‌انگیزان یک شخصیت مادر و خانه‌دار متفاوتی را به بیننده‌ها معرفی کرد، باعث شک بیننده‌های این سری شد! الاستی‌گرل یک مادر و همسر خانه‌دار بود که در دنیای ابر قهرمانان مذکر به دنبال نقشی چشمگیر برای خود بود که کمپانی پیکسار این نقش را به خوبی به الاستی‌گرل تقدیم میکند.

در انیمیشن شگفت‌انگیزان 2 الاستی‌گرل یک موقعیت خوب برای بازگشت به دنیای ابر قهرمان‌ها را دریافت میکند و وارد عرصه قهرمانان می‌شود. الاستی‌گرل یک معلم خوب برای دختران و زن‌ها است که به آنها نشان می‌دهد که بدون توجه به آن چیزی که از آنها خواسته شده، به دنبال رویاهی خود باشند و آن چیزی باشند که خودشان میخواهند!

السا در انیمیشن فروزن

السا در انیمیشن فروزن

انیمیشن فروزن یکی از پر طرفدارترین و پر بازدیدترین انیمیشن‌های دهه اخیر است که توانست با داستان پردازی بینظیر و شخصیت سازی دقیق و عالی، نقش های مونث را به قدرتی که دارند نزدیکتر کند. دو شخصیت آنا و السا با وجود رابطه نزدیک دو شخصیت کاملا متفاوت از هم هستند که هرکدام سازنده داستان خود هستند و بی‌نیاز از شخصیت های مکمل مرد.

فروزن به شخصیت‌های مونث اجازه شکوفایی کامل و درگیر شدن با مشکلات را به شخصیت‌های زن میدهد و بدون توجه به نقدهای تخریب کننده به کار خود ادامه می‌دهد. السا و آنا هردو با مشکلات معمولی دختران و زن‌ها دست و پنجه نرم میکنند که در این راه گاها تنها و بعضی اوقات با کمک دیگران همراه هستند. انمیشن فروزن یک راهنمای بینظیر برای دختران جوان است که به آنها آموزش میدهد چگونه به عنوان یک دختر با مشکلات خود باید رو به رو شوند.

پرنسس فیونا در انیمیشن شرک

انیمیشن شرک یک محیط طنز از تعریف کردن داستان‌های پری و پرنسسی را تعریف می‌کند که نسبت به تمام انیمیشن‌های دارای این موضوع متفاوت است. شخصیت پرنسس فیونا یک اورک است که بسیار دور از انتظار و دور از معمول است که یک پرنسس زیبا در قلعه به شکل یک اورک درآمده و وحشتناک است! این عمل، باعث شکستن عادت‌ها در انیمیشن سازی می‌شود که صرفا یک پرنسس باید زیبا و شبیه به یک خانم رفتار کند.

علاوه بر آن، رابطه فیونا با خانواده خود درسی جالب را همراه دارد. خانواده فیونا از او میخواهند که مانند شخص دیگری رفتار کند و با شخصی متفاوت از نظر فیونا ازدواج کند که این رابطه ممکن است در دنیای واقعی برای اکثر دخترها و خانوم‌های جوان اتفاق بیفتد. انتخاب‌های فیونا و شخصیت اورک او به ما نشان میدهد که یک خانم میتواند با تلاش خود تمام مشکلات را پس بزند و همانطور که خودش میخواهد زندگی کند و به هدف هایش برسد!

راپونزل در انیمیشن گیسو کمند

راپونزل در انیمیشن گیسو کمند

راپونزل در این انیمیشن طراحی شخصیت متفاوت و شخصیت پردازی متفاوتی نسبت به داستان اصلی خود دارد. در داستان اصلی راپونزل، ما شاهد یک پرنسس تنها و محتاجی هستیم که تمام روز و شب خود منتظر یک شخصیت مرد یا پرنس می‌باشد که او را از قلعه سیاه خود نجات دهد.

در این انیمیشن ما همچنان شاهد ایده‌های قدیمی هستیم که نیاز زن به مرد را نشان میدهند اما این شخصیت راپونزل است که این انیمیشن را در این لیست قرار می‌دهد! راپونزل بدون توجه به شرایط و شخصیت پردازی خود، همچنان یه شخصیت کامل مونث و بی نیاز به حساب می‌آید چراکه به تنهایی میتواند از پس مشکلات روزمره یک دختر برآید و آنهارا کنار بزند!

مولان در انیمیشن مولان

داستان مولان یک داستانی مونث محور می‌باشد که دختری به نام مولان خود را به شکل یک مرد میکند و وارد دنیای خشن و مرد محور جنگ می‌شود تا از خانواده و پدر خود محافظت کند. مولان یک دختر عادی بود که با مشکلاتی همچون ازدواج سنتی و انتظار خانه‌داری دست و پنجه نرم میکرد تا اینکه به فکر ثابت کردن خود به پدرش میافتد.

ما در روند انیمیشن شاهد این هستیم که مولان خود را ثابت میکند و به همگی نشان میدهد که به اندازه یک مرد و حتی بهتر از یک مرد میتواند در نقش خود که محافظت از کشور است بدرخشد. مولان یکی از بهترین نقش شکنی‌ها را در یک انیمیشن به نمایش میگذارد که به نحوه خود تصویری بی‌نظیر است و ثابت می‌کند که یک دختر جوان می‌تواند ذهن خود را برای هر هدفی که در فکر دارد آماده کند و با تلاش به آن برسد!

کلام آخر

ما در این مقاله شاهد تعدادی از شخصیت‌های انیمیشنی بودیم که با شخصیت شکنی‌ها و عملکردهای متفاوت خود، ثابت کردند که میتوان بر خلاف خواسته های بقیه عمل کرد و آن چیزی شد که خودتان میخواهید و نه صرفا به دلیل اینکه انتظار بقیه از شماست! شما هم میتوانید شخصیت خود را از نو بسازید و ثابت کنید که قدرت شخصیت شما بسیار بیشتر از آنچه که نشان میدهد است!

نویسنده: امیرحسین نظری

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو