بودجه 1 میلیارد دلاری دولت آمریکا برای توسعه اینترنت در مناطق روستایی

منبع: تکراتو

3

1402/4/1

20:31


خبرها حاکی از تخصیص بودجه 1 میلیارد دلاری دولت آمریکا برای توسعه اینترنت در مناطق روستایی است.

بودجه 1 میلیارد دلاری دولت آمریکا برای توسعه اینترنت در مناطق روستایی

خبرها حاکی از تخصیص بودجه 1 میلیارد دلاری دولت آمریکا برای توسعه اینترنت در مناطق روستایی است.

برخی گزارش‌های رسمی حاکی از تخصیص بودجه 1 میلیارد دلاری دولت آمریکا برای توسعه اینترنت پرسرعت در مناطق روستایی با گسترش پروژه فیبر نوری به طول 19هزار کیلومتر است. آنطور که پیداست دولت ایالات متحده با این رشته فیبر نوری عظیم، 35 ایالات خود و پورتوریکو را به اینترنت پرسرعت مجهز خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: عرضه اینترنت ماهواره‌ای به شهروندان عراقی ؛ حسرت دیگری برای هر ایرانی!

بودجه 1 میلیارد دلاری دولت آمریکا برای گسترش اینترنت پرسرعت

در طرح جدید دولت جو بایدن که بخشی از «برنامه توانمندسازی زیرساخت‌های پهن‌باند مایل میانه» وزارت بازرگانی ایالات‌متحده است، این بودجه به دست شرکت‌هایی خواهد رسید که وعده داده‌اند حدود 848 میلیون دلار دیگر هم خودشان در همین راستا سرمایه‌گذاری کنند. «جینا ریموندو»، وزیر بازرگانی آمریکا، دراین‌باره گفت:

«همان‌طور که شبکه بزرگراه‌های بین‌ایالتی تمام جوامع آمریکا را به شبکه بزرگراه‌های منطقه‌ای و ملی وصل کرد، این برنامه هم به ما کمک خواهد کرد تا جوامع سراسر کشور را برای دسترسی به اینترنت پرسرعت، باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه به شبکه‌های منطقه‌ای و ملی متصل کنیم.»

بودجه 1 میلیارد دلاری دولت آمریکا برای گسترش اینترنت پرسرعت

به گفته این وزارتخانه، آن‌ها تاکنون بیش از 260 درخواست برای مشارکت در برنامه مایل میانه دریافت کرده‌اند و مجموع رقم درخواست‌ها به 7.47 میلیارد دلار رسیده است. اما وزارت بازرگانی عمدتاً بودجه خود را به شرکت‌های مخابراتی اعطا کرده و البته سهم دولت‌های محلی و سازمان‌های غیرانتفاعی را هم کنار گذاشته است.

این وزارتخانه به‌طور میانگین به اکثر تقاضاکنندگان 26.6 میلیون دلار بودجه داده است. حالا تمام طرف‌هایی که بودجه دریافت کرده‌اند، 5 سال فرصت خواهند داشت تا پروژه‌های خود را تکمیل کنند. البته دولت امیدوار است که خیلی از این پروژه‌ها زودتر تکمیل شوند.

دولت آمریکا می‌گوید این برنامه افزون بر بهبود دسترسی به اینترنت پرسرعت در مناطق روستایی، ایمنی شبکه‌ها را هم ارتقا خواهد داد. به عبارت دیگر، شبکه‌ها قرار است مقاومت بیشتری در برابر بحران‌های اقلیمی و فجایع طبیعی داشته باشند و در صورت نیاز برای حفظ ارتباط در شبکه از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

اکانت ریاست‌جمهوری آمریکا نیز در توییتی درباره این طرح نوشت:

«اینترنت پرسرعت دیگر یک موضوع لوکس نیست، بلکه یک ضرورت است. به همین خاطر دولت من در توسعه دسترسی به اینترنت پرسرعت و مقرون‌به‌صرفه سرمایه‌گذاری می‌کند تا شکاف دیجیتالی را از بین ببرد.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ بودجه 1 میلیارد دلاری دولت آمریکا برای توسعه اینترنت در مناطق روستایی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو