بیوگرافی ادا اجه (Eda Ece) ؛ مروری بر کارنامه کاری و ازدواج بازیگر ییلدیز سیب ممنوعه

بیوگرافی ادا اجه (Eda Ece) ؛ مروری بر کارنامه کاری و ازدواج بازیگر ییلدیز سیب ممنوعه


منبع: پلازا

4

1402/4/2

00:42


بیوگرافی ادا اجه (Eda Ece) ؛ مروری بر کارنامه کاری و ازدواج بازیگر ییلدیز سیب ممنوعه

ادا اجه یکی از پرطرفدارترین بازیگران زن ترکیه است که با نقش ییلدیز در سیب ممنوعه شهرت زیادی کسب کرد. اگر شما نیز درباره این بازیگر کنجکاو هستید، در ادامه این مقاله با بیوگرافی ادا اجه همراه شما هستیم‌.

ادا اجه متولد دهه 90 میلادی، بازیگر معروف سینما و تلویزیون کشور ترکیه است. او از میان هنرهای زیادی که یاد گرفت، به تئاتر و بازیگری علاقه زیادی نشان داد تا در یکی از اجراهای تئاتر خود موفق شد توجه مدیر برنامه قبلی خود یعنی تومای اوزوکور (Tümay Özokur) را جلب کند و سپس با آژانس او قرار داد بست‌. پس از آن نیز اوزوکور این بازیگر را با گانی موجه (Gani Müjde) آشنا کرد و از این نقطه به بعد، فعالیت‌های حرفه‌ای اجه در بازیگری شروع شد. در ادامه این مقاله پلازا با بیوگرافی Eda Ece همراه شما خواهیم بود.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی ادا اجه

  • تاریخ تولد ادا اجه: 20 ژوئن 1990 (30 خرداد 1369)
  • سن ادا اجه: 33 سال
  • قد ادا اجه: 167 سانتی متر
  • وزن ادا اجه: بین 51-53 کیلوگرم
  • ادا اجه اینستا: eda.ece@
  • وضعیت تاهل: متاهل

زندگی شخصی و بیوگرافی ادا اجه

در این بخش به زندگی نامه ادا اجه بازیگر ترکیه ای از کودکی تا کنون می‌پردازیم.

بیوگرافی ادا اجه ؛ کودکی و نوجوانی

زندگی نامه ادا اجه بازیگر ترکیه ای

این بازیگر با نام اصلی ادا اجه اوزونالی‌اوغلو (Eda Ece Uzunalioğlu) در 20 ژوئن 1990 (30 خرداد 1369) به دنیا آمد. پدرش مهندس الکترونیک و مادرش خانه دار بودند. ادا دو خواهر دیگر دارد که بزرگتر از او هستند‌. یکی از خواهرانش مجری اخبار و دیگری وکیل است. ادا اجه در سن سیزده سالگی بخاطر زیبایی اش توجه مجله هی گرل (Heygirl) را جلب کرد و عکس بر روی جلد آن چاپ شد.

تحصیلات

در ادامه بیوگرافی ادا اجه باید بگوییم که او در دبیرستان شیشلی تراکی (Şişli Terakki Lisesi) درس خواند و پس از اتمام دوره دبیرستان در رشته روانشناسی قبول شد و به دانشگاه بیلجی استانبول (İstanbul Bilgi Üniversitesi) رفت. پس از پایان دوره تئوری برای بخش عملی کار خود به یکی از بیمارستان‌های ترکیه رفت و در آنجا فهمید یک گالری هنری در بیمارستان قرار دارد و وقتی به آنجا رفت شوق هنر را در دل خود حس کرد. ادا آنقدر شیفته هنر شد که همیشه به این گالری سر می‌زد و پایش به گالری‌های دیگر باز شد و به صورت داوطلبانه در آنجا کار می‌کرد.

زندگی خصوصی ادا اجه

عکس عروسی ادا اجه / همسر ادا اجه

ادا در زمینه روابط اصلا بازیگر پرحاشیه‌ای نیست. در طی روزهای اخیر اخبار عروسی ادا اجه دست به دست می‌شوند و در ادامه بیشتر در این باره صحبت می‌کنیم. این بازیگر از سال 2019 با برهان (بوغراهان) تونجر (Buğrahan Tuncer) بسکتبالیست اهل ترکیه در رابطه بود و در 21 ژوئن 2023 (31 خرداد 1402) باهم ازدواج کردند. تونجر در تیم ملی بسکتبال ترکیه و تیم آنادولو ایفس (Anadolu Efes) این کشور بازی می‌کند و متولد 23 مارس 1993 (3 فروردین 1372) است. همسر ادا اجه 30 سال سن و 193 سانتی متر قد دارد. ازدواج ادا اجه رسانه‌ای شد و او عکس‌هایی نیز از مراسم خود در صفحه شخصی‌اش منتشر کرد. همچنین باید خاطر نشان کنیم که این بازیگر فرزندی ندارد و عنوان عکس بچه واقعی ادا اجه و مانند آن صحت ندارند.

زندگی شغلی ادا اجه

این بخش را به بررسی زندگی شغلی بازیگر معروف سیب ممنوعه اختصاص می‌دهیم تا ببینیم که کار خود را از کجا آغاز کرد.

شروع بازیگری

این هنرپیشه پیش از معروفیت در آثار مختلفی نقش‌های کوتاه و مکمل داشت. او فعالیت خود را در سال 2002 و با سریال Mihriban شروع کرد. او در طی سال‌های اولیه بازیگری خود، هم در گالری کار می‌کرد و هم در تئاتر فعالیت داشت تا اینکه تومای اوزوکور که از دوستان معلم دبیرستانش بود یکی از اجراهای اجه را دید.

فعالیت حرفه ای ادا اجه

زندگی شغلی ادا اجه

اوزکور در سال 2011 با دیدن بازی اجه به او پیشنهاد داد تا برای بازی در نقش اصلی زن سریال Pis Yedili تست بازیگری دهد. او معتقد بود که اجه پتانسیل بازی در این نقش را دارد و طبق خواسته عوامل بلوند و باهوش است‌‌. ادا اجه پس از تست بازیگری برای ایفای نقش جیمبوم انتخاب شد و اولین تجربه حرفه‌ای خود را مقابل قدیر دوغولو (Kadir Doğulu) داشت‌. این سریال برای اجه خوش یمن بود زیرا برای ایفای آن توانست جوایز مختلفی برنده شود و بازی او بسیار دیده شد‌. این هنرپیشه همچنین با ایفای نقش در این سریال به معروفیت رسید. پس از آن اجه در سال 2013 در فیلم برای دخترم (Kızım İçin) ایفای نقش داشت و در سال 2014 سریال مرا اینگونه دوست بدار (Beni Böyle Sev) را بازی کرد.

سیب ممنوعه و زندگی شغلی پس از آن

همانطور که اشاره کردیم، این بازیگر پیش از سال 2018 به معروفیت رسید اما نقطه عطف بازیگری او به سریال معروف سیب ممنوعه (Yasak Elma) بازمی‌گردد که مرزهای شهرت او را گسترش داد و به کشورهای دیگر رساند. سیب ممنوعه یکی از طولانی‌ترین پروژه‌های تلویزیونی ترکیه است که از شبکه FOX ترکیه طی 6 فصل و 177 قسمت پخش شد و ادا اجه نقش اصلی آن یعنی ییلدیز را بازی می‌کرد. این اثر در 30 کشور مختلف پخش شد و امروز ادا اجه به واسطه همین مجموعه تلویزیونی در جهان معروف شده است. در طی مدت اخیر خانم اجه به عنوان یکی از داوران مسابقه نقاب دار تو کی هستی؟ (Maske Kimsin Sen?) فعالیت می‌کند و قرار است در یکی از فیلم‌های دیزنی پلاس (Disney+) حضور پیدا کند.

سریال های ادا اجه

در ادامه لیست تمام مجموعه‌هایی که این بازیگر در آن بازی کرده را مشاهده می‌کنید.

سریال های ادا اجه

سال‌ پخشنام سریالنقشتعداد قسمت ها
2002Mihribanنقش کوتاه12
2004Hayat Bilgisiسوده137
2009Bez Bebekجمره101
2011Adını Feriha Koydumدنیز67
2011-2014Pis Yediliگونچیچک سیمن (جیمبام)101
2014-2015Beni Böyle Sevزینو69
2015-2016İlişki Durumu: Karışıkالیف گوونر40
2018-2023Yasak Elmaییلدیز ییلماز177
2022Maske Kimsin Sen?داور9
2022 تا کنونKapımdaki Dedektifمجری

فیلم های ادا اجه

در این بخش لیست فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی این بازیگر را می‌بینید.

سال تولیدنام فیلم
2010Mahpeyker: Kösem Sultan
2013Kızım İçin
2015Kocan Kadar Konuş
2016Kocan Kadar Konuş: Diriliş
2016Görümce
2016Mahrumlar
2017Dede Korkut Hikayeleri: Bamsı Beyrek
2017Yol Arkadaşım
2017Dede Korkut Hikayeleri: Deli Dumrul
2018Deliha 2
2020Feride

فیلم های ادا اجه

جوایز و افتخارات ادا اجه

در این قسمت از بیوگرافی ادا اجه باید به جوایزی که او برنده شده اشاره کنیم. این هنرپیشه مجموعا 7 جایزه مختلف برای ایفای نقش‌های خود برنده شده است.

سالعنوان جایزه
2013بهترین بازیگر زن نقش اول سریال نوجوانانه روزنامه فیلیپین
2019تحسین شده‌ ترین بازیگر زن تلویزیون
2020زن تاثیرگذار در هنر دانشگاه یدی تپه
2021نقطه اتصال سینمای قدیم و آینده
2021

خوش پوش ترین بازیگر زن ترکیه آکادمی فشن آلتیر

2022بهترین بازیگر زن سال دانشگاه کوجائلی
2023بهترین چهره روی جلد مجله ال (Elle)

حواشی ادا اجه

حواشی ادا اجه

به طور کلی خانم اجه از آن دسته بازیگران است که حواشی زیادی پیرامون او وجود ندارد. زیرا به واسطه نقش ییلدیز و شخصیت طنازش معمولا موردعلاقه مردم است. عمده شایعات او به زمان قبل از ازدواجش برمی‌گردد. خبرنگاران قصد داشتند درباره روابط او بیشتر سر در بیاورند و در زندگی شخصی او بیشتر کنکاش کنند که گاهی وقت‌ها موجب خشم ادا اجه می‌شد. او در یکی از مصاحبه‌هایش گفت: دوست ندارد از لحظه لحظه زندگی اش در مجازی بگوید. همچنین این بازیگر هیچ علاقه‌ای به وارد شدن در حواشی ندارد.

حقایق پنهان ادا اجه

در این قسمت به بیان چند حقیقت درباره این بازیگر می‌پردازیم.

  • عکس ادا اجه در 13 سالگی بر روی جلد مجله هی گرل قرار گرفت.
  • ثروت این بازیگر چیزی بین 1 تا 5 میلیون دلار تخمین زده شده است.
  • خانم اجه در سال 2020 یک کمپین خیریه به نام Yardımseverlik برای بیماران سرطانی تشکیل داد.
  • او تاکنون فیلمنامه‌های طنز زیادی نوشته و آنها را دوست دارد.
  • ادا اجه به زبان‌های آلمانی و انگلیسی مسلط است.
  • او با سریال Pis Yedili معروف شد و با سریال سیب ممنوعه توجهات جهانی را به خود جلب کرد.
  • ادا اجه برای قبول شدن تست بازیگری سریال Pis Yedili موهایش را از قهوه ای به رنگ بلوند تغییر داد.
  • او در شهر استانبول ترکیه به دنیا آمد.
  • خانم اجه دو خواهر دارد و هیچ برادری ندارد.
  • رشته دانشگاهی ادا اجه روانشناسی است.

 کلام آخر

حقایق پنهان ادا اجه

در این مقاله با بیوگرافی ادا اجه همراه شما بودیم و از زندگی شخصی و کارنامه ‌کاری او گفتیم. سیب ممنوعه سریالی بود که باعث معروفیت این بازیگر در جهان شد. همچنین این هنرپیشه به تازگی ازدواج کرده است و عکس عروسی ادا اجه را نیز برای شما قرار دادیم. نظر شما درباره این هنرپیشه چیست؟ چقدر ییلدیز سریال سیب ممنوعه را دوست داشتید؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید. از همراهی شما متشکریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو