بهترین کافه‌ ها از نگاه کافه‌ گردها

بهترین کافه‌ ها از نگاه کافه‌ گردها


منبع: تاپ ناز

6

1402/4/1

02:06


هر چه بیش‌تر کافه‌گردی کرده باشید، انتخاب کافه هم برایتان سخت‌تر می‌شود. دلیلش این است که در هر بار رفتن به یک کافه جدید و تجربه فضاهای متفاوت و دیدن منوهای متنوع انتظار و توقع‌تان بالا می‌رود و دوست دارید هر بار تجربه بهتری از دفعه قبلی داشته باشید. در کنار همه‌ی این‌ها کافه‌گردی فقط یک دورهمی ساده در فضایی بیرون از خانه نیست. همه‌ی ما دوست داریم به کافه‌ای برویم که همه‌چیز تمام باشد. اگر دنبال چنین جایی هستید، با این مطلب همراه شوید تا با هم جزئیات و ویژگی‌های یک کافه خوب را مرور کنیم.

وقتی برای یک مناسبت خاص به کافه می‌روید

شاید اولین ویژگی مهم یک کافه خوب این باشد که با هدف شما از کافه رفتن همخوانی داشته باشد. خیلی از کافه‌گردها، آدم‌های شاغل و یا فری‌لنسرهایی هستند که برای کار کردن به کافه می‌روند.

بهترین کافه‌ ها از نگاه کافه‌ گردها

این دسته از آدم‌ها به دنبال کافه‌ی آرامی می‌گردند که هر چند دقیقه یک بار صدای «تولد، تولد، تولدت مبارک» و جیغ و دست و هورا از گوشه و کنار کافه به گوش نرسد. از طرفی مایلند تا موسیقی ملایمی در کافه پخش شود که بتوانند راحت‌تر تمرکز کنند. کافه چهارگوش وسک شهران از این نظر جای خیلی خوبی است. این کافه برخلاف خیلی از کافه‌ها که پر از شلوغی و هیاهوست، فضای آرامی در اختیارتان می‌گذارد تا بتوانید با تمرکز بالا کار کنید.

بهترین کافه‌ ها از نگاه کافه‌ گردها

اما منظورمان از مناسبت، فقط کار کردن نبود. اتفاقاً جشن تولد مناسبت جذاب‌تری است و آدم‌های بیش‌تری را به کافه می‌کشاند. پس اگر می‌خواهید جشن تولد خودتان یا دوستان‌تان را توی کافه برگزار کنید کافه عمارت هفت‌حوض در محله نارمک گزینه خوبی است که یک سالن وی‌آی‌پی برای برگزاری مراسم و تولد دارد.

وقتی دنبال تجربه طعم‌های تازه‌اید

خیلی‌ها فکر می‌کنند همین که اسم خوردنی‌ها و نوشیدنی‌های منوی یک کافه عجیب‌وغریب باشد، پس باید منتظر چشیدن طعم‌های تازه هم باشند. در صورتی که بعضی وقت‌ها پشت اسم‌های عجیب‌وغریبی که توی منوی کافه‌ها چیزی جز همان خوردنی‌های آشنای قدیمی نیست. مثلاً کافه عمارت شاهکار در شرق تهران از آن کافه‌هایی است که منوی متنوع و خوبی دارد. انواع خوردنی و نوشیدنی، دسر و سالاد می‌تواند هر سلیقه‌ای را راضی کند. اگر دسترسی به شرق تهران برایتان راحت است، حداقل یک بار به این کافه سر بزنید و مزه خوراکی‌هایش را بچشید.

بهترین کافه‌ ها از نگاه کافه‌ گردها

به جز تنوع در خوردنی‌ها و نوشیدنی‌های منو، داشتن منوی باز هم از جذابیت‌هایی است که خیلی‌ها را به کافه می‌کشاند. کافه خوان‌باشی نیاوران برای وعده صبحانه منوی باز دارد و می‌توانید به راحتی از تنوع خوردنی‌های آن لذت ببرید. وقتی وارد سلف سرویس این کافه می‌شوید، تنوع خوردنی‌ها حسابی هیجان‌زده‌تان می‌کند. فضای کافه هم برای دورهمی مناسب است و می‌توانید با جمع دوستان و یا خانواده یک وعده صبحانه مفصل را در این کافه تجربه کنید.

جو و فضا را دست کم نگیرید

درست است که آدم‌ها می‌روند توی کافه تا همدیگر را ببیند، کنار هم خوراکی‌های خوشمزه بخورند و معاشرت کنند؛ اما فضای کافه هم موضوع بی‌اهمیتی نیست. مثلاً برای خیلی‌ها دکوراسیون سنتی یک کافه خیلی جذاب است و یا رنگ‌های گرمی که در طراحی آن استفاده شده به آن‌ها حس خوشایندی می‌دهد. استفاده از گل‌وگیاه در طراحی و یا نورپردازی متفاوت هم در انتخاب یک کافه از طرف کافه‌گردها نقش خاصی ایفا می‌کند. شاید برای همین است که بعضی کافه‌ها سعی می‌کنند کافه‌شان را به فضاهای مختلفی تقسیم کنند و هر کدام از این فضاها را به شیوه‌ی متفاوتی طراحی کنند.

بهترین کافه‌ ها از نگاه کافه‌ گردها

کافه ویند در غرب تهران یکی از این کافه‌هاست. وقتی وارد کافه می‌شوید و در قسمت‌های مختلف آن می‌چرخید، متوجه طراحی متفاوت هر کدام از فضاهای کافه می‌شوید. شاید اگر به فضاهای دنج علاقه‌مند باشید، تراس این کافه بیش‌تر از فضاهای دیگر آن شما را جذب خودش کند. تراس کوچکی که با چراغ‌های آویز و گیاهان‌ سبز تزئین شده و ردیف میز و صندلی‌هایش هم با فاصله از هم چیده شده‌اند. در کافه ویند بعد از این‌که سفارش‌تان را می‌گیرند، یک چراغ رومیزی کوچک برایتان می‌آورند که نور ملایمش فضای میزتان را روشن می‌کند. این چراغ کوچک بی‌سیم باعث می‌شود دنج بودن فضای تراس را بیش‌تر حس کنید و از نور ملایم آن آرامش بگیرید و دل‌تان بخواهد تا ابد توی این کافه بمانید.

کافه‌هایی که به گوش‌ها احترام می‌گذارند

فضای یک کافه فقط دکوراسیون و سبک طراحی آن نیست. موزیکی که در کافه پخش می‌شود هم بخشی از فضای کافه است که موقع حضور در آن متوجهش می‌شویم. شاید بتوان گفت که موسیقی قسمتی از هویت کافه است که سبک و ریتمش تعریف‌کننده فضای کلی کافه است. مثلاً اگر کافه‌ای با طراحی سنتی، موزیکی تند را با صدای بلند پخش کند، قطعاً همه حاضران در آن متوجه تناقض فضا و موسیقی آن خواهند شد و ترجیح بدهند کافه را ترک کنند. پس مهم است به کافه‌هایی بروید که به گوش‌هایتان احترام می‌گذارند و سلیقه موسیقیایی صاحبان کافه برایتان قابل قبول باشد. موزیکی که در کافه پخش می‌شود نباید مزاحم حرف زدن‌تان شود، طوری که مجبور شوید داد بزنید تا صدا به صدا برسد. موسیقی آرامش‌بخش و ترجیحاً بی‌کلام چیزی است که بیش‌تر آدم‌ها می‌پسندند و می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند.

بهترین کافه‌ ها از نگاه کافه‌ گردها

اما گاهی شنیدن موسیقی در کافه از این هم مهم‌تر می‌شود و آدم‌ها برای دیدن اجرای زنده خواننده‌ها و نوازنده‌ها به کافه‌ای خاص می‌روند. کافه شمرون بام‌لند از این دسته کافه‌هاست. جایی که یک گروه موسیقی در آن آهنگ‌های درخواستی شما را می‌نوازند. در این صورت می‌توانید یک نوشیدنی خوشمزه سفارش بدهید، به صندلی‌تان تکیه کنید و از شنیدن موسیقی موردعلاقه‌تان لذت ببرید. اگر هم با کسی به کافه می‌روید که عاشقش هستید، می‌توانید از نوازنده‌ها بخواهید آهنگ عاشقانه‌ای را بنوازند تا بتوانید غیرمستقیم حرف‌های دل‌تان را به طرف مقابل‌تان بگویید.

این لیست ادامه دارد

لیست بهترین کافه‌ها برای کافه‌گردی لیست بلندی است. در اینجا فقط به چند ویژگی مختصر اشاره کردیم تا ذهن‌تان با جزئیات کافه‌های خوب آشنا شود. اگر قرار باشد در مناطق مختلف تهران دنبال بهترین کافه‌ها باشیم این لیست تبدیل به یک کتاب می‌شود. اما این کتاب با تصویر کافه‌ها و توضیحات و جزئیاتش کتاب جذابی است. اگر دوست دارید کتاب بهترین کافه‌ های تهران را ورق بزنید روی این لینک کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو