طرح توزیع ترافیک شبکه ارتباطی کشور آغاز شد

منبع: تکراتو

3

1402/4/4

13:02


رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در تشریح طرح توزیع ترافیک شبکه ارتباطی کشور از تغییر تعرفه خدمات ابرانتقال برای تمرکززدایی ترافیک خبر داد.

طرح توزیع ترافیک شبکه ارتباطی کشور آغاز شد

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در تشریح طرح توزیع ترافیک شبکه ارتباطی کشور از تغییر تعرفه خدمات ابرانتقال برای تمرکززدایی ترافیک خبر داد.

به گزارش تکراتو و به نقل از خبرگزاری آنا، «امیر لاجوردی»، جانشین وزیر در امور ارتباطات طی پستی در شبکه اجتماعی ویراستی، از آغاز اجرای طرح توزیع ترافیک شبکه ارتباطی کشور از نخستین روز تیرماه به‌منظور تمرکززدایی ترافیک و محتوا در تهران خبر داد.

مطابق با اصلاحی که در این زمینه انجام گرفته، کشور به پنج ناحیه تقسیم شده و تعرفه استفاده از خدمات ابرانتقال جهت جابه‌جایی ترافیک در داخل هر ناحیه یا بین نواحی بصورت جداگانه تعیین شده است؛ لذا استفاده از این خدمات در داخل ناحیه 10 درصد و در میان نواحی بصورت 50 درصد تعرفه خدمات پهنای باند اینترنت تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: زارع‌پور: به طور شبانه‌روزی برای افزایش سرعت اینترنت تلاش می‌کنیم!

جزئیات طرح توزیع ترافیک شبکه ارتباطی کشور

طبق اعلام لاجوردی، این اقدام از طریق اصلاح تعرفه خدمات ابرانتقال انجام شده که نتیجه آن افزایش کیفیت ارتباطی و کاهش تاخیر دریافت محتوا برای مردم عزیز خواهد بود.

طرح توزیع ترافیک شبکه ارتباطی کشور

در حقیقت کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تعرفه استفاده از خدمات ابرانتقال شرکت ارتباطات زیرساخت با سرعت Mbps 100 به بالا را پس از بررسی تصویب کرده است. در این مصوبه نواحی مشخص شده به شرح زیر است:

  • ناحیه 1: تهران، البرز، قم، مازندران، قزوین، سمنان و همدان
  • ناحیه 2: اصفهان، کرمان، یزد، چهارمحال و بختیاری، مرکزی و لرستان
  • ناحیه 3: خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و گلستان
  • ناحیه 4: فارس، هرمزگان، بوشهر، خوزستان، کهکیلویه وبویراحمد
  • ناحیه 5: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، گیلان، زنجان، اردبیل، کرمانشاه، ایلام و کردستان

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص طرح توزیع ترافیک شبکه ارتباطی کشور چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو