متفاوت‌ترین عکس مریخ را ببینید [+عکس]

منبع: تکراتو

4

1402/3/30

20:02


متفاوت‌ترین عکس مریخ منتشر شد. تصویر سیاره سرخ از نگاه فضاپیمای Mars Express با شکل و شمایل جذاب و با وضوحی فضایی را ببینید.

متفاوت‌ترین عکس مریخ را ببینید [+عکس]

متفاوت‌ترین عکس مریخ منتشر شد. تصویر سیاره سرخ از نگاه فضاپیمای Mars Express با شکل و شمایل جذاب و با وضوحی فضایی را ببینید.

به ماسبت بیستمین سال فعالیت فضاپیمای Mars Express، این فضاپیما تصویری جذاب و باجزئیات دقیق از سیاره سرخ منتشر کرد. این فضاپیما به یک دوربین فوق پیشرفته استریو با رزولوشن بالا (HRSC) مجهز است که توانسته با ترکیب 90 عکس گرفته شده از مریخ، یک تصویر خارق‌العاده خلق کند. در ادامه می‌توانید متفاوت‌ترین عکس مریخ را ببینید.

بیشتر بخوانید: تماشا کنید: کاوشگر امید امارات دقیق‌ترین تصاویر از قمر عجیب مریخ را ثبت کرد

متفاوت‌ترین عکس مریخ توسط سازمان فضایی اروپا منتشر شد

سازمان فضایی اروپا یک تصویر خیره‌کننده سیاره مریخ را به شکلی جدید به نمایش گذاشته است و جزئیات و رنگ‌هایی در آن دیده می‌شوند که تاکنون مشاهده نشده بودند. این تصویر به مناسبت بیستمین سال فعالیت فضاپیمای Mars Express تهیه و منتشر شده است.

به گزارش Space.com، سازمان فضایی اروپا (ESA) به مناسبت بیستمین سال فعالیت فضاپیمای مارس اکسپرس در نزدیکی مریخ تصویر متفاوتی را از سیاره سرخ منتشر کرده. این تصویر درواقع از ترکیب 90 عکس از دوربین استریوی رزولوشن بالا (HRSC) این فضاپیما به‌دست آمده است.

متفاوت‌ترین عکس مریخ توسط سازمان فضایی اروپا منتشر شد

این دوربین از فاصله تقریباً 4000 تا 50000 کیلومتری سطح مریخ تصاویری را تهیه می‌کند که سطحی به وسعت 2500 کیلومتر را تحت پوشش قرار می‌دهند. این تصاویر در اصل برای کمک به رصد الگوهای هواشناسی مریخ تهیه شده بودند، ولی همچنین نمای کاملی را از این سیاره ارائه می‌کنند.

متفاوت‌ترین عکس مریخ توسط سازمان فضایی اروپا منتشر شد

با وجود اینکه ما مریخ را با نام سیاره سرخ می‌شناسیم، ولی این تصویر آن را با رنگ‌های مختلفی نشان می‌دهد که ترکیب آن‌ها تاکنون هرگز مشاهده نشده بود. البته این رنگ‌ها فقط جلوه زیبایی ندارند و هر طیف رنگی شامل اطلاعات علمی خاصی درباره ترکیبات سطح سیاره است.

رنگ سرخ مشهور مریخ نتیجه اکسید آهن است، اما این تصویر نقاط تیره و حتی آبی‌رنگی را نشان می‌دهد. این نقاط حاصل فعالیت‌های آتشفشانی و انباشت شن‌های خاکستری-سیاه بازالتی در سطح سیاره است که لایه‌ای از شن‌های تیره را به‌وجود می‌آورند.

این تصویر موزاییکی شامل نواحی روشن‌تر و حتی سفیدرنگ هم می‌شود که حاصل تغییر و فرسایش سنگ‌ها توسط آب در تواریخ دور مریخ است. خاک رس فرسایش‌یافته و مواد سولفاته ازجمله موادی هستند که به‌طور خاص روشن‌تر به‌نظر می‌رسند و وجودشان در ماه اوت 2022 تأیید شده بود.

تصویر حاضر نشان می‌دهند که مارس اکسپرس چه تأثیری در افزایش آگاهی ما نسبت‌به مریخ داشته و این اطلاعات چقدر در مقایسه با دو دهه، اخیر افزایش یافته است. فراموش نکنید که این فضاپیما در ابتدا قرار بود فقط یک سال مریخی کار کند، اما حالا پیش‌بینی می‌شود که حداقل تا سال 2026 به کار خود ادامه دهد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ متفاوت‌ترین عکس مریخ گرفته شده توسط فضاپیمای Mars Express چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو