فوری/افزایش 47 درصدی حقوق بازنشستگان از این ماه |" واریز فوق العاده ویژه با حقوق بازنشستگان در این ماه

4

1402/4/3

12:30


فوری/افزایش 47 درصدی حقوق بازنشستگان از این ماه |" واریز فوق العاده ویژه با حقوق بازنشستگان در این ماه

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است.حقوق بازنشستگان برای سال 1401 ، با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شده است. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.حال با افزایش حقوق بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان بر سر زبان ها افتاده است.در ادامه آخرین خبر از حقوق بازنشستگان را میخوانید.

«نعمت الله ترکی» در این نشست که با حضور روسای کانون های بازنشستگی استان قم برگزار شد، با تاکید بر این مطلب، افزود: برنامه توسعه هفتم ظرفیت و امکان خوبی برای پیگیری مطالبات بازنشستگان است.

ترکی گفت: زمان بررسی این برنامه در مجلس بهترین فرصت برای صندوق است که با همکاری کانون ها بتواند مسائلی چون افزایش حقوق و بیمه تکمیلی بازنشستگان را پیگیری کرده و نسبت به کاهش تبعیض های موجود اقدام کند.

وی با اشاره به خدمات و طرح های رفاهی در دست برنامه ریزی و اقدام صندوق بازنشستگی برای بازنشستگان، تصریح کرد: پیگیری مسکن بازنشستگان و ایجاد مرکز رفاهی، اقامتی و تفریحی ویژه بازنشستگان در دست بررسی و اقدام است که امید می رود با به سرانجام رسیدن این اقدامات بخشی از خواسته ها و مطالبات مهم عزیزان بازنشسته تحت پوشش صندوق به نتیجه رسیده و گامی برای توجه به منزلت و کرامت این عزیزان باشد.

ترکی همچنین گفت: مواردی همچون بیمه درمانی واحد و یکپارچه و اجرای ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری نیازمند پیگیری و تشکیل جلسات مستمر باحضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی است تا بتوانیم در قالب یک قانون این نیازهای مهم و به حق بازنشستگان را پوشش دهیم.

روسای کانون های بازنشستگی استان قم نیز در این نشست، تجمیع بیمه های درمانی، متناسب سازی حقوق، کارت منزلت، ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، توجه به مسکن بازنشستگان، استخدام و اشتغال فرزندان، انعقاد قرارداد با درمانگاه های اختصاصی، پیگیری وام های اضطراری، تکریم بازنشستگان، توسعه طرح های یاری، راه اندازی تورهای مسافرتی و ساخت اماکن تفریحی و اقامتی برای بازنشستگان را از جمله مطالبات این گروه مهم از جامعه ایران برشمردند و بر آن تاکید کردند.

«نعمت الله ترکی» مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در جریان این سفر ضمن بازدید از واحدهای مختلف مدیریت استان قم، در نشست با مدیر و همکاران مدیریت استان قم نیز حضور یافت.

در ابتدای این نشست، «صالح محمدی امین» مدیر صندوق بازنشستگی استان قم گزارشی از وضعیت استان ارائه و به برخی از مشکلات و موضوعات مرتبط با مدیریت اشاره کرد. همکاران مدیریت استان قم نیز نقطه نظرات خود را در حوزه های مختلف بیان کردند.

گفتنی است، دکتر ترکی در جریان سفر به استان قم با آیات عظام سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) و امام جمعه قم، حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علیمه قم، آیت الله اراکی عضو مجلس خبرگان رهبری و حجت السلام و المسلمین رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران نیز دیدار و گزارشی از عملکرد صندوق و شرایط و مطالبات بازنشستگان عزیز ارائه کرد.

در این دیدارها، آیات عظام و حجج اسلام ضمن بیان آیات، روایات و احادیثی، اهمیت خدمت به مردم به ویژه بازنشستگان را تبیین و بر ضرورت تکریم این عزیزان و استفاده از تجارب و دانش بازنشستگان به عنوان ذخایر معنوی جامعه تأکید کردند.

حقوق بازنشستگان

جدول افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۲

ردیف حقوق ماهانه سال ۱۴۰۰ (بر مبنای ریال) حقوق ماهانه سال ۱۴۰۱ (بر مبنای ریال) میزان افزایش

۱ ۳۵,۰۰۰,۰۰۰ ۵۵,۸۰۰,۰۰۰

۲ ۳۷,۰۰۰,۰۰۰ ۵۵,۸۰۰,۰۰۰ ۵۰.۸%

۳ ۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ۵۵,۸۰۰,۰۰۰ ۳۹.۵%

۴ ۴۳,۰۰۰,۰۰۰ ۵۵,۸۰۰,۰۰۰ ۲۹.۸%

۵ ۴۶,۰۰۰,۰۰۰ ۵۷,۱۰۰,۰۰۰ ۲۴,۱%

۶ ۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ۶۱,۵۰۰,۰۰۰ ۲۳

۷ ۵۵,۰۰۰,۰۰۰ ۶۷,۰۰۰,۰۰۰

۹ ۶۵,۰۰۰,۰۰۰ ۷۸,۰۰۰,۰۰۰ ۲۰%

۱۰ ۷۰,۰۰۰,۰۰۰ ۸۳,۵۰۰,۰۰۰ ۱۹.۳%

۱۱ ۷۵,۰۰۰,۰۰۰ ۸۹,۰۰۰,۰۰۰ ۱۸.۷%

۱۲ ۸۰,۰۰۰,۰۰۰ ۹۴,۵۰۰,۰۰۰ ۱۸.۱%

۱۳ ۸۵,۰۰۰,۰۰۰ ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۷.۶%

۱۴ ۹۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۰۵,۵۰۰,۰۰۰ ۱۷.۲%

۱۵ ۹۵,۰۰۰,۰۰۰ ۱۱۱,۰۰۰,۰۰۰ ۱۶.۸%

۱۶ ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۱۱,۶۵۰,۰۰۰ ۱۶.۵%

۱۷ ۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۲۱,۰۰۰,۰۰۰ ۱۰%

۱۸ ۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۳۲,۰۰۰,۰۰۰ ۱۰%

۱۹ ۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۵۴,۰۰۰,۰۰۰ ۱۰%

بر اساس اخبار منتشر شده از سوی هیئت وزیران، مصوب شده تا حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از حداقل میزان نزد دریافتی مصوب کارگران در همان سال کمتر نباشد.بر این اساس و با توجه به مصوبات شورای عالی کار در اسفندماه سال ۱۴۰۰، حداقل حقوق و دستمزد کارگران برای سال ۱۴۰۱ مبلغ ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان بود.

بنابر این مصوبه مقرر شده است تا حداقل حقوق و دستمزد مستمری بگیران تامین اجتماعی برای سال ۱۴۰۱ و مجموع مستمری ازکار افتگان و بازماندگان از حداقل حقوق کارگران همان سال کمتر نباشد. به موجب قوانین ۹۶ و ۱۱۱ تامین اجتماعی و با رعایت مصوبات شورای عالی کار میزان دریافتی این دسته نباید کمتر از ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان بوده و با حداقل ۵۷.۴ درصد افزایش رو به رو شده است.همچنین بر اساس احکام قانون بودجه در خصوص صندوق‌های بازشستگی مبنی بر رشد ۱۰ درصدی حقوق این دسته و در راستای هماهنگ سازی پرداخت حقوق این گروه برای مشمولینی که دریافتی بیشتر از حداقل حقوق و دستمزد را دارند، افزایش ده درصدی اعمال شده و برای کمک معیشت این دسته مبلغ ماهانه ۶۵۰ هزار تومان به صورت ماهانه تصویب می‌گردد. این میزان برای تمام افراد تا سقف دریافتی ۱۰ میلیون تومان اجرایی می‌شود.بر همین اساس مزایای دستمزد بازنشستگان به صورت جدول مزایای بازنشستگان زیر است:

ردیف مبلغ بر مبنای ریال

حق معیشت ۲,۰۰۰,۰۰۰

حق عائله‌مندی ۳,۷۰۰,۰۰۰

حق اولاد ۹۷۰,۰۰۰

حق مسکن ۱,۵۰۰,۰۰

بر این اساس به نظر میرسد، مزایای حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی امسال به صورت عرفی و مطابق قوانین سازمان تامین اجتماعی صورت پذیرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو