رشته پلو یکی از غذاهای سنتی و بسیار خوشمزه و پرطرفدار است که روش پخت ساده و راحتی دارد. این غذا ممکن است با گوشت چرخ کرده و یا مرغ پخته شود که هر یک طرفداران خاص خود را دارد. حال قصد داریم طرز تهیه رشته پلو رستورانی با روشی ساده را ارائه دهیم که یکی از بهترین دستورات برای پخت این غذا می باشد. پس تا پایان ما را همراهی نمایید.

اغلب افراد ترجیح می دهند به جا پخت پلوی ساده اقدام به پختن انواع پلو مخلوط نمایند. از بین پلوهای مخلوط پر طرفدار می توان به پلو مکزیکی، لوبیاپلو، عدس پلو، رشته پلو، باقالی پلو، نخود پلو، والک پلو و… اشاره کرد که همه آنها ترکیبی از برنج با یک یا چند ماده غذایی هستند و طعم بی نظیری دارند. در مقاله قبل به معرفی دستور تهیه برای اغلب این غذاها پرداخته ایم حال می خواهیم روشی ساده در زمینه طرز تهیه رشته پلو را معرفی کنیم که مطمئنا برای شما نیز جذاب خواهد بود.

طرز پخت رشته پلو مجلسی

مواد لازم :

برنج : ۲ پیمانه

رشته پلویی : ۱۰۰ گرم

مرغ : دو تکه

پیاز : ۱ عدد

نمک و فلفل و زردچوبه : به مقدار لازم

کشمش و زرشک به میزان دلخواه

رشته پلویی

طرز تهیه رشته پلو رستورانی

ابتدا تکه های مرغ را با روش دلخواه بپزید، برای این کار می توانید مرغ را با پیاز و ادویه های لازم آب پز نمایید و سپس سرخ کنید و یا به صورت خورشی با کمی رب یا آب گوجه بپزید که این نوع پخت به سلیقه شخصی شما بستگی دارد و حتی می توانید مرغ را حذف نموده و رشته پلو را با گوشت چرخ کرده آماده نمایید که برای این کار باید گوشت ها را به شکل قلقلی آماده کنید.

برنج را از چند ساعت قبل خیس کنید، ان را داخل آبجوش بریزید اما حدود ۳ تا ۴ دقیقه مانده به آبکش کردن، رشته های پلویی تفت داده را به آبجوش اضافه کنید. و سپس آبکش نمایید. از ته دیگ دلخواه استفاده نمایید و اجازه دهید رشته پلو ذم بکشد و سپس به همراه مرغ هایی که آماده کرده اید سرو نمایید.

روش پخت رشته پلو

رشته پلو مجلسی خوشمزه

تزیین رشته پلو

برای تزیین دیس رشته پلو می توانید از پلو زعفرانی، زرشک، کشمش و… استفاده نمایید. در ادامه تصاویری در این زمینه را مشاهده می نمایید که می توانند ایده های خوبی برای تزیین غذای شما باشند.

طرز تهیه رشته پلو با گوشت چرخ کرده

رشته پلو مجلسی خوشمزه

آموزش پخت رشته پلو

تهیه رشته پلو با مرغ

تزیین رشته پلو ساده

طرز پخت رشته پلو مجلسی

طرز تهیه رشته پلو با قلقلی

پخت رشته پلو مجلسی

تزیین رشته پلو رستورانی

رشته پلو یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و دلچسب می باشد که به راحتی نیز تهیه می شود و انتخاب خوبی برای مهمانی ها نیز محسوب می گردد. این غذای سنتی و خوشمزه را حتما تهیه نموده و امتحان کنید.