بیوگرافی تام هالند | زندگی شخصی و کارنامه کاری

بیوگرافی تام هالند | زندگی شخصی و کارنامه کاری


منبع: پلازا

6

1402/6/12

23:12


بیوگرافی تام هالند | زندگی شخصی و کارنامه کاری

تام هالند یکی از بازیگران جوان و خوش آتیه سینمای جهان است که با بازی در نقش اسپایدرمن یا مرد عنکبوتی معروف شد. در این مقاله قصد داریم با بیوگرافی تام هالند همراه شما باشیم.

تام هالند از بازیگران مشهوری متولد سال 1996 است که این روزها بارها و بارها نامش به گوشمان خورده. این هنرپیشه نقش مرد عنکبوتی، بازیگری را از دوران کودکی آغاز کرد و رفته رفته پله‌های ترقی را طی کرد تا به جایگاه امروزی‌اش برسد. حالا تام هالند در کنار جوایز سینمایی مختلف، یک رکورد گینس به نام خود دارد و نامش در فهرست 30 فرد زیر 30 سال مجله فوربس نیز ذکر شده است. اما این بازیگر که روز به روز شهرت بیشتری کسب می‌کند کیست؟ در این مقاله از پلازا به این سوال پاسخ می‌دهیم و جنبه‌های مختلف زندگینامه تام هالند از جمله کارنامه کاری و زندگی شخصی‌اش را بررسی می‌کنیم.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی تام هالند

  • نام و نام خانوادگی: تام هالند (Tom Holland)
  • تاریخ تولد: 1 ژوئن 1996 (12 خرداد 1375)
  • سن تام هالند: 27 سال
  • نام هنگام تولد: توماس استنلی هالند (Thomas Stanley Holland)
  • قد تام هالند: 173 سانتی متر
  • وزن تام هالند: 64 کیلوگرم
  • میزان ثروت تام هالند: 25 میلیون دلار
  • وضعیت تاهل: در رابطه (زندایا از سال 2017 تا کنون)
  • آدرس صفحه اینستاگرام تام هالند: tomholland2013@

زندگی نامه تام هالند

در این قسمت از زندگینامه Tom Holland نگاهی بر زندگی او از تولد تا روابطش خواهیم داشت.

سال های ابتدایی زندگی

تام هالند با نام کامل توماس استنلی هالند (Thomas Stanley Holland) بازیگر بریتانیایی متولد 1 ژوئن 1996 مصادف با 12 خرداد 1375 است. او در خانواده‌ای هنری به‌دنیا آمد و دلیل اصلی ورود او به حرفه بازیگری نیز، پدر و مادر‌ش می‌باشند. مادرش (نیکولا) عکاس و پدرش (دامینیک) کمدین و نویسنده هستند. او دارای سه برادر به نام‌های سم، هری و پتی نیز می‌باشد.

تام هالند و زندیا / زندگی خصوصی تام هالند

وقتی تام هفت ساله بود، مشخص شد که او به اختلال خواندن یا دیسلکسیا (dyslexia) مبتلاست و به همین دلیل والدینش او را در یک مدرسه غیرانتفاعی ثبتنام کردند تا آموزش‌های لازم مرتبط با این اختلال را دریافت کند. آن‌ها همچنین برای اینکه سایر فرزندانشان احساس نکنند که نادیده گرفته شده‌اند، آن‌ها را نیز در مدرسه غیرانتفاعی ثبتنام کردند.

تام در کودکی به شغل‌های زیادی علاقه داشت. او ابتدا به آهنگ‌های جنت جکسون (Janet Jackson) علاقه‌مند بود و به همراه آن‌ها می‌رقصید. او همچنین در دوران نوجوانی می‌خواست معلم ابتدایی باشد چون کار کردن با بچه‌ها را خیلی دوست داشت.

زندگی خصوصی تام هالند

اطلاعات شخصی تام هالند / تام هالند و همسرش

اگر کنجکاوید درباره تام تام هالند و همسرش بدانید، باید بگوییم که او هنوز ازدواج نکرده و صاحب فرزند نشده است. بنابراین اگر جایی چیزی درباره تام هالند و همسرش خواندید یا تصویری تحت عنوان همسر تام هالند دیدید، بدانید که شایعه‌ای بیش نیست. اما همانطور که احتمالا خودتان می دانید، تام و زندیا از سال 2017 باهم آشنا شده‌اند و مدتی نیز دوست معمولی بودند. تام هالند و زندیا علنا اعلام کردند که از نوامبر 2021 باهم قرار می‌گذارند. باتوجه به مصاحبه‌هایی که انجام داده‌اند، مورد توجه خبرنگاران و طرفداران قرار گرفتند. آنها بسیار با یکدیگر مهربان هستند و به‌نظر می‌رسد که یک رابطه رمانتیک را باهم تجربه می‌کنند.

یکی از جالب‌ترین حقایق دررابطه با این زوج پرطرفدار قد آنها می‌باشد. قد تام هالند حدود 173 سانتی‌متر است، در حالی‌که قد زندیا 177 سانتی‌متر است. آن‌ها در طی مصاحبه‌هایی که داشتند با سوال‌هایی در رابطه با تفاوت قدشان مواجه شدند، اما با این‌حال با شوخی و بی‌اهمیت جلوه دادن این موضوع، سوال‌ها را پاسخ دادند.

زندگی شغلی تام هالند

حالا که با زندگی شخصی تام هالند و سال‌های اولیه زندگی او آشنا شدیم،‌ در این بخش به زندگی حرفه‌ای او می‌پردازیم.

ورود به دنیای هنر

قد تام هالند / تئاترهای تام هالند

زمانی‌که تام هالند یک دانش‌آموز بود، مادرش او را در کلاس رقص ثبت‌نام کرد تا استعداد‌های تام را به‌نمایش بگذارد. در همین آموزشگاه بود که لین پیج (Lynne Page) تام هالند را کشف کرد و او را به پیتر دارلینگ (Peter Darling) طراح حرکات Billy Elliot the Musical معرفی کرد. تام توانست در سال 2008 هنر خود را به‌واسطه ایفای نقش در موزیکال Billy Elliot به‌رخ بکشد. کارگردان این موزیکال، استیون دالدری (Stephen Daldry)، پس از دیدن تست بازیگری معتقد بود که او «استعداد زیادی دارد و ذاتا یک بازیگر است». هالند پس از هنرنمایی در این موزیکال، به شدت مورد تحسین قرار گرفت، به‌طوری که او را در سن 12 سالگی به مصاحبه‌های تلوزیونی دعوت می‌کردند.

اما وقتی همکلاسی‌هایش در مدرسه از اینکه او می‌رقصد خبردار شدند، شروع کردند به قلدری برای او. تام فکر می‌کرد با موفقیت روز افزونش در دنیای تئاتر، همکلاسی‌هایش سرانجام از مسخره کردن و قلدری دست برمی‌دارند اما این اتفاق رخ نداد. از سوی دیگر چون تام در محیط حرفه‌ای حضور داشت و رفتارش بزرگتر از سنش بود، دیگر نمی‌توانست با بقیه بچه‌ها ارتباط برقرار کند و به همین دلیل نمراتش افت شدیدی داشتند.

بیوگرافی تام هالند ؛ اولین فیلم ها

تام هالند و همسرش و فرزندش / سریال های تام هالند

زندگی نامه تام هالند زمانی هیجان‌انگیز می‌شود که او فعالیت خود را در صنعت سینما آغاز می‌کند. تام تا سال 2010 مشغول نمایش موزیکال بیلی الیوت بود و سپس در سال 2011 در یک انیمه فانتزی ژاپنی به نام Arrietty صداپیشگی کرد. این فیلم به‌کارگردانی هیروماسا و یونه‌بایاشی ساخته‌شده است.

اولین تجربه حضور تام هالند در سینما در سال 2012 و با فیلم The Impossible رقم خورد. در ابتدا رفتن از تئاتر به سینما برای تام سخت بود و از سوی دیگر او و همکارش نائومی واتس (Naomi Watts) باید شرایط سختی را برای فیلمبرداری این اثر چه از لحاظ فیزیکی و چه روانی تحمل می‌کردند چراکه فیلمبرداری در یک مخزن 130 هزار لیتری آب انجام می‌شد. اما همکاری با واتس باعث شد تام مطمئن شود که دوست دارد بازیگری را به عنوان حرفه‌ی اصلی خود اننخاب کند. فیلم The Impossible پس از اکران به موفقیت خوبی در گیشه‌ها دست یافت و هالند برای بازی در این فیلم مورد تحسین قرار گرفت. او توانست 10 جایزه از سوی منتقدان مانند جایزه بهترین بازیگر جوان را دریافت کند.

تام پس از موفقیت در فیلم‌های آریتی و غیرممکن، توانست در سال 2013 به‌عنوان نقش مکمل مرد در فیلم حالا چطور زندگی کنم، ایفای نقش کند. او در این فیلم نقش آیزاک را بازی می‌کند و با بازیگر معروفی به‌نام سرشه رونان همبازی می‌شود. جالب است بدانید که تام در چهارمین کار خود در صنعت سینما دوباره در مقام صداپیشگی ظاهر شد. او در فیلم لاک محصول سال 2014 به‌همراه بازیگر معروف سینما تام هاردی در نقش صداپیشگی، هنر جذابی را به‌نمایش گذاشت.

مرد عنکبوتی تام هالند

بیوگرافی تام هالند / فیلم های تام هالند

بازیگر Tom Holland را همه به‌نام مردعنکبوتی (Spiderman) می‌شناسند. او با ایفای نقش به‌عنوان پیتر پارکر یا همان مردعنکبوتی در فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی محصول سال 2016 توانست شهرت بسیاری کسب کند. این فیلم که به‌کارگردانی آنتونی روسو ساخته‌شده است، به‌قدری موفق بود که توانست با فروش 1,153 میلیارد دلار، در فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های سال 2016 قرار بگیرد.

تام هالند به‌عنوان مرد عنکبوتی بسیار خوش‌درخشید. اوعلاوه بر ایفای نقش در فیلم جنگ داخلی، در فیلم‌های انتقام‌جویان: جنگ ابدیت (2018)، انتقام‌جویان: پایان بازی (2019)، مرد عنکبوتی: دور از خانه (2019)، ونوم: بگذارید کارنیج بیاید (2021) و مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (2021) هم به عنوان مرد عنکبوتی ایفای نقش کرده‌است.

هالند در نقش خود به‌عنوان مردعنکبوتی بسیار تبحر دارد که این استعداد به زمان کودکی او برمی‌گردد. در مجموعه فیلم‌های مرد عنکبوتی نیاز به آمادگی جسمانی بالایی‌است که تام هالند این موضوع را به‌خوبی ثابت کرده‌است. یکی از دلایل اصلی که تام توانست در این مسیر موفق شود، استعداد او در ژیمناستیک است که از کودکی در این رشته کار کرده است.

بیوگرافی تام هالند ؛ نقش‌های جدید

زندگینامه تام هالند / زندگی شغلی تام هالند

با اینکه تام هالند بیشتر شهرت خود را مدیون ایفای نقش اسپایدرمن است، اما او در آثار دیگری نیز هنرنمایی کرده است. او در انیمیشن‌هایی چون Spies in Disguise محصول 2019، انیمیشن Dolittle و انیمیشن Onward هر دو محصول 2020 به عنوان صداپیشه حضور داشته است. تام همچنین در سال 2020 در یک فیلم تریلر روانشناختی از شبکه نتفلیکس به نام The Devil All the Time نقش یک قاتل سریالی را ایفا کرد. او ابتدا برای ایفای نقش در این سریال نگران بود و فکر می‌کرد ممکن است از پس این کار برنیاید اما به تدریج ترس و نگرانی‌اش از بین رفت و از ایفای این نقش لذت برد. البته این نقش تأثیر زیادی بر سلامت روان او نیز گذاشت. این فیلم یکی از آثار پربیننده بود که اگرچه داستانش مورد انتقاد قرار گرفت، اما حضور هالند در آن به اعتبار او به عنوان یک بازیگر توانا افزود.

یکی دیگر از آثاری که به هالند کمک کرد توانایی‌های گسترده‌ی خود به عنوان بازیگر را نشان دهد، Cherry محصول 2021 بود. او برای ایفای نقش در این فیلم موهایش را از ته تراشید و 30 کیلو وزن کم کرد. این فیلم نیز اگرچه از لحاظ داستانی مورد انتقاد قرار گرفت، اما ویترین خوبی برای استعدادهای تام بود.

تام هالند در سال های اخیر

در این قسمت از بیوگرافی تام هالند قصد داریم درباره فعالیت‌های اخیر ایم بازیگر صحبت کنیم. در سال 2022، این بازیگر پس از درخشیدن در فیلم Spider-Man: No Way Home برای قبول یک نقش جدید بسیار مردد بود. زیرا هر نقشی که انتخاب می‌کرد، می‌توانست زندگی شغلی او را تخت تاثیر بگذارد. سرانجام تام هالند فیلم Uncharted و نقش نیتن دریک را انتخاب کرد. اگرچه این نقش موفقیت مرد عنکبوتی را نداشت اما نقش‌آفرینی هالند در آن تحسین شد. در سال 2023 نیز باری دیگر او نقش مرد عنکبوتی را داشت اما این بار نه به عنوان یک فرد، بلکه صداپیشگی انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-Verse را انجام داد. همچنین در سال 2023 او را در سریال The Crowded Room ایفای نقش داشت که نمرات متوسطی از مخاطبان دریافت کرد.

فیلم های تام هالند

در ادامه می‌توانید فهرست تمام فیلم های تام هالند را مشاهده کنید.

نام فیلمنام شخصیتسال ساختکارگردان
ArriettySho (Voice)2010Hiromasa Yonebayashi
The ImpossibleLucas Bennet2012J.A. Bayona
How I live nowIsaac2013Kevin Macdonald
LockeEddie Locke(Voice)2013Steven Knight
Billy Elliot the Musical LiveFormer Billy2014Stephen Daldry

Brett Sullivan

In the heart of the seaThomas Nickerson2015Ron Howard
Captain America: Civil WarPeter Parker2016Anthony Russo

Joe Russo

Edge of WinterBradley Baker2016Rob Connolly
A Monster CallsMonster2016J.A. Bayona
The lost city of ZJack Fawcett2016James Gray
PilgrimageThe Novice/ Brother Diarmuid2017Bredan Muldowney
Spider-Man: HomecomingPeter Parker2017Jon Watts
The Current WarSamuel Insull2017Alfonso Gomez-Rejon
Avengers: Infinity WarPeter Parker2018

Anthony Russo

Joe Russo

Avengers: EndgamePeter Parker2019Anthony Russo

Joe Russo

Spider-Man: Far from HomePeter Parker2019Jon Watts
Spies in DisguiseWalter Beckett (Voice)2019Troy Quane

Nick Bruno

DolittleJip (Voice)2020Stephen Gaghan
OnwardLan Lightfoot (Voice)2020Dan Scanlon
The Devil All the TimeArvin Russell2020Antonio Campos
CherryCherry2021Anthony Russo

Joe Russo

Chaos WalkingTodd Hewitt2021Doug Liman
Venom: Let There Be CarnagePeter Parker2021Andy Serkis
Spider-Man: No Way HomePeter Parker2021Jon Watts
UnchartedNathan Drake2022Ruben Fleischer
Last Call (فیلم کوتاه)Charlie2022Harry Holland
Spider-Man: Across the Spider-VersePeter Parker / Spider-Man2023Joaquim Dos Santos, Kemp Powers, Justin K. Thompson

سریال های تام هالند

نام سریالنقشسالکارگردان / سازنده
Wolf HallGregory Cromwell2015Peter Kosminsky
Lip Sync Battleخودش2017Beth McCarthy-Miller
The Graham Norton Showخودش2017-2021Steve Smith
The Daily BuglePeter Parker2021Heather ,Traska
Jon Watts
The Crowded RoomDanny Sullivan2023Akiva Goldsman

تئاترهای تام هالند

نام اجرانقشسال
Billy Elliot the MusicalBilly Elliot / Michael Caffrey2008-2010

بهترین فیلم های تام هالند

در ادامه به بررسی برخی از فیلم‌های تام هالند می‌پردازیم.

1. مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه (Spider-Man: Homecoming)

همسر تام هالند

  • سال ساخت: 2017
  • کارگردان: Jon Watts
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی (IMDb): 7.4

فیلم بازگشت به خانه، دومین فیلم از مجموعه فیلم‌های مردعنکبوتی و شانزدهمین فیلم در سینمای مارول محسوب می شود. اتفاقات این فیلم با دنباله‌رویی از فیلم انتقام‌جویان است. تام هالند که در نقش پیتر بازی می‌کند از اوضاع شهر خسته می‌شود و لباس مرد عنکبوتی را برتن می‌‌کند تا شهر را نجات دهد. این فیلم با هنرنمایی تام هالند توانست حدود 800 میلیون دلار به‌فروش برسد و جز هشتمین فیلم پرفروش جهان در سال 2017 قرار بگیرد.

2. مرد عنکبوتی: دور از خانه (Spider-Man: Far from Home)

تام هالند و زندیا

  • سال ساخت: 2019
  • کارگردان: Jon Watts
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی (IMDb): 7.4

فیلم دور از خانه به کارگردانی جان واتس درژانر ابرقهرمانی ساخته شده‌است. داستان فیلم بعد از مرگ تونی استارک آغاز می‌شود. پیتر پارکر (تام هالند) به یک اردوی مدرسه‌ای می‌رود و در این سفر با فردی به‌نام نیک فیوری آشنا می‌شود. او در این سفر با اتفاقات ناگواری مواجه می‌شود که صحنه‌های خارق‌العاده‌ای را خلق می‌کند. این فیلم حدود 1 میلیارد دلار به‌فروش رسید وهم‌چنین، چهارمین فیلم پرفروش سال 2019 شد.

3. شیطان تمام‌وقت (The Devil All the Time)

ثروت تام هالند

  • سال ساخت: 2020
  • کارگردان: Antonio Campos
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی (IMDb): 7.1

این فیلم براساس رمان شیطان تمام‌وقت نوشته دونالد ری‌پولاک ساخته شده‌است. جالب است بدانید تهیه کنندگی این فیلم توسط بازیگر سرشناس، جیک جیلنهال انجام شده است. تام هالند در فیلم شیطان تمام‌وقت نقش آروین راسل را برعهده دارد. او فرزند یتیمی می‌باشد که وجودش را خشم فراگرفته است. داستان فیلم در طی جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد. آروین پدرش را ازدست می‌دهد و در کنار مادربزرگش زندگی می‌کند و اتفاقات هیجان‌انگیز این فیلم مهیج از همین‌جا آغاز می‌شود. به شما پیشنهاد می‌کنیم که این فیلم را ازدست ندهید.

4. چری (Cherry)

تام هالند و همسرش

  • سال ساخت: 2021
  • کارگردان: Anthony Russo, Joe Russo
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی (IMDb): 6.6

فیلم چری یک فیلم آمریکایی در ژانر جنایی می‌باشد. این فیلم براساس کتابی به‌نام چری که توسط نیکو واکر نوشته شده است، ساخته شد. نیکو واکر این کتاب را براساس واقعیت زندگی خود نوشته است. تام هالند نقش نیکو واکر را بازی می‌کند. او پزشک ارتش ایالات متحده می باشد. نیکو واکر پس از بازگشت از ارتش، دچار اعتیاد می‌شود و برای تامین مخارج زندگی تصمیم می‌گیرد که از بانک دزدی کند. این فیلم چهارمین همکاری برادران روسو با تام هالند می‌باشد. پیشنهاد می‌کنیم که چری را در لیست فیلم‌های خود قرار دهید.

5. مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (Spider-Man: No Way Home)

قد تام هالند

  • سال ساخت: 2021
  • کارگردان: Jon Watts
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی (IMDb): 8.2

فیلم راهی به خانه نیست در ادامه فیلم دور از خانه است که میستریو به پیتر پارکر خیانت می‌کند و هویت او را فاش می‌کند. زندگی پیتر بعد از این ماجرا تغییر می‌کند و همه او را به‌چشم یک قاتل می‌بینند. پیتر تصمیم می‌گیرد که از دکتر استرنج برای این رسوایی کمک بگیرد و داستان هیجان‌انگیز مرد عنکبوتی ازهمین‌جا آغاز می‌شود. این فیلم توانست با فروش 1,804 میلیادر دلار در فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های سال 2021 قرار بگیرد.

6. فیلم آنچارتد (Uncharted)

سریال های تام هالند

  • سال ساخت: 2022
  • کارگردان: Ruben Fleischer
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی (IMDb): 6.3

آنچارتد یکی از فیلم‌های این بازیگر است که در سال 2022 به کارگردانب روبن روبن فلیشر ساخته شد و اقتباسی از بازی ویدیوئی‌ای با همین نام است. فیلم اگرچه به لحاظ فنی با نظرات ضد و نقیض منتقدان روبه‌رو شد اما فروش خوبی داشت و مورد استقبال قرار گرفت.

آلبوم عکس های تام هالند

در این قسمت بیوگرافی تام هالند با عکس‌های او همراه شما هستیم.

کلام پایانی

ما در این مقاله بیوگرافی تام هالند را بررسی کردیم. سپس لیستی از فیلم‌های او تا به‌الان را شاهد بودید. در نهایت بهترین فیلم های تام هالند را برای شما بررسی کردیم. امیدواریم که ازاین مقاله اطلاعات کافی به‌دست آورده باشید. اگر از این مقاله خوشتان آمد، حتما نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو