اطلاعاتی درباره میکرو ابرو؛ مراحل انجام، معایب، مزایا و تفاوت آن با تاتو

منبع: تاپ ناز

4

1402/12/21

11:22


آیا می دانید میکرو ابرو چیست؟ چه فواید و معایبی دارد و دوام آن چقدر می باشد؟ همواره با بالا رفتن سن یا موارد دیگر سبب می شود که با …

اطلاعاتی درباره میکرو ابرو؛ مراحل انجام، معایب، مزایا و تفاوت آن با تاتو

آیا می دانید میکرو ابرو چیست؟ چه فواید و معایبی دارد و دوام آن چقدر می باشد؟ همواره با بالا رفتن سن یا موارد دیگر سبب می شود که با گذشت زمان ابرو های شما کم پشت، نازک و حتی خالی شوند. در این شرایط افزون بر راهکارهای موقت یعنی بکارگیری لوازم آرایش ابرو می توانید از شیوه های دائمی و نیمه دائمی هم کمک بگیرید.

یکی از شیوه های نیمه دائمی جهت پر پشت و خوش حالت نمودن ابرو ها میکرو می باشد. این روش نیز همانند سایر روش ها دارای مزایا و معایبی می باشد. در این مبحث با ما باشید تا در خصوص دوام این روش نیمه دائمی و مواظبت های پس از آن صحبت نماییم.

اطلاعاتی درباره میکرو ابرو؛ مراحل انجام، معایب، مزایا و تفاوت آن با تاتو

مراحل انجام میکرو ابرو

مراحل انجام میکرو ابرو عبارتند از:

  • مشاوره و تعیین مدل ابرو مطابق خصوصیات صورت
  • بی حس نمودن ناحیه ابرو ها
  • ترسیم اولیه شکل ابرو
  • اضافه نمودن پیگمنت ها به تیغه مخصوص
  • تمدید ضروری است در یک جلسه مجزا پس از تقریبا ۱ ماه، در طی یک جلسه امکان دارد مرحله دوم تا چهارم چندین مرتبه تکرار شوند تا ابرو های شما به شکل مورد نظر در بیاید. کل جلسه انجام میکرو با توجه به سرعت میکرو کار تقریبا ۱ ساعت زمان می برد.

نحوه انجام میکرو ابرو

روش میکرو ابرو توسط تیغ بلیدینگ سرکج صورت می گیرد. این قلم خاص شامل سری شیب دار با ۱۰ الی ۱۲ سوزن خیلی ریز می باشد و برش هایی را در بالا ترین لایه پوست به وجود می آورد. توسط این سوزن ها رنگ به لایه زیرین پوست ابرو وارد می شوند.

پروسه میکرو ابرو همواره به دو جلسه زمان نیاز دارد که در نخستین جلسه با ورود رنگدانه ها به پوست ابرو ها، به آن ها شکل داده می شود. در جلسه دوم یا ترمیم این تکنیک هم عیوب و نواقص ابرو تصحیح خواهند شد. دوره نقاهت این روش نیمه دائمی حدودا ۲ روز یا بیشتر می باشد. در این مدت زمان کم کم قرمزی ابرو ها کمتر شده، پیگمنت ها ثابت می شوند و ابرو شکل طبیعی خود را باز خواهد یافت.

تفاوت میکرو ابرو با تاتو

سوالی که امکان دارد برای هر کسی پیش آید این است که میکرو ابرو با تاتو فرق دارد؟ بله در حقیقت میکرو گونه ای تاتو می باشد که به شکل دستی صورت می گیرد. در این تکنیک از یک وسیله دستی به جای وسیله های سنتی تاتو بهره برده می شود. این وسیله به صورت کامل استریل می باشد و از لحاظ بهداشتی سطح کیفی لازم را دارد.

در میکرو هم نظیر تاتوی سنتی پیگمنت به بخش میانی پوست وارد می شود و در این قسمت باقی می ماند. میکرو بلیدینگ جزء تاتو های آرایشی محسوب می شود که به شکل دائم روی ابرو یا سایر بخش های صورت انجام داده می شود.

مطلب مشابه: تقویت ابروها در منزل + 10 راهکار موثر برای تقویت ابروها با روش های طبیعی

مزایای میکرو ابرو

اطلاعاتی درباره میکرو ابرو؛ مراحل انجام، معایب، مزایا و تفاوت آن با تاتو

از اصلی ترین مزایای میکرو ابرو دائمی نبودن آن می باشد. اگرچه به هر علتی از ابروی خود راضی نبودید یا حس کردید مدل ابروی طراحی شده برای شما جالب نیست یا بر اساس سلیقه شما نیست اصلا نگران نباشید.

رنگ های بکار برده شده در این تکنیک به نور خورشید حساس بوده و پس از اینکه در معرض نور خورشید قرار گرفتید به مرور زمان رنگ خود را از دست می دهند. ابرو هم بخشی از صورت است که نمی توان آن را پوشش داد بدین علت دوام این روش میان ۸ ماه الی ۱ سال می باشد.

از دیگر مزایای میکرو ابرو می توان به درد اندک آن اشاره نمود. چرا که پیش از انجام این روش، آن بخش را بی حس می کنند. قرینه شدن و طبیعی بودن ابرو در پایان کار را می توان از دیگر مزایای آن دانست.

افرادی که یک بار این روش نیمه دائمی را انجام داده اند آگاهند که داشتن ابروهای همیشه مرتب چه جذابیتی دارد. برای هر خانمی رفتن به سالن زیبایی جهت حذف موهای زائد و پس از آن کشیدن هر روز با مداد خیلی چالش برانگیز است. ولی چنانچه تنها یک بار این تکنیک را اجرا کنید، معضل ابرو از میان امور روزانه شما حذف می شود.

معایب میکرو ابرو

میکرو ابرو معمولا ایراد و مشکلی ندارد ولی چنانچه میکرو کار به بهداشت توجه نکند یا در کار خود مهارت کافی نداشته باشد می تواند برای شما ایجاد دردسر نماید. در این صورت پیش از انجام این روش، مرکز زیبایی معتبری را انتخاب نمایید که در این حرفه جزو با تجربه ترین و خبره ترین ها باشند. لازم است با دیگر معایب میکرو ابرو آشنا شوید تا با چشم باز این کار را انجام دهید.

چنانچه در گذشته به رنگدانه ها آلرژی داشته اید لازم است پیش از انجام این روش تست حساسیت انجام دهید. یا چنانچه برای نخستین بار به سراغ تکنیک های زیباسازی پوست می روید چنانچه خارش و التهاب بیش از حد مشاهده نمودید بایستی بدانید که شما دستخوش آلرژی شده اید.

  • به علت دستی بودن این تکنیک امکان دارد نیرویی که از دست به پوست وارد شود در پایان و ابتدای خط ها یکسان نباشد.
  • امکان دارد به دلیل نیروی بیش از حد مچ دست به پوست این ناحیه، بافت پوست صدمه ببیند.
  • چنانچه فشار دست در این تکنیک مهار نشود امکان دارد خونریزی بیشتری در قیاس با شیوه های دیگر داشته باشید.
  • امکان دارد خط های رسم شده قطورتر از تار موی ابرو های شما باشد که این یکی از معایب میکرو می باشد.
  • چنانچه فشار دست کمتر از میزان مورد نظر باشد دوام رنگ ابروی شما نیز کمتر از حد معمول می شود.
  • همان گونه که این مطلب را مطالعه نمودید به جز مورد آلرژی دیگر موارد در صورت انتخاب یک مرکز معتبر برای شما رخ نخواهد داد.

آیا تمامی افراد کاندیدای مناسبی جهت میکرو ابرو هستند؟

اطلاعاتی درباره میکرو ابرو؛ مراحل انجام، معایب، مزایا و تفاوت آن با تاتو

همواره کلیه افراد از هر نوع نژاد، رنگ پوست، رنگ مو و… می توانند کاندیدای مناسبی جهت انجام میکرو ابرو باشند. اگرچه مسئله ای که به وسیله متخصصی که قرار است کار شما را انجام دهد بایستی مدنظر گرفته شود این است که رنگ ها در عمق های متنوعی انجام گیرند تا در مقابل رنگ پوست به چشم آیند.

چنانچه رنگ پوست شما خیلی روشن است یا دارای موهای روشنی هستید و نگرانید که ابرو های شما بسیار تیره تر از پوست تان شود میکرو برای پوست شما زیاد مناسب نیست. وگرنه هیچ مانعی جهت اجرای این روش را نخواهید داشت مگر اینکه به بیماری خاصی مبتلا باشید یا در وضعیت ویژه ای چون شیردهی، مشکلات خونی، دیابت و مسائلی از این قبیل قرار داشته باشید که در این وضعیت هم بایستی با پزشک معالج خود مشورت نمایید. ما به شما توصیه می کنیم که پیش از انجام این کار به هیچ وجه الکل مصرف نکنید.

بدون نظر پزشک خود از هیچ نوع اسپرین یا ایبوپروفن ها استفاده ننمایید. چرا که همه این عوامل خون را رقیق می نمایند و امکان دارد سبب شوند که شما به نتیجه ایده آل خود نرسید.

مراقبت های قبل از میکرو ابرو

پیش از انجام میکرو ابرو بایستی مراقبت هایی را انجام دهید که به شرح زیر می باشند:

  • روز انجام این عمل فعالیت های سنگین و ورزش انجام ندهید.
  • آفتاب نگیرید یا با صورتی که به آفتاب سوختگی دچار شده به سالن زیبایی مدنظر جهت انجام این کار رجوع نکنید.
  • ۱ روز قبل از انجام این تکنیک برخی داروها من جمله آسپرین، نیاسین، ویتامین E یا ایبوپروفن مصرف نکنید.
  • در روز انجام این کار الکل و کافئین مصرف نکنید.
  • ۳ روز پیش از میکرو ابرو، ابرو های خود را رنگ نکنید.
  • ملاحظه نمایید در دوره ماهانه حساسیت شما بیشتر خواهد بود.

مراقبت های بعد از میکرو ابرو

بعد از انجام میکرو ابرو نیاز به مراقبت هایی به شرح زیر می باشد:

  • پیشنهاد می شود بعد از انجام این فرایند نواحی پیرامون ابرو را به صورت ملایم توسط پنبه و سرم نمکی پاکیزه نمایید.
  • یکی از مراقبت های بعد از میکرو ابرو این است که کرم هایی که برای شما تجویز شده اند به صورت مرتب استفاده نمایید به گونه ای که هر ۴ ساعت یک بار آن را تمدید نمایید.
  • تا ۷ روز بعد هم از انجام اموری که سبب می شود ابرو های شما خیس شوند چون ورزش کردن یا از آب زدن به پیرامون ابرو ها پیشگیری نمایید که این مورد هم یکی از مراقبت های بعد از میکرو ابرو می باشد.

نگران تیرگی بیش از اندازه ابرو ها بعد از انجام این روش نباشید زیرا که دست کم ۳۰ درصد از آن با گذشت زمان کمرنگ شده و شکل طبیعی تری به خود می گیرد.

مطلب مشابه: اطلاعاتی در مورد فیبروز ابرو (روش های انجام آن و مزایای و معایب این روش زیبایی ابرو)

عوارض میکرو ابرو

اطلاعاتی درباره میکرو ابرو؛ مراحل انجام، معایب، مزایا و تفاوت آن با تاتو

همانطور که در انجام عمل میکرو ابرو، پوست خراشیده می شود، چنانچه نکات بهداشتی رعایت نشود خطر جدی جهت نشر عارضه های عفونی از جمله HIV و عفونت های پوستی باکتریای وجود دارد. تجهیزات غیر استریل و غیر بهداشتی از جمله خطرات اساسی جهت انتشار عفونت می باشند در این صورت حتما به ضدعفونی شدن تجهیزات در سالن زیبایی میکرو دقت نمایید.

افرون بر عفونت، احتمال واکنش آلرژی به پیگمنت هایی که در میکروبلیدینگ بکار برده می شوند هم وجود دارد. این مورد خیلی کم پیش می آید ولی لازم است در تعیین مواد این کار دقت لازم شود.

جدای از این موارد احتمال ایجاد گرانولوم، کلوئید و سارکوئیدوز اگرچه خیلی کم، ولی من جمله عوارض میکرو ابرو به حساب می آیند. معمولا پوستی که دارای خالکوبی است در برابر اشعه MRI صدمه پذیر است و امکان دارد به علت انجام این آزمایش ورم نماید یا اینکه بسوزد. این مورد رایج نیست ولی در صورت لزوم حتما میکروی خود را با پزشک معالج خود اطلاع دهید.

پیشگیری از عوارض میکرو ابرو

پیشگیری از عوارض میکرو ابرو به چه صورت است؟ پیشگیری همواره بهتر از درمان است. در این صورت چه بهتر که پیش از آغاز هر عملی به مراقبت های سفارش شده پیش و بعد از انجام امور زیبایی در صورت بپردازید.

مراقبت پس از تاتو و سایر اقسام آرایش دائمی و نیمه دائمی که شکلی تیره و کسل به صورت می دهد اغلب فایده ای ندارد و انجام آن کار اثربخشی نامناسبی می گذارد.

ولی در خصوص میکرو ابرو می توان به صورت حتمی بیان کرد با انجام بعضی روش ها جهت پیشگیری از عوارض آن می توان دارای ابرو های خیلی جذاب و کاملا طبیعی بود.

یک شخص کاربلد و متخصص بعد از انجام این تکنیک می گذارد حدود ۲ ساعت بگذرد. پس از آن ابزاری گوش پاک کن مانند را در آب استریل قرار می دهد و همه رنگ های زائد پیرامون ابرو را می گیرد. این کار سبب می شود امکان تورم یا سوزش در قسمت ابرو را به حداقل برساند. پس از گذشت حدود ۲ هفته پوست ناحیه ابرو ترمیم شده با کمرنگ شدن ماده، رنگدانه ابرو ها طبیعی می شود و هیچ خبری از عارضه های احتمالی نخواهد بود.

جهت مراقبت بهتر و پیشگیری از عارضه های میکرو ابرو بایستی به نکات زیر توجه نمود:

  • دور نگه داشتن ناحیه میکرو از رطوبت
  • خشک نگه داشتن ابرو برای جذب هر چه بهتر پیگمنت ها
  • بکارگیری آب ولرم در حمام
  • بکارگیری دستمال خشک برای جذب رطوبت
  • عدم استفاده از لوازم آرایشی بر روی ابرو
  • استفاده از روغن نارگیل بعد از دهمین روز

آیا ترمیم میکرو ابرو ضروری است؟

در حقیقت پس از ۱ جلسه ترمیم میکرو ابرو، ابرو حالت طبیعی تری به خود می گیرد. با افزودن جزئیات، تراکم بیشتری به دست می آورد. ترمیم میکرو ابرو سبب می شود تا ابرو های شما واقعی تر، جذاب تر و پر تر شوند و دوام آن ها هم تا حد قابل توجهی بالا رود.

ماندگاری و دوام میکرو ابرو

در خصوص دوام و ماندگاری میکرو ابرو بایستی گفت برآیند حاصل از این تکنیک تقریبا بین ۱ سال الی ۱۸ ماه باقی می ماند. پس از این مدت احتیاج به ترمیم خواهید داشت و چنانچه ترمیم نکنید پیگمنت ها با گذشت زمان کمرنگ و در پایان از بین می روند.

اگرچه دوام این تکنیک جذاب در پوست های چرب کمتر می باشد ولی برای پوست های عادی و خشک تا ۱ سال و نیم به خوبی باقی خواهد ماند. افزون بر این، موارد زیر هم در دوام میکرو ابرو اثربخش می باشند:

  • نوع و سطح کیفی رنگ
  • ترمیم ابرو در زمان مشخص شده
  • شیوه کار میکرو کار و مقدار تخصص و تبحر او
  • توجه نکردن به مراقبت های پیش و پس از میکرو بلیدینگ

در چه زمانی نباید میکرو ابرو انجام داد؟

در زمان های زیر نباید میکرو ابرو انجام داد:

  • در زمان بارداری از انجام این کار اجتناب نمایید.
  • در زمان شیردهی
  • در زمان بکارگیری داروهای بی حسی
  • زمانی که به دیابت دچار هستید و داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنید.
  • زمانی که با بیماری صرع و مشکلات ایمنی بدن روبرو هستید، انجام میکرو ممنوع است.
  • چنانچه عارضه پوستی دارید.
  • چنانچه در قسمت ابرو شکستگی دارید این تکنیک از دستور کار خارج شود.
  • زمانی که آفتاب سوختگی دارید از انجام این کار صرف نظر نمایید.
  • زمانی که ۷۲ ساعت از اپیلاسیون شما نگذشته است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو