هشدار FDA درباره ارتباط جوهر تتو با عفونت‌های خطرناک

منبع: فوت و فن

4

1402/3/28

20:35


اداره غذا و دارو (FDA) هشداری درباره جوهر خطرناک مرتبط با عفونت‌های خطرناک صادر کرد. پیش نویس دستورالعمل FDA که این هفته در مورد آلودگی احتمالی جوهر خالکوبی منتشر شد، مربوط به ویتنی دانوهو، 34 ساله، صاحب خالکوبی فراموشم کن در Billings، MT نبود. او گفت: “من جوهر خود را مستقیماً از طریق سازنده دریافت […]

هشدار FDA درباره ارتباط جوهر تتو با عفونت‌های خطرناک

اداره غذا و دارو (FDA) هشداری درباره جوهر خطرناک مرتبط با عفونت‌های خطرناک صادر کرد.

پیش نویس دستورالعمل FDA که این هفته در مورد آلودگی احتمالی جوهر خالکوبی منتشر شد، مربوط به ویتنی دانوهو، 34 ساله، صاحب خالکوبی فراموشم کن در Billings، MT نبود.

او گفت: “من جوهر خود را مستقیماً از طریق سازنده دریافت می‌کنم – نه در یک فروشگاه یا از طریق آمازون یا eBay.” وی می‌افزاید: «هرگز نمی‌توانید بدانید که آیا آن را دوباره بسته‌بندی کرده‌اند یا خیر.»

او گفت که خود هنرمندان خالکوبی کیفیت جوهری را که استفاده می‌کنند را کنترل می‌کنند.

دکتر بروس براد، استاد بالینی پوست در دانشگاه پنسیلوانیا، می‌گوید: با این حال، تهدید واقعی است. من چندین عفونت مختلف از خالکوبی دیده‌ام، و آنها از میکروارگانیسم‌هایی هستند که تمایل دارند اشیا را در محیط‌های مرطوب و مایع آلوده کنند.

به گفته پزشکان پوست، اداره غذا و دارو (FDA) راهنمایی جدید خود را در روز دوشنبه منتشر کرد که هدف آن کاهش استفاده از جوهر خطرناک آلوده به مسیرزدایی است که می‌تواند عفونت‌های سرسخت را ایجاد کند که به خصوص درمان آنها دشوار هستند.

«تتو زدن شامل پنجره‌زنی اپیدرم روی پوست است که هر ثانیه بیش از 100 بار با سوزن‌ها جوهر را به عمق 1.5 تا 2 میلی‌متر زیر سطح پوست، در عمق درم، وارد می‌کند.» «جوهر آلوده تتو می‌تواند عفونت و آسیب‌های جدی ایجاد کند. زیرا این جوهرها تزریق می‌شوند، مسیریابی میکروارگانیسم‌ها یا مواد مضر دیگر موجود در این جوهرها می‌تواند از محل تزریق از طریق سیستم‌های خونی و لنفاوی به سایر قسمت‌های بدن حرکت کند.»

طبق نظرسنجی سال 2019، 30% از آمریکایی‌ها حداقل یک تتو داشتند – در مقایسه با 21% در سال 2012. 40% از افراد 18 تا 34 سال و 36% از افراد 35 تا 54 سال حداقل یک تتو داشتند. و اگرچه تتوها رایج هستند، اما پزشکان می‌گویند که با خطرات پزشکی که قبل از آن باید شناخته شوند همراه هستند.

علایم شائع عفونت‌های مرتبط با جوهر تتو شامل ترشحات پوستی، تاول‌های دردناک، تومورهای دردناک و آبسه‌های شدید است. یکی از رایج‌ترین باکتری‌های موجود در جوهر تتو آلوده، مایکوباکتری‌های غیر سلتوبرکلر (NTM) است که به باکتری‌هایی که عامل بیماری سل است مرتبط است و در خاک و آب یافت می‌شوند.

مواردی که باعث تولید غیر بهداشتی منجر به آلودگی جوهر شوند عبارتند از:

  • آماده‌سازی یا بسته‌بندی جوهرهای تتو در اماکنی که بهداشت را نمی‌توان رعایت کامل کرد، مانند مناطق فرش‌بافی
  • جوهر یا جزئیات جوهر بدون پوشش قرار گرفته باشند، به ویژه نزدیک راه‌های هوای باز
  • مخلوط کردن غیر بهداشتی جوهرهای تتو، از جمله با وسایل یا ظروف غیر تمیز
  • عدم استفاده از لباس مناسب توسط کارکنان، عدم استفاده از کلاه‌های مو، کت‌های آزمایشگاهی، پیش‌پوش، ماسک یا دستکش

برود می‌گوید: «عفونت‌ها معمولاً در کانال‌های زهکشی پوست پخش می‌شوند و خطوط مجعد، ناهموار و گوشه‌داری از توده‌های قرمز بزرگ ایجاد می‌کنند.»

به گفته FDA، بین سال های 2003 تا 2023، 18 مورد از جوهرهای خالکوبی که به میکروارگانیسم های مختلف آلوده شده بودند، فراخوان شد. در ماه مه 2019، FDA هشدار ایمنی صادر کرد و به مصرف کنندگان، هنرمندان تتو و خرده فروشان توصیه کرد از استفاده یا فروش برخی جوهرهای خالکوبی آلوده به میکروارگانیسم ها خودداری کنند.

تولیدکنندگان معتبر جوهر از یک فرآیند به نام تشعشع گاما استفاده می‌کنند که به تشعشع الکترومغناطیسی با فرکانس‌های بالا اشاره دارد تا میکروارگانیسم‌ها در جوهر و بسته‌بندی آنها را بکشد.

دونوهو می‌گوید بیشتر تولیدکنندگان جوهر با کیفیت و قابل اعتماد در بین هنرمندان تتو شناخته شده‌اند.

او می‌گوید که در طول 9 سال کار در صنعت تتو، مشتریان با پوست حساسی را دیده است که واکنش‌های حساسیتی دارند، اما هیچ کس را با عفونت برنگردانده است.

سولیمانی می‌گوید: «از آنجایی که جوهر تتو به عنوان یک محصول آرایشی در نظر گرفته می‌شود، مقام‌های نظارتی زیادی درگیر نیستند، به همین دلیل استریلیته و کیفیت مواد ترکیبی متفاوت است.»

وی اظهار داشت: «کاربردهای آرایشی توسط FDA مانند داروهای تجویزی نظارت نمی‌شوند. آنچه که بارها دیده‌ایم آلودگی غیرعمدی در فرآیند اعمال و یا آلودگی در هنگام ساخت جوهرها است.»

در سال‌های گذشته، نگرانی‌های مربوط به سوزن‌های ناپاک که هپاتیت و اچ‌آی‌وی را منتقل می‌کردند، بیشتر بوده است، اما سولیمانی می‌گوید که نرخ آنها به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

عفونت‌هایی که افزایش یافته‌اند از باکتری‌های نادری هستند که در آب راکد وجود دارند. گاهی اوقات، فقط با استفاده از آنتی‌بیوتیک، امکان درمان وجود ندارد و تتو به جراحی برداشت نیاز دارد.

سولیمانی می‌گوید: «آنچه می‌خواستید برداشته شود نه تنها برداشته نمی‌شود، بلکه به شما جای یک جراحی جایگزین باقی می‌ماند.» «تتوها می‌توانند زیبا باشند، اما ممکن است با مهمانان ناخواسته همراه شوند که می‌توانند علت ماه‌ها عذاب وجدان باشند.»

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو