حل مشکل هنگ گوشی شیائومی [+بررسی دلایل هنگ کردن گوشی شیائومی]

حل مشکل هنگ گوشی شیائومی [+بررسی دلایل هنگ کردن گوشی شیائومی]


منبع: تکراتو

3

1402/4/1

14:16


برخی از کاربران گوشی‌های شیائومی با این پرسش مواجه می‌شوند که چرا گوشی شیائومی هنگ می کند و چه راهکارهایی برای حل مشکل هنگ گوشی شیائومی وجود دارد؟ با ما همراه شوید تا پاسخ این پرسش‌‌ها را با شما به اشتراک بگذاریم.

حل مشکل هنگ گوشی شیائومی [+بررسی دلایل هنگ کردن گوشی شیائومی]

برخی از کاربران گوشی‌های شیائومی با این پرسش مواجه می‌شوند که چرا گوشی شیائومی هنگ می کند و چه راهکارهایی برای حل مشکل هنگ گوشی شیائومی وجود دارد؟ با ما همراه شوید تا پاسخ این پرسش‌‌ها را با شما به اشتراک بگذاریم.

کمپانی شیائومی یکی از شرکت‌های چینی تولید کننده موبایل است که اتفاقا محصولات آن بسیار محبوب هستند و کاربران بسیاری در ایران از این گوشی‌ها استفاده می‌کنند. محصولات این کمپانی امکانات مناسبی دارند و با قیمت خوبی به فروش می‌رسند. با این‌حال،‌ برخی کاربران گوشی شیائومی با مشکل مشابهی روبه‌رو می‌شوند. هنگ گوشی شیائومی مشکلی است که کاربران را کلافه کرده و برخی کاربران این محصولات به دنبال پیدا کردن دلیل هنگ کردن گوشی شیائومی خود هستند.

البته این هنگ کردن تنها در گوشی‌های شیائومی دیده نمی‌شود و تقریبا تمام گوشی‌های هوشمند اندرویدی با مشکلات هنگ کردن رو‌به‌رو هستند که باید دلیل آن را پیدا کرده و آن را برطرف کرد.

در ابتدا، روش‌هایی را برای رفع مشکل هنگ گوشی شیائومی ارائه می‌دهیم و سپس دلیل هنگ کردن گوشی شیائومی را بررسی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

حل مشکل گوشی شیائومی

چگونه بفهمیم گوشی هک شده

حل مشکل هنگ گوشی شیائومی

برای رفع مشکل هنگ کردن گوشی شیائومی باید دلیل آن را پیدا کرد. اگر دلیل این مشکل را بیابیم به راحتی می‌توانیم نسبت به حل آن اقدام کنیم. گفتنی‌است که این مشکل بیشتر در گوشی‌های قدیمی این کمپانی اتفاق می‌افتد و در محصولات جدید کمتر شاهد این اتفاق هستیم.

حل مشکل هنگ گوشی شیائومی

حل مشکل هنگ گوشی شیائومی

اگر شما هم از گوشی‌های این کمپانی استفاده می‌کنید و گاهی اوقات با مشکل هنگ کردن روبرو می‌شوید، ما برای رفع هنگ گوشی شیائومی به شما کمک می‌کنیم. در ادامه با ما همراه باشید تا راهکار مشکل هنگ کردن گوشی شیائومی را پیدا کنید.

روش‌های رفع مشکل هنگ کردن گوشی شیائومی

منظور از هنگ کردن گوشی چیست؟ هنگ کردن به معنای این است که یک ایراد نرم‌افزاری در سیستم ایجاد شده و هماهنگی آن با سخت‌افزار از بین رفته است. گاهی وجود ویروس هم می‌تواند باعث بروز این مشکل شود؛ اما دلایل مهم دیگری نیز دارد که به آنها هم خواهیم پرداخت. در ادامه روش‌های رفع هنگ گوشی شیائومی را بیان می‌کنیم.

تنظیمات developer option برای رفع مشکل هنگ کردن گوشی شیائومی

حل مشکل هنگ گوشی شیائومی از طریق تنظیمات گوشی اولین راهکار است. در گوشی شیائومی به تنظیمات گوشی مراجعه کنید. منوی about phone را باز کرده و روی گزینه ورژن miui هفت بار پشت سر هم ضربه بزنید. در ادامه یک پیام در مانیتور شما ظاهر می‌شود مبنی بر اینکه شما اکنون developer هستید و سپس این متن محو می‌شود.

اکنون تنظیمات developer options برای شما باز شده است. حال به تنظیمات بروید و منوی additional settings را باز کنید و وارد منوی developer options شوید. در این بخش دنیایی از تنظیمات تخصصی که مخصوص افراد متخصص و فنی است در دسترس شما قرار می‌گیرد.

حل مشکل هنگ گوشی شیائومی

گزینه Transition animation scale

سراغ گزینه Transition animation scale بروید و آن را off کنید تا دیگر انیمیشن‌های پیش‌فرض اجرا نشوند. با این کار، فشار روی پردازنده گوشی کمتر می‌شود.

گزینهanimation duration

گزینه animation duration را که برای کم کردن بار از دوش پردازنده است، در حالت off قرار دهید. در واقع با این اقدام شما از اشغال حافظه رم گوشی برای انیمیشن‌های رابط کاربری جلوگیری می‌کنید.

بیشتر بخوانید:

از کجا بفهمیم تلگرام هک شده

از کجا بفهمیم واتساپ هک شده

گزینه window animation scale

در همان بخش، گزینه window animation scale  نیز دیده می‌شود. با off کردن این گزینه می‌توان رم بیشتری را برای سرعت بخشیدن به گوشی شیائومی خود در اختیار گرفت.

با off کردن این سه گزینه، سرعت باز و بسته شدن اپلیکیشن‌ها و جابه‌جایی بین صفحات مختلف بهتر می‌شود و سرعت گوشی به نحو قابل‌توجهی افزایش می‌یابد. در صورتی که با تنظیمات این بخش به خوبی آشنا باشید، حل مشکل هنگ گوشی شیائومی بسیار راحت است.

رفع مشکل هنگ کردن گوشی شیائومی

رفع مشکل هنگ کردن گوشی شیائومی

ری استارت کردن گوشی

راه اندازی مجدد گوشی شیائومی می‌تواند راهکار مشکل هنگ کردن گوشی شیائومی باشد. این روش یکی از بهترین راهکارها برای اکثر مشکلات گوشی‌های هوشمند اندرویدی است. هر زمان که با مشکل هنگ گوشی شیائومی رو‌به‌رو شدید، ری استارت کردن می‌تواند به شما کمک کند.

قرار دادن گوشی در حالت ایمن

عملکرد نامناسب هر برنامه شخص ثالثی می‌تواند دلیل هنگ کردن گوشی شیائومی باشد. قرار دادن گوشی در حالت ایمن می‌تواند به حل مشکل هنگ گوشی شیائومی کمک کند. پس سعی کنید دستگاه خود را در حالت ایمن راه‌اندازی کنید؛ زیرا این حالت برنامه‌های شخص ثالث را غیرفعال می‌کند.

برای راه‌اندازی دستگاه در حالت Safe Mode، گوشی را خاموش کنید و سپس دکمه روشن / خاموش را فشار دهید و نگه دارید. وقتی لوگوی Xiaomi در صفحه نمایش شما ظاهر شد، کلید روشن/خاموش را رها کنید. بعد، بلافاصله باید کلید کم کردن میزان صدا را نگه دارید؛ با این کار دستگاه به حالت ایمن راه‌اندازی می‌شود.

ری استارت کردن گوشی راه اندازی مجدد گوشی شیائومی می‌تواند راهکار مشکل هنگ کردن گوشی شیائومی باشد. این روش یکی از بهترین راهکارها برای اکثر مشکلات گوشی‌های هوشمند اندرویدی است. هر زمان که با مشکل هنگ گوشی شیائومی رو‌به‌رو شدید، ری استارت کردن می‌تواند به شما کمک کند.

پاک کردن حافظه کش

در پاسخ به سوال چرا گوشی شیائومی هنگ می کند باید به حافظه کش اشاره کنیم. گاهی اوقات وجود فایل‌های حافظه پنهان موقت، باعث ایجاد چندین مشکل در گوشی هوشمند شیائومی می‌شود. برای پاک کردن حافظه پنهان در دستگاه شیائومی، می‌توان مراحل زیر را انجام داد:

  • دستگاه خود را خاموش کنید و به حالت بازیابی بروید.
  • از منوی اصلی، با استفاده از دکمه‌های تنظیم صدا و سپس کلید پاور، گوشی را ریست و حافظه پنهان آن را پاک کنید.
  • گزینه wipe, cache را انتخاب کنید.
  • Yes را انتخاب کنید.

با پاک کردن حافظه پنهان گوشی شیائومی خود به حل مشکل هنگ گوشی شیائومی کمک کرده‌اید و گوشی شما دیگر هنگ نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

ساخت نظرسنجی در تلگرام

ساخت نظرسنجی در واتساپ

خاموش کردن بلوتوث گوشی

در زمان‌هایی که از بلوتوث گوشی و انتقال اطلاعات بین دیوایس‌های مختلف استفاده نمی‌کنید، با غیرفعال کردن بلوتوث از مصرف باتری گوشی خود و در نتیجه کند شدن گوشی جلوگیری کنید.

رفع هنگ گوشی شیائومی

رفع هنگ گوشی شیائومی

استفاده از تنظیمات کارخانه

اگر رفع مشکل هنگ کردن گوشی شیائومی از طریق موارد گفته شده امکان‌پذیر نبود، گوشی را به تنظیمات کارخانه برگردانید. به یاد داشته باشید که با انجام این تنظیمات، تمام داده‌های شما پاک می‌شوند. بنابراین، قبل از انجام این کار، نسخه پشتیبان تهیه کنید.

برای بازگرداندن به تنظیمات مجدد کارخانه، مسیر زیر را دنبال کنید:

Settings > Additional Settings > Factory Data Reset > Confirm

این اقدام بدون شک به حل مشکل هنگ گوشی شیائومی شما کمک خواهد کرد. برای بررسی دقیق‌تر این روش می‌توانید به مقاله ریست فکتوری در گوشی های شیائومی مراجعه کنید.

دلیل هنگ کردن گوشی شیائومی چیست؟

تا اینجا در مورد رفع مشکل هنگ کردن گوشی شیائومی صحبت کردیم و گفتیم در صورتی که گوشی شیائومی دچار مشکل هنگ شود، چگونه می‌توان این مشکل را حل کرد. مطمئنا یکی از موارد گفته شده می‌تواند در رفع هنگ گوشی شیائومی شما کارساز باشد.

رفع هنگ گوشی شیائومی راه اندازی مجدد گوشی شیائومی می‌تواند راهکار مشکل هنگ کردن گوشی شیائومی باشد. این روش یکی از بهترین راهکارها برای اکثر مشکلات گوشی‌های هوشمند اندرویدی است. هر زمان که با مشکل هنگ گوشی شیائومی رو‌به‌رو شدید، ری استارت کردن می‌تواند به شما کمک کند.

اکنون در این بخش قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که چرا گوشی شیائومی هنگ می کند ؟ در کنار همه ویژگی‌ها و امکاناتی که در گوشی‌های شیائومی قرار گرفته، شاهد اشکالات عمومی در سیستم عامل یا رابط کاربری این گوشی‌ها هستیم. هنگ کردن گوشی های شیائومی از بزرگترین مشکلاتی است که کاربران با آن مواجه می‌شوند.

در ادامه، دلیل هنگ کردن گوشی شیائومی بررسی شده است.

بیشتر بخوانید:

چگونه ایمیل بفرستیم؟

چگونه ایمیل بسازیم؟

پر شدن حافظه داخلی گوشی

تقریبا هر روز گوشی‌های جدیدی وارد بازار می‌شوند و در مقایسه با مدل‌های قدیمی‌تر خود، حافظه داخلی بیشتری دارند. امروزه میزان استفاده از گوشی نیز بسیار زیاد شده و حجم فایل‌ها و برنامه‌ها نیز همواره در حال افزایش است. این امر باعث پر شدن حافظه گوشی می‌شود.

زمانی که حافظه داخلی گوشی، به طور کامل پر می‌شود، CPU دستگاه باید بار مضاعفی را تحمل کند؛ به همین دلیل گوشی هنگ می‌کند. بنابراین باید برنامه‌های اضافه را پاک کرد. این راهکار مشکل هنگ کردن گوشی شیائومی بسیار ساده است.

کم بودن میزان حافظه رم

کم بودن میزان حافظه رم تلفن همراه نیز می‌تواند دلیل هنگ کردن گوشی شیائومی باشد. بنابراین بهتر است در هنگام خرید حتما به ظرفیت حافظه رم توجه داشته باشید تا در آینده دچار مشکل نشوید.

دلیل هنگ کردن گوشی شیائومی

دلیل هنگ کردن گوشی شیائومی

نصب برنامه‌های بدافزار

بدافزارها برنامه‌های مخربی هستند که در صورت نصب روی گوشی، عملکرد گوشی را با اختلال مواجه کرده و باعث هنگ کردن آن می‌شوند. همچنین برخی از این برنامه‌ها، اطلاعات گوشی را به سرقت می‌برند؛ بنابراین مراقب بدافزارها باشید و در هنگام هنگ کردن گوشی، وجود آنها را بررسی کنید.

البته تشخیص این موضوع که کدام برنامه نصب شده می‌تواند سبب آسیب به گوشی شود، برای افراد عادی ممکن نیست و بهتر است در این مواقع از یک متخصص تعمیر گوشی کمک بگیرید.

عدم بروزرسانی سیستم عامل و برنامه‌های گوشی

یکی از دلایل کند شدن یا هنگ کردن گوشی شیائومی ، آپدیت نبودن نرم‌افزار سیستم عامل است. از این رو توصیه می‌شود، همواره نرم‌افزار تلفن همراه خود را بروزرسانی کنید. علاوه بر این، بروزرسانی اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های نصب شده بر روی گوشی نیز تاثیر زیادی در پیشگیری از هنگ کردن آن دارد. بنابراین بروزرسانی کردن گوشی می‌تواند در رفع مشکل هنگ کردن گوشی شیائومی بسیار کمک کننده باشد.

دلیل هنگ کردن گوشی شیائومی

استفاده زیاد از گوشی موبایل

اگر تمام فعالیت‌های خود از جمله کارهای کامپیوتری، بازی، تماشای آنلاین فیلم و سایر تفریحات را با دستگاه تلفن همراه انجام می‌دهید، باید گفت در چنین شرایطی هنگ کردن امری طبیعی است. به عبارت دیگر، موبایل نیز همانند هر دستگاه دیگری نیاز به استراحت دارد.

به صورت مدام و پیوسته از گوشی خود استفاده نکنید تا گوشی شما با مشکل هنگ رو‌به‌رو نشود. استفاده درست و بجا از گوشی، یک راهکار مشکل هنگ کردن گوشی شیائومی است.

بیشتر بخوانید:

بهترین سایت دانلود از یوتیوب

چگونه از یوتیوب دانلود کنیم؟

استفاده از شارژر غیر اورجینال

استفاده از شارژرهای فیک و تقلبی به باتری گوشی آسیب می‌زند و در بلند مدت مشکلاتی برای گوشی به وجود می‌آورد که یکی از آنها هنگ کردن دستگاه است. بنابراین سعی کنید تا حد امکان از شارژر و کابل اصل و اورجینال متناسب با مدل گوشی استفاده کنید و آنها را از مکان‌های معتبر خریداری کنید.

تغییر رام گوشی‌های شیائومی

گوشی‌های شرکت شیائومی دارای رام‌های منطقه‌ای متعددی مثل هند، چین، اندونزی، گلوبال و غیره هستند و گوشی‌هایی که وارد ایران می‌شوند قاعدتا باید دارای رام گلوبال باشند. اما متاسفانه به دلایل اقتصادی، برخی از واردکنندگان این گوشی‌ها، ابتدا گوشی را با رام چین وارد کشور می‌کنند و بعد در داخل کشور آن را تغییر می‌دهند که این کار در برخی موارد می‌تواند باعث مشکلاتی مثل هنگ کردن شود. در صورتی که به این موضوع بیشتر اهیمت داده شود، حل مشکل هنگ گوشی شیائومی به راحتی امکان‌پذیر است.

هنگ گوشی شیائومی

هنگ گوشی شیائومی

عدم هماهنگی با پوسته MIUI

شرکت شیائومی در مقایسه با سایر غول‌های تولیدکننده محصولات دیجیتال، مانند اپل و سامسونگ و … شرکتی تازه تاسیس است و مدت زیادی از استفاده پوسته معروف MIUI بر روی گوشی‌های اندرویدی این شرکت نمی‌گذرد.

بنابراین می‌توان گفت برخی از هنگ‌کردن‌های این گوشی‌ها امری طبیعی هستند که البته با مرور زمان تعداد آنها کمتر و کمتر خواهد شد. تیم نرم‌افزاری شرکت شیائومی به طور مداوم در حال تحقیق و توسعه هستند و براساس نتایج نظرسنجی‌های مختلف، میزان باگ گوشی‌های شیائومی از سال ۲۰۲۰ به بعد به شکل چشمگیری کمتر شده است.

وابستگی به سایر شرکت‌های تولید قطعات

شرکت‌هایی مانند سامسونگ، اکثر اجزای تشکیل‌دهنده محصولات خود را، از نرم‌افزار گرفته تا سخت‌افزار، در داخل شرکت تولید می‌کنند و این عدم وابستگی به شرکت‌های دیگر یکی از دلایل مهم در تضمین هماهنگی عملکرد اجزای مختلف محصولات تولیدی آنهاست.

شرکت شیائومی تازه وارد بازار محصولات دیجیتال شده است؛ با این وجود روز به روز در حال افزایش خودکفایی است. اما وابستگی آن به سایر شرکت‌های تولید قطعات به طور کامل قطع نشده است. این وابستگی می‌تواند مشکلاتی را برای محصولات این کمپانی به همراه داشته باشد.

هنگ گوشی شیائومی

ورود ویروس به گوشی

بسیاری از کاربران دائما به اینترنت وصل هستند و به همین دلیل، در طول شبانه روز با برنامه‌ها و لینک‌های مخرب زیادی رو‌به‌رو می‌شوند؛ مثل برنامه‌های مخربی که برخی از سایت‌ها نصب آن را پیشنهاد می‌کنند. این برنامه‌ها یا لینک‌ها ممکن است به ظاهر مشکلی نداشته باشند؛ اما در اصل آنها حامل ویروس‌هایی هستند که ممکن است به گوشی موبایل شما صدماتی وارد کنند. این ویروس‌ها شما را با مشکلاتی مواجه می‌کنند که شاید اصلا منشا آن را پیدا نکنید.

بیشتر بخوانید:

ریست فکتوری در گوشی های سامسونگ

ریست فکتوری در گوشی های اندرویدی

فعال بودن دانلود خودکار

در گوشی‌های شیائومی قابلیت دانلود خودکار به صورت پیش فرض فعال است. دانلود خودکار برنامه‌ها باعث می‌شود حجم زیادی از فضای رام اشغال شود که این موضوع سبب کاهش سرعت گوشی و در نتیجه هنگ کردن آن می‌شود. با غیرفعال کردن این قابلیت به حل مشکل هنگ گوشی شیائومی خود کمک کنید.

کدام مدل از گوشی‌های شیائومی بیشتر دچار مشکل هنگ می‌شوند؟

تمام گوشی‌های شیائومی با مشکل هنگ کردن رو‌به‌رو نیستند. در واقع رایج بودن این مشکل در ایران، بیشتر به دلیل مدل‌هایی است که کاربران ایرانی انتخاب می‌کنند. معمولا گوشی‌های پرچمدار شیائومی از بروز رسانی‌های پیوسته و حمایت قدرتمند تیم نرم‌افزاری این شرکت برخوردار هستند که این موضوع باعث می‌شود با مشکلات کمتری روبرو شوند.

رفع هنگ گوشی شیائومی

رفع هنگ گوشی شیائومی

مشکل هنگ کردن، بیشتر در گوشی‌های میان رده و پایین رده‌ی شیائومی وجود دارد و همانطور که می‌دانید گوشی‌های میان‌رده شیائومی در میان خریداران ایرانی از پرطرفدارترین‌ها هستند.

مدل‌های پرفروش گوشی‌های شیائومی در بازار ایران که با‌گ‌های نرم‌افزاری دارند، عبارتند از:

  • Redmi note 9 & 10
  • Mi 10 t
  • Mi 11t
  • Poco x3
  • Poco m3
  • Poco f3

در مورد اینکه چرا گوشی شیائومی هنگ می کند دلایلی را ارائه کردیم. به صورت کلی، در مورد دلایل هنگ کردن گوشی شیائومی و البته سایر گوشی‌های اندوریدی می‌توان به نبود حافظه کافی، وجود حجم زیادی از اطلاعات در گوشی، وجود تعداد زیادی برنامه نصب شده، برنامه‌های زیاد در حال اجرا و … اشاره کرد. برای اینکه با مشکل هنگ کردن گوشی رو‌به‌رو نشویم بهتر است این موارد را در نظر بگیریم و استفاده درستی از گوشی خود داشته باشیم.

سوالات متداول

دلیل هنگ کردن گوشی شیائومی چیست؟

یکی از اصلی‌ترین دلایل هنگ کردن گوشی شیائومی فشار زیادی است که به CPU آن وارد می‌شود. اما این مشکل برای همه گوشی‌ها یکسان نیست و دلایل مختلف دیگری نیز وجود دارد. به عنوان مثال پر بودن حافظه داخلی، پایین بودن میزان رم، به روز نبودن سیستم عامل و سایر برنامه‌ها و وجود ویروس هم از دلایلی هنگ کردن گوشی شیائومی هستند.

آیا استفاده از تنظیمات کارخانه به رفع مشکل هنگ کردن گوشی شیائومی کمک می‌کند؟

استفاده از تنظیمات کارخانه چون باعث پاک شدن کل اطلاعات و برنامه‌های داخل گوشی می‌شود، می‌تواند در بیشتر این مواقع به حل مشکل هنگ گوشی شیائومی کمک کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد نحوه حل مشکل هنگ گوشی شیائومی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو