۵ تا از بهترین رستوران های زنجان

۵ تا از بهترین رستوران های زنجان


3

1402/4/5

14:12


بهترین رستوران های زنجان در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ بهترین رستوران های زنجان را خواهیم داشت. برای آشنایی…

بهترین رستوران های زنجان

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ بهترین رستوران های زنجان را خواهیم داشت. برای آشنایی با این رستوران ها در ادامه همراه ما باشید.

زنجان شهری واقع در شمال غرب ایران به دلیل تاریخ غنی و میراث‌فرهنگی خود شناخته شده است. اما، آیا می‌دانستید که زنجان از نظر غذایی یکی از غنی‌ترین فرهنگ‌ها را دارد؟ فرهنگ غذای زنجان انعکاسی از تأثیرات متنوع فرهنگی این شهر است.

غذاهای زنجانی ترکیبی از غذاهای سنتی ایرانی با چاشنی طعم آذربایجانی و کردی است. صحنه غذاهای این شهر نیز به‌شدت تحت‌تأثیر موقعیت جغرافیایی آن قرار گرفته است و کوه‌ها و جنگل‌های اطراف مواد اولیه تازه‌ای را برای غذاهای محلی فراهم می‌کنند. مدیریت رستوران‌های زنجان معمولاً نسل به نسل به ارث می‌رسد و رستوران‌های این شهر به مهمان‌نوازی گرم، فضای دنج و غذاهای لذیذ شهرت دارند.

رستوران سنتی مشاهیر زنجان

اولین رستوران ما در زنجان رستوران سنتی مشاهیر است که در قلب شهر قرار دارد. رستوران سنتی مشاهیر یک رستوران خانوادگی است که بیش از ۳۰ سال است که در حال فعالیت است. این رستوران در میدان رسل و خیابان رهبری قرار دارد و به‌خاطر غذاهای سنتی و ایرانی خود با تمرکز بر گوشت کبابی و خورش معروف است. غذای معروف آنها خورشت ساق بره است که با زعفران و لیموترش و سایر ادویه‌های معطر به مدت چند ساعت آرام و با شعله ملایم پخته می‌شود.

این رستوران همچنین مجموعه‌ای از غذاهای گیاهی از جمله خورشت بادمجان و عدس‌پلو را ارائه می‌دهد. فضای رستوران سنتی مشاهیر دنج و صمیمی است، با فرش‌های سنتی ایرانی و تزئینات دیوارها. این رستوران همچنین دارای یک باغ زیبا است که برای صرف غذا در فضای باز در طول تابستان و ماه‌های گرم بسیار مناسب است.

  • نشانی: زنجان، نبش میدان دارالقران (رسل)
  • شماره تلفن: ۳۳۴۴۰۰۰۶

بهترین رستوران های زنجان

بهترین رستوران های زنجان

رستوران زرتشت زنجان

 دومین رستوران ما در زنجان رستوران سنتی زرتشت است که در حاشیه شهر قرار دارد. رستوران زرتشت به‌خاطر چشم‌اندازهای خیره‌کننده‌اش و فضای باز آرامش‌بخشی که دارد، مشهور است که آن را به مکانی عالی برای صرف یک غذای خوشمزه و لذت‌بخش تبدیل می‌کند. این رستوران با تمرکز بر غذاهای گوشتی مثل گوشت بره و گاو تخصص دارد. غذای مشخص آنها، تکه‌های بره‌کبابی است که در ترکیبی از ادویه‌جات و ترشیجات ترش شده و در تنور پخته می‌شوند. این رستوران همچنین مجموعه‌ای از غذاهای گیاهی و دریایی را ارائه می‌دهد. فضای رستوران زرتشت بسیار آرام بوده و با آب‌نمای زیبایی که دارد، گزینه‌های نشستن در فضای باز را در دسترس قرار می‌دهد. کارکنان این مجموعه خوش‌برخورد و مهمان‌نواز هستند و تجربه‌ای دلپذیر برای غذاخوردن ایجاد می‌کنند.

  • نشانی: کوچمشکی، بعد از چهارراه سوم، پلاک۵۳۶
  • شماره تلفن: ۰۲۴۳۳۳۶۳۶۰۰

رستوران پلو زنجان

  سومین رستوران ما در زنجان رستوران پلو است که در مرکز شهر قرار دارد. رستوران پلو یک رستوران خانوادگی است که بیش از ۵۰ سال از فعالیت آن می‌گذرد. این رستوران با غذاهای سنتی ایرانی با تمرکز بر خورشت‌ها و غذاهای برنجی معروف است. غذای مشخص آنها فسنجان است، خورشتی که با مرغ، گردو و رب انار درست می‌شود. این رستوران همچنین مجموعه‌ای از غذاهای کباب و گزینه‌های گیاهی را ارائه می‌دهد. فضای رستوران پلو با آثار هنری و سنتی ایرانی شیک تزئین شده است که فضایی آرام را برای مراجعه‌کنندگان به وجود می‌آورد.

  • نشانی: زنجان، اتوبان ۲۲ بهمن، جنب پل قائم
  • شماره تلفن: ۰۲۴۳۳۴۶۲۶۶۶

بهترین رستوران های زنجان

بهترین رستوران های زنجان

دیزی سرای عابدینی زنجان

 چهارمین رستوران ما در زنجان، دیزی سرای عابدینی است. این دیزی سرا در محلهٔ اصغریه واقع شده است و یکی از بهترین آبگوشت‌ها را به مشتریان خود عرضه می‌کند. علاوه‌برآن رفتار بسیار گرم و مهربان آقای عابدینی، سبب جلب مشتریان بیشتر می‌شود. در این دیزی سرا از بهترین و تازه‌ترین مواد اولیه استفاده می‌شود. شما می‌توانید تجربهٔ بسیار عالی از دیزی را در این دیزی سرا داشته باشید.

  • نشانی: زنجان، چهارراه امیرکبیر، میدان ورک چی‌ها
  • شماره تلفن: ۰۲۴۳۳۳۲۴۲۶۰

رستوران خورشید زنجان

 پنجمین و آخرین رستوران ما در زنجان، رستوران خورشید است که در حاشیه شهر قرار دارد. رستوران خورشید به‌خاطر چشم‌اندازهای سراسرنما از کوه‌ها و جنگل‌های اطراف شهرت دارد که آن را به مکانی عالی برای یک شام عاشقانه یا مناسبت‌های خاص تبدیل می‌کند. این رستوران در غذاهای دریایی و با تمرکز بر غذاهای میگو و ماهی تخصص دارد. غذای مشخص آنها باس دریایی کبابی است که در تنور پخته می‌شود. این رستوران همچنین مجموعه‌ای از غذاهای گیاهی و خورشت‌های سنتی ایرانی را ارائه می‌دهد. رستوران خورشید با دکوراسیون سنتی ایرانی و فضای نشیمن در فضای باز یک محیط آرامش‌بخش را برای مراجعه‌کنندگان ایجاد می‌کند.

  • نشانی: گاوازنک، ائل داغی، جنب سینما ۵ بعدی
  • شماره تلفن: ۰۲۴ ۳۳۳۲ ۹۴۳۶

بهترین رستوران های زنجان

بهترین رستوران های زنجان

نتیجه گیری

فرهنگ غذای زنجان بازتابی از میراث غنی فرهنگی و موقعیت جغرافیایی این شهر است. رستوران‌های این شهر به استفاده از مواد اولیه تازه و محلی و تکنیک‌های پخت‌وپز سنتی برای ایجاد غذاهای اصیل و خوشمزه افتخار می‌کنند. ۵ رستوران برتر زنجان که باید امتحان کنید، طیف متنوعی از تجربه‌های آشپزی، از خورش‌های سنتی ایرانی تا غذاهای تلفیقی مدرن را ارائه می‌دهند.

چه به دنبال یک رستوران خانوادگی دنج باشید یا یک غذاخوری مدرن شیک، زنجان چیزی برای ارائه دارد. بنابراین، دفعه بعد که به زنجان سفر کردید، حتماً این ۵ رستوران برتر را امتحان کنید.

مقالات بیشتر بخوانید:

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو