حل مشکل ساعت شیائومی ؛ آموزش تنظیم ساعت و تاریخ گوشی شیائومی

حل مشکل ساعت شیائومی ؛ آموزش تنظیم ساعت و تاریخ گوشی شیائومی


منبع: تکراتو

4

1402/4/14

10:31


ساعت رسمی کشور در سال 1402 تغییر نکرد و به دنبال آن، مشکلاتی برای کاربران دستگاه‌های هوشمند به وجود آمد. اکنون حل مشکل ساعت شیائومی به دغدغه‌ای برای بسیاری از کاربران تبدیل شده است.

حل مشکل ساعت شیائومی ؛ آموزش تنظیم ساعت و تاریخ گوشی شیائومی

ساعت رسمی کشور در سال 1402 تغییر نکرد و به دنبال آن، مشکلاتی برای کاربران دستگاه‌های هوشمند به وجود آمد. اکنون حل مشکل ساعت شیائومی به دغدغه‌ای برای بسیاری از کاربران تبدیل شده است.

برخلاف سال‌های گذشته، در سال 1402 شاهد تغییر ساعت رسمی کشور نبودیم و این موضوع باعث شد برای محصولاتی مانند لپ تاپ، گوشی، تبلت و … مشکلات زمانی ایجاد شود. اگر تاریخ و زمان دستگاه‌های هوشمند تنظیم نباشد هنگام استفاده از آنها و برنامه‌های مختلف نصب شده بر روی آنها مشکلاتی به وجود خواهد آمد. حتی ممکن است نتوان از اینترنت هم استفاده کرد.

بنابراین تنظیم ساعت گوشی شیائومی یک موضوع مهم است. حل مشکل تغییر ساعت گوشی شیائومی کار سختی نیست و می‌توان با استفاده از روش‌هایی نسبت به حل این مشکل اقدام کرد. تنظیم تاریخ و تنظیم ساعت گوشی شیائومی در سیستم عامل اندرویدی هم به صورت دستی و هم به صورت خودکار قابل انجام است.

آموزش تنظیم ساعت و تاریخ گوشی شیائومی ممکن است با توجه به متفاوت بودن مدل گوشی فرق داشته باشد اما در کل کار سختی نیست و به راحتی می‌توان تنظیمات لازم را انجام داد. البته در صورتی که از تنظیم خودکار استفاده شود سیستم عامل اندروید به سرورهای مختلف متصل می‌شود و تاریخ و زمان را با توجه به منطقه زمانی تنظیم خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

حل مشکل هنگ گوشی شیائومی

حل مشکل گوشی شیائومی

حل مشکل ساعت شیائومی

در سال 1402 قانونی که براساس آن ساعت رسمی کشور راس ساعت ۱۲ شب یکم فروردین یک ساعت به جلو کشیده می‌شد، اجرا نشد. اما ساعت تعدادی سیستم‌های کامپیوتری و گوشی‌های هوشمند به رسم هر سال و به صورت خودکار تغییر کرد و همین امر موجب سردرگمی کاربران شد و مشکلاتی را برای برخی اپلیکیشن‌ها نیز ایجاد کرد.

کاربران گوشی شیائومی هنوز با این مشکل گریبانگیر هستند و حل مشکل ساعت در گوشی های شیائومی برای برخی به یک چالش تبدیل شده است. برای رفع مشکل تغییر خودکار ساعت در ادامه راهکارهایی را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

روش‌های حل مشکل ساعت در گوشی های شیائومی

حل مشکل ساعت شیائومی کار سختی نیست. شما می‌توانید در صورتی که با این مشکل رو به رو شدید به یکی از روش‌های زیر مشکل خود را حل کنید:

روش اول: خاموش و روشن کردن تنظیمات خودکار ساعت

وارد تنظیمات (Settings) شوید و از بخش مدیریت عمومی یا سیستم (General Management or System) وارد زمان و تاریخ (Date and Time) شوید.

در ادامه می‌توانید گزینه تاریخ و زمان خودکار (Automatic date and time) را خاموش و سپس مجددا روشن کنید. این تنظیمات ممکن است در گوشی‌های مختلف، متفاوت باشد.

در بیشتر موارد، این عمل باید ساعت شما را با زمان دقیق تنظیم کند. علی‌الخصوص اگر مناطق زمانی را به صورت مرتب تغییر دهید.

روش دوم: راه‌اندازی مجدد گوشی

برای حل مشکل ساعت در گوشی های شیائومی خاموش و روشن کردن مجدد دستگاه می‌تواند کارساز باشد. این روش یک ترفند قدیمی، اما کاربردی است. در صورتی که قصد حل مشکل ساعت شیائومی خود را دارید، می‌توانید خاموش و روشن کردن را مدنظر قرار دهید.

روش سوم: خاموش کردن قابلیت خودکار تنظیم ساعت گوشی

برای رفع مشکل تغییر خودکار ساعت لازم است که در ابتدا وارد تنظیمات شوید و از بخش General Manegement یا System، گزینه Date and Time را انتخاب کنید. در ادامه باید گزینه Automatic Date and Time را خاموش کنید. با انجام این کارها دیگر تنظیم خودکار انجام نخواهد شد.

این راهکار می‌تواند موثرترین روش برای شما باشد، اما فراموش نکنید که هر بار که قصد داشتید به مناطق مختلف با منطقه زمانی گوناگون تغییر کنید، باید منطقه زمانی را انتخاب کرده و زمان و تاریخ را مجددا تنظیم کنید. در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توانید این کار را انجام دهید.

روش چهارم: رفع مشکل به صورت خودکار

در ادامه آموزش تنظیم ساعت و تاریخ گوشی شیائومی باید گفت که در بسیاری مواقع تغییر ساعت گوشی و تنظیم مجدد آن نیازمند انجام هیچگونه کاری نیست. شما می‌توانید با صبر کردن و آنلاین نگه داشتن گوشی خود برای مدت زمان نسبتا طولانی و در نهایت دریافت آپدیت آفلاین، مشکل تنظیم ساعت را حل کنید.

بیشتر بخوانید:

چگونه بفهمیم گوشی هک شده

ریست فکتوری در گوشی های شیائومی

روش پنجم: آپدیت کردن سیستم عامل گوشی

اگر حل مشکل تغییر ساعت گوشی شیائومی با روش‌های قبلی امکان‌پذیر نبود بروزرسانی سیستم عامل دستگاه را فراموش نکنید. برای آپدیت گوشی شیائومی باید دستگاه را به وای فای متصل کرده و از تنظیمات وارد نخستین بخش موجود شوید و در نهایت، وضعیت آپدیت سیستم عامل را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید. در صورتی که بروزرسانی انجام نشد، باید دستگاه را ریست فکتوری یا هارد ریست کنید.

روش ششم: بروزرسانی ساعت به صورت دستی

برای حل مشکل ساعت در گوشی های شیائومی بروزرسانی ساعت به صورت دستی می‌تواند روش خوبی باشد. ابتدا به تنظیمات گوشی شیائومی بروید. (هر آیکونی که با علامت چرخ‌دنده مشخص شده باشد)

در تنظیمات گوشی شیائومی مقداری پایین بروید تا به گزینه Additional settings یا تنظیمات اضافی برسید. در این بخش برای تنظیم تاریخ گوشی شیائومی روی گزینه Date & Time ضربه بزنید.

گزینه اول Set time automatically یا تنظیم ساعت در گوشی شیائومی به صورت خودکار است. اگر تنظیمات ساعت در گوشی شیائومی به صورت خودکار روشن است روی آن ضربه بزنید تا خاموش شود.

حل مشکل تغییر ساعت گوشی شیائومی

پس از خاموش شدن این گزینه، دو گزینه Date و Time پر رنگ می‌شوند که شما می‌توانید آن را طبق ساعت و تاریخ میلادی صحیح به صورت دستی تنظیم ‌کنید.

چگونه منطقه زمانی (Time Zone) خود را تغییر دهیم؟

ممکن است شما هم بهم خوردن Time Zone را بارها روی گوشی اندرویدی خود تجربه کرده باشید. تنظیم مجدد منطقه زمانی روی موبایل بسیار ساده است و تنها با چند کلیک کوچک انجام خواهد شد. برای تغییر ویژگی منطقه زمانی (Time Zone) روی سایر گوشی‌های هوشمند کافی است تا کارهای زیر را انجام دهید:

  • منوی تنظیمات (Settings) را روی گوشی خود باز کنید.
  • حالا صفحه را به سمت پایین کشیده و روی گزینه System کلیک کنید.
  • سپس آپشن Date & time را انتخاب کنید.

  • در این بخش کافی است تا روی چراغ کناری گزینه Set time zone automatically کلیک کنید.
  • حالا باید منطقه زمانی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

حل مشکل ساعت شیائومی

وقتی چراغ کناری گزینه Set time zone automatically روشن و این ویژگی فعال باشد، گوشی هوشمند اندرویدی شما باید به صورت خودکار منطقه زمانی شما را بدون آن‌که حتی نیاز باشد تا کاری انجام دهید، به‌روزرسانی کند. اگر به هر دلیلی این آپشن فعال نیست و یا به درستی کار نمی‌کند می‌توانید به سادگی و به سرعت این قسمت را با توجه به مراحل بالا به صورت دستی تنظیم کنید.

به علاوه‌ اگر نمی‌خواهید به صورت مداوم هر وقت که به محل جدیدی می‌روید، منطقه زمانی را دستی تغییر دهید، کافی است خاموش و روشن کردن چراغ کنار گزینه Set time zone automatically را یک بار انجام دهید تا به صورت خودکار این تشخیص منطقه زمانی صورت بگیرد.

جمع‌بندی

اگر شما هم با مشکل عدم تنظیم ساعت گوشی شیائومی رو‌به‌رو هستید و راه‌های مختلفی را برای حل این مشکل دنبال کرده‌اید اما نتیجه نگرفته‌اید، آموزش تنظیم ساعت و تاریخ گوشی شیائومی که در این مطلب آمده است می‌تواند به شما کمک کند تا با این مشکل برای همیشه خداحافظی کنید.

سوالات متداول

دلایل نمایش نادرست ساعت گوشی شیائومی چیست؟

مشکل عدم تنظیم ساعت گوشی شیائومی ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. ممکن است شما به صورت تصادفی تنظیمات خودکار زمان و تاریخ را خاموش کرده باشید. اگر تنظیم خودکار تاریخ و زمان خاموش باشد، امکان دارد منطقه زمانی اشتباه تنظیم شده باشد. همچنین، خطا ممکن است از طرف شرکت مخابراتی یا اتصال به شبکه وای فای از ارائه‌دهنده دیگری باشد. حتی امکان دارد از تنظیمات غلط نور در طول روز استفاده کرده باشید.

آیا حل مشکل تغییر ساعت گوشی شیائومی به راحتی امکان‌پذیر است؟

حل مشکل ساعت شیائومی مشکلی نیست که قابل حل نباشد. شما می‌توانید از طریق تنظیماتی که برای این منظور موجود است نسبت به حل این مشکل اقدام کنید و ساعت گوشی خود را تنظیم کنید. این کار بسیار راحت است و یکی از روش‌های موجود حتما می‌تواند به شما کمک کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد روش‌های حل مشکل ساعت شیائومی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو