مقایسه تحلیل آنچین و فاندامنتال

4

1402/3/30

13:33


مقایسه تحلیل آنچین و فاندامنتال

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

بینگ ایکس bingx و دنیای بلاکچین و ارزهای دیجیتال، گستردگی فراوانی دارد. بسیاری از اتفاقات و اصطلاحات این عرصه برای کاربران، نا آشناست. اما با اندکی مطالعه پیرامون آن، می‌توان اطلاعات زیادی بدست آورد. یکی از این اصطلاحات تقریبا آشنا،  داده‌های آنچین ON CHAIN است. احتمالا نام داده‌های درون زنجیره‌ای را شنیده باشید. اگر از کاربران حرفه‌ای دنیای بلاکچین نیستید و به تازگی با این مفاهیم روبرو شده‌اید، احتمالا نمی‌دانید که داده‌های آنچین چیست و اصلا دنیای بلاکچین چگونه دنیایی است و چه کاربردی دارد.

ما در اینجا سعی کرده‌ایم تامفهوم تحلیل‌های آنچین و فاندامنتال را مورد بررسی قرار دهیم. در ابتدا این دو مفهوم را برای شما شرح می‌دهیم و سپس به بیان تفاوت این دو تحلیل می‌پردازیم. بر همین اساس چند پرسش مهم و کلیدی در این مورد مطرح کرده‌ایم که پاسخ تک تک آنها را در طول مطلب برای شما داده‌ایم.

1.     تحلیل آنچین چیست و چه کاربردی دارد؟

2.     چگونه تحلیل آنچین ارز دیجیتال به تریدرها کمک می‌کند؟

3.     تحلیل فاندامنتال چیست؟

4.     چه تفاوتی بین تحلیل آنچین و فاندامنتال وجود دارد؟

تحلیل آنچین و کاربرد آن

احتمالا نام بلاکچین و یا نام تحلیل‌های بازار مالی را شنیده باشید. مثلا تحلیل تکنیکال یا فاندامنتال و هر نوع واژه دیگر. اینها علومی هستند که در حال حاضر در حال رشد در دنیای ارزهای دیجیتال و جهان آینده هستند. در آینده‌ای نه چندان دور، تمام این واژگان و تحلیل و بررسی‌ها، دنیای انسان‌ها را پر می‌کند. یکی از این تحلیل‌ها، تحلیل آنچین است. این تحلیل در واقع یک حوزه در حال ظهور است. بازارهای مالی در واقع خود نوعی تعادل از عرضه و تقاضا هستند و در نهایت می‌توانند روانشناسی و درک ارزش در برابر زمان را ترسیم کنند.

در کلامی ساده‌تر می‌توان گفت که تحلیل آنچین، ابزاری قدرتمند و کارآمد برای آنالیز و بررسی فعالیت‌هایی است که در شبکه صورت گرفته است. این تحلیل با استفاده از اطلاعات درون شبکه بلاکچین انجام می‌شود. در این تحیلی می‌توان موارد گوناگونی را مورد بررسی قرار داد. برای مثال می‌توان تعداد آدرس‌های فعال، فعالیت هولدرهای قدیمی و کارمزد و تعداد تراکنش‌ها را مورد آنالیز و بررسی قرار داد.

وقتی داده‌های آنچین مانند تعداد تراکنش یا آدرس‌های فعال مورد مطالعه و بررسی قرار بگیرد، می‌توان دریافت که چه زمانی تقاضای زیادی در شبکه وجود داشته است و قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند. البته این دو مورد تنها بخشی از این آنالیز و بررسی است.

 تحلیل آنچین ارز دیجیتال یا همان تحلیل بلاکچین، می‌تواند فاکتورهای فاندامنتال رمز ارزها را برای تصمیم گیری و بهبود آن در سرمایه گذاری و مزیت‌های معاملاتی، بررسی کند. اگر تحلیل‌های بلاکچین یا همان آنچین توسعه پیدا کند، کاربران می‌توانند استراتژی‌های معاملاتی خود را تقویت کنند.

داده‌های درون زنجیری که به آن آنچین گفته می‌شود، شامل اطلاعات مربوط به تمامی تراکنش‌ها در یک شبکه بلاکچین خاص است.اطلاعاتی که روی بلوک‌های بلاکچین درج شده است برای همه در دسترس و قابل بررسی است. این اطلاعات را به طور کلی در 3 دسته می‌توان جای داد که شامل موارد زیر است:

·        داده‌های بلوک که شامل پلمپ زمانی، پاداش‌ها و کارمزد ماینرها است.

·   داده‌‌های تراکنش که برای مثال می‌توان از آدرس ارسال و دریافت و همچنین مبلغ منتقل شده و موجودی باقی مانده برای آدرس خاص نام برد.

·        کد قرارداد هوشمند که همان منطق مدون کسب و کار روی  یک بلاکچین است.

اگر بخواهیم به بیانی خلاصه، تحلیل آنچین را تعریف کنیم باید بگوییم که تحلیل آنچین، نوعی تحلیل از طریق ابزار و اندیکاتورهای مختلف است که با آن می‌توان حرکت پول در بلاکچین را مشاهده کرد تا فرصت‌های ورود به بازار برای سرمایه گذاری و یا خروج برای حفظ سرمایه را تشخیص داد. در واقع، تحلیل آنچین قادر است تا احساسات حاکم بر بازار را نشان دهد. تحلیل آنچین جزء محبوب‌ترین تحلیل‌ها در بازار مالی کریپتو کارنسی است. زیرا حجم اطلاعات بسیار زیادی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این اطلاعات و داده‌ها، منحصر بفرد بوده و در هیچ کدام از تحلیل‌های فاندامنتال یا تکنیکال دیده نمی‌شود.

در واقع باید گفت که یک تفاوت اساسی میان تحلیل آنچین و فاندامنتال وجود دارد، آنهم این است که:

تحلیل فاندامنتال در تلاش است تا از طریق ارزیابی ارزش یک دارایی، با توجه به عوامل اقتصادی و اجتماعی موثر بر آن دارایی، ارزش را محاسبه کند. اما تحلیل آنچین، معیارهای مختلفی درباره عملکرد قیمتی یک دارایی ارز دیجیتال را در بر می‌گیرد.

کاربران صرافی بینگ ایکس bingx، می‌توانند به راحتی با تریدینگ ویو، تحلیل آنچین انجام دهند. اطلاعاتی که این کاربران از طریق تحلیل آنچین بدست می‌آورند، خیلی بیشتر از تحلیل فاندامنتال یا تکنیکال است.

تحلیل آنچین، کمک رسانی به تریدرها

4

کاربران صرافی‌ها به دنبال تجزیه و تحلیل رمز ارزها هستند تا بتوانند روی سود یا ضرر خود، پیش بینی انجام دهند. دنیای بلاکچین هم دنیای وسیعی است و تجزیه و تحلیل در آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. یکی از مهم‌ترین تحلیل‌ها، تحلیل داده‌های زنجیره‌ای یا همان on_chain است.

در تحلیل آنچین، همه چیز در حال چرخیدن حول محور کاوش عمیق در داده‌ها و اطلاعاتی است که در بازار در حال به وقوع پیوستن است. در واقع می‌توان گفت که بلاکچین مانند یک دفتر کل قدیمی و بزرگ است که تمام وقایع و رویدادها در آن ثبت شده است و آنچین تمام این داده‌ها را مورد مطالعه قرار می‌دهد تا بفهمد چه کسی و در چه زمانی، و در کجا، چه کاری را انجام داده است و نتیجه آن چه شده است.

آنالیز دیتاهای حاصل از تحلیل آنچین، کمک فراوانی به تریدرها می‌کند تا الگوها و روند بازار را کاملا شناسایی کنند. همچنین آنچین می‌تواند به کاربران کمک کند تا روندهای پنهانی و آن دست از الگوهایی که کسی از آنها با خبر نیست را کشف کنند. با این شناخت‌ها می‌توان این داده‌ها را در کنار یکدیگر گذاشت و از طریق آنها به یک درک کلی و عمیق از رفتارهای آینده بازار رسید.

تحلیل آنچین اطلاعات بسیار مفیدی به کاربران می‌دهد و منجر به سودهای خوبی می‌شود. البته این به معنای نقض و بی اهمیت جلوه دادن تحلیل فاندامنتال و تکنیکال نیست. اما تحلیل آنچین می‌تواند درک عمیق‌تری از احساسات حاکم بر بازار ارائه کند تا کاربران از آن استفاده کنند.

کاربران صرافی bingx در طی این چند سال، توانسته‌اند معاملات بسیار زیادی را ثبت کنند و از کنار آن سودهای بسیار زیادی را حاصل کنند. قطع به یقین نمی‌توان تمام این اتفاقات را با ربات معامله گر و کپی تریدینگ در این صرافی رقم زد. استفاده درست و بجا از تحلیل‌های انچین در این مسیر، بسیار کارساز بوده است. اگر کاربران از طریق تجزیه و تحلیل آنچین و فاندامنتال به این موفقیت‌ها دست نیافته باشند، از هیچ طریق دیگری نمی‌توانسته‌اند به این حد سود کنند. اینها همگی طبق آمار و ارقام است که سازمان‌ها و نهادهای تشخیصی اعلام کرده‌اند. بعلاوه اینکه خود صرافی بینگ ایکس نیز صراحتا اعلام کرده است که این صرافی، جزء 3 صرافی برتر دنیاست و رقم معاملات آن بسیار زیاد است.

تحلیل بنیادی یا فاندامنتال و تفاوت آن با تحلیل داده‌های زنجیره‌ای

5

کاربران دنیای خرید و فروش ارزهای دیجیتال، به دنبال تحلیل و تجزیه و بررسی نمودارها و روند بازار هستند تا بتوانند بهترین انتخاب را برای سفارش گذاری داشته باشند. تحلیل‌های فاندامنتال، یکی از همین تحلیل‌ها می‌باشد. به این تحلیل که به آن تحلیل بنیادی هم گفته می‌شود، روش تجزیه و تحلیل از بالا به پایین است. این روش در پی این است که ارزش یک دارایی که همان ارز دیجیتال است را از طریق ارزیابی ارزش یک دارایی و با توجه به عوامل اقتصادی و اجتماعی موثر بر این دارایی محاسبه کند.

پایه گذار این روش تحلیلی، بنجامین گراهام است. اما این روش در مقابل آنچین، تفاوتی اساسی دارد که پیش‌تر به ان اشاره شد. در واقع در تحلیل آنچین، معیارهای مختلفی برای قیمت ارز دیجیتال در نظر گرفته می‌شود اما گراهام فقط و فقط ارزش دارایی را با توجه به معیارهای اجتماعی و اقتصادی تعیین می‌کند.

کاربران و تریدرها با 3 نوع تحلیل مواجه هستند. یکی تحلیل تکنیکال و یکی هم فاندامنتال و دیگری، تحلیل آنچین. این 3 تحلیل در کنار هم می‌توانند اطلاعات دقیقی از بازار ارائه کنند. اما کاربران با تکیه بر تحلیل‌های آنچین به راحتی می‌توانند میر بسیار زیادی برای قیمت گذاری و پیش بینی آن را طی کنند. کاربران صرافی بینگ ایکس با همین تحلیل به تنهایی می‌توانند سودهای بسیار زیادی را برای خود ایجاد کنند.

تحلیل فاندامنتال نوعی تحلیل است که در گذر زمان و در بلند مدت می‌تواند ارز دیجیتال مورد نظر را بررسی کند و اطلاعات دقیقی از آن به کاربران بدهد. اما فراموش نکنید که دنیای ارز دیجیتال مانند دنیای سهام یا حتی ارزها فارکس نیست که شکل و شمایلی سنتی داشته باشد. ارزهای دیجیتال دنیایی کاملا مدرن و جدید و دائما در حال تغییر است. از این رو تجزیه و تحلیل فاندامنتال در کوتاه مدت برای ارزهای دیجیتال، کاربرد چندانی ندارد. اما در عوض، تحلیل آنچین برای دنیای ارزهای دیجیتال، بسیار کارآمدتر است.

و کلام آخر

اگر معاملات با تحلیل پیش برود، مطمئنا احتمال وقوع سود در سفارش‌ها، بیشتر می‌شود. تحلیل آنچین هم می‌تواند به راحتی داده‌های تراکنش را به یک حرکت عملی برای سرمایه گذاران تبدیل کند. در واقع این اتفاق زمانی به وقوع می‌پیوندد که تک تک ابزارهای تحلیل آنچین، به درستی کار کنند. آموزش صرافی بینگ ایکس bingx را حتما یاد بگیرید تا بتوانید از خدمات ویژه آن چون پشتیبانی از زبان فارسی، تریدینگ ویو، متاتریدر5، کپی ترید و ... نهایت استفاده را ببرید.

داده‌های حاصل از تحلیل آنچین روی شبکه گسترده‌ای از بلاکچین ذخیره می‌شود. برخی از شرکت‌های تجزیه و تحلیل هم می‌توانند موقعیتی را فراهم کنند تا اطلاعات بصری به سرمایه گذاران ارائه شود. این اطلاعات منجر می‌شود تا کاربران برای دارایی‌های خود، بهتر تصمیم‌گیری کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو