عوارض خطرناک اپیلاسیون ناحیه تناسلی

عوارض خطرناک اپیلاسیون ناحیه تناسلی


منبع: نم نمک

1

1402/10/11

06:23


در این مطلب جدید در سال 1402 و سال 2024 ، اگر میخواهید ناحیه تناسلی خود را اپیلاسیون کنید حواستان را جمع کنید که به علت رعایت نکردن بهداشت دچار بیماری های جدی نشوید.

عوارض خطرناک اپیلاسیون ناحیه تناسلی

ابتلا به بیماری های مقاربتی با اپیلاسیون ناحیه تناسلی

امروزه بسیاری از خانم ها برای رفع موهای زائد خود به روش هایی مانند اپیلاسیون روی آورده اند . اما انجام اپیلاسیون می تواند سبب ایجاد آزردگی پوست و نفوذ باکتریها و ویروسها از محل زخم شدگی بداخل بدن شود و موجب ابتلا به بیماری های خطرناک دیگری گردد . در این بخش از سلامت جنسی نم نمک شما را با خطرات اپیلاسیون ناحیه تناسلی و واژن در زنان آشنا می کنیم.

عوارض خطرناک اپیلاسیون ناحیه تناسلی

عوارض خطرناک اپیلاسیون ناحیه تناسلی

عوارض اپیلاسیون ناحیه تناسلی زنان

اپیلاسیون ناحیه تناسلی چه عوارضی دارد؟

خطرات اپیلاسیون ناحیه تناسلی و واژن در زنان

اپیلاسیون موهای زائد بدن اگر با قوانین و اصول انجام شود ، مشکلی به وجود نمی آورد اما اگر دانش فرد انجام دهنده اپیلاسیون کم باشد و طرز استریل کردن وسایل را نداند خطرات جبران ناپذیری به دنبال دارد.

بسیاری از خانم ها به دلیل تمیزی و رعایت بهداشت به صورت مکرر از روش های اپیلاسیون برای زدودن موهای زائد استفاده می کنند. انجام اپیلاسیون و زدودن موهای زائد ناحیه تناسلی سبب ابتلا به یک بیماری پوستی بنام مولوسکوم می شود که در آن در سرتاسر ناحیه تناسلی ضایعات جلدی ایجاد می شود.

ابتلا به بیماری پوستی مولوسکوم خطر ابتلا به یک بیماری آمیزشی دیگر مثل زگیل تناسلی را نیز بالا می برد . با هر نوع روش اپیلاسیون خطر انتقال بیماریهای آمیزشی یا غیر آمیزشی وجود دارد. اپیلاسیون سبب ایجاد خراش در پوست می شود ومیکروارگانیسمها بخصوص ویروسها مثل ویروس HIV یا ایدز و ویروس زگیل تناسلی از طریق همین خراشها وارد پوست می شود.

بیماری مقاربتی زنان

بیماری های ناشی از اپیلاسیون ناحیه تناسلی

نکات بهداشتی اپیلاسیون ناحیه تناسلی

با هیچ روش اپیلاسیون موها بصورت کامل و دائمی از بین نمی روند و فرد مجبور می شود اقدام به اپیلاسیونهای مکرر کند که با هر بار اپیلاسیون ، پوست بیشتر آسیب دیده و هر گونه سائیدگی و از بین رفتن یا زخم شدن پوست ناحیه تناسلی محلی برای ورود باکتری و ویروسها می باشد و بدن را بیشتر در معرض عفونتهای واگیردار قرار می دهد.

اگر در حین اپیلاسیون حتی اندکی پوست زخم شود از همان محل ویروس HIV یا HPV عامل زگیل تناسلی به راحتی وارد بدنمی شود.

وکس ناحیه تناسلی

اپیلاسیون ناحیه تناسلی باعث چه مشکلی می شود؟

خطرات اپیلاسیون ناحیه تناسلی به علت رعایت نکردن بهداشت

هیچ کدام از افرادی که در مراکز اپیلاسیون انجام می دهند ، دارای دانش مورد نیاز نیستند. فرد انجام دهنده اپیلاسیون باید دانش کافی درباره طرز انتقال بیماری ، روشهای از بین بردن ویروس و باکتری داشته باشد و طرز استریل کردن وسایل ، نوع محلولی که باید استفاده شود ، روش استریلیزاسیون که برای هر وسیله لازم است ، را بلد باشد.

متاسفانه اکثر افراد انجام دهنده اپیلاسیون ، حتی مسائل ایمنی پایه در بهداشت فردی نیز رعایت نمی کنند. بعنوان مثال اگر فرد قبل از شما دارای ویروس HIV بوده باشد و در اثر اپیلاسیون ، اگر دستهای فرد انجام دهنده اپیلاسیون و وسایل آلوده به خون این فرد مبتلا به ایدز شود ، و سپس این فرد با همان دستها و یا وسایل آلوده شما را اپیلاسیون کند و در پوست شما خراش ایجاد شود ، امکان انتقال ویروس HIV به بدن شما انتقال می یابد.

بهداشت در اپیلاسیون

رعایت نکردن بهداشت در اپیلاسیون ناحیه تناسلی

برای اپیلاسیون ناحیه تناسلی عجله نکنید

اگر اکثرمشتریانی که به مرکز اپیلاسیون مراجعه می کنند را افراد آلوده تشکیل دهند ، خطر انتشار بیماریها در آن مرکز به افراد سالم بیشتر خواهد بود.

برای رعایت بهداشت لازم است وسایل مورد استفاده یک بار مصرف باشند و تخت و ملحفه ای که مشتری روی آن می خوابد تمیز باشد ، و فرد انجام دهنده اپیلاسیون سالم باشد تا انجام اپیلاسیون سبب انتقال بیماری و به خطر افتادن سلامت افراد نشود .

متاسفانه اگر از وسایل یکبار مصرف استفاده شود ، هزینه اپیلاسیون بالارفته و مشتری کمتر می شود و یا اینکه سود گردانندگان این مراکز کاهش پیدا می کند بنابراین بیشتر مراکزی که اپیلاسیون انجام می دهند بهداشت را رعایت نمی کنند.

اکثریت قریب به اتفاق گردانندگان مراکز اپیلاسیون و انجام دهنده های آنها کوچکترین اطلاعی از ملزومات بهداشتی اپیلاسیون ندارند و هدف اصلی آنها سود بیشتر ، هزینه کمتر و مشتری بیشتر است.

تجهیزات اپیلاسیون

اهمیت یکبار مصرف بودن وسایل اپیلاسیون ناحیه تناسلی

هشدار به علاقه مندان به اپیلاسیون ناحیه تناسلی

در اپیلاسیون به روش لیزر در بخار حاصل از لیزر 300 ماده شیمیائی مانند بنزن و تولوئن و...وجود دارند که برای سلامتی انسانها مضر هستند.

با لیزر کردن موها ، مواد موتاژن (موادیکه سبب جهش ژنی میشوند) وارد موها می شوند. اپیلاسیون موهای طبیعی بدن به هیچ وجه توصیه نمی شود ، حتی هر موی زائدی نیاز به اپیلاسیون ندارد و فقط با انجام اپیلاسیون خود را در معرض بیماریهای واگیر دار مثل مولوسکوم و زگیل تناسلی قرار می دهید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو