استفاده از مواد اولیه بی‌کیفیت در ساخت زیردریایی تایتان عامل انفجار آن شد!

منبع: تکراتو

3

1402/4/5

14:30


سردبیر مجله Travel Weekly مدعی شده که از زبان مدیرعامل OceanGate شنیده که در ساخت زیردریایی تایتان از مواد تاریخ‌گذشته استفاده شده است.

استفاده از مواد اولیه بی‌کیفیت در ساخت زیردریایی تایتان عامل انفجار آن شد!

سردبیر مجله Travel Weekly مدعی شده که از زبان مدیرعامل OceanGate شنیده که در ساخت زیردریایی تایتان از مواد تاریخ‌گذشته استفاده شده است.

به گزارش اینسایدر، «آرنی وایسمان»، سردبیر مجله Travel Weekly که نام او هم در لیست مسافران زیردریایی تایتان قرار داشت اما در نهایت در این زیردریایی غرق شده حضور نیافت، اعلام کرده که از زبان مدیرعامل OceanGate «استاکتون راش»، شنیده بود که در ساخت زیردریایی تایتان به ویژه بدنه آن از مواد فیبر کربن بدنه با یک تخفیف بزرگ از بوئینگ استفاده کرده؛ زیرا ظاهراً عمر مفید (عمر انباری) آن‌ها منقضی شده بود. این اظهارات جنجالی درواقع بخشی از مجموعه مطالب سردبیر مجله «تراول ویکلی» بوده که در طول هفته پیش درباره تجربه او با شرکت OceanGate منتشر شده است.

به ادعای وایسمان، وی قرار بود در ماه مه با زیردریایی تایتان از لاشه کشتی تایتانیک دیدار داشته باشد، بااین‌حال شرایط آب‌وهوایی این سفر را لغو کرد. ظاهراً او بسیار خوش شانس بوده که در این سفر فاجعه‌بار حضور نیافته و همچون پنج گردشگر دیگر جان خود را از دست نداده است.

بیشتر بخوانید: سرنوشت زیردریایی توریست‌های تایتانیک مشخص شد؛ تایتان به تایتانیک پیوست

ساخت زیردریایی تایتان از مواد تاریخ گذشته

در حقیقت وایسمان درباره کیفیت مواد موجود در بدنه تایتان تردید داشته و از استاکتون راش درباره این مسئله سؤال کرده است. اما، مدیرعامل OceanGate مدعی شده که به او اعلام کرده‌اند تاریخ عمر انباری این محصولات بسیار زودتر از آنچه که باید، به ثبت رسیده است.

از طرفی بوئینگ در واکنش به این گزارش بیان داشته که هیچ گزارشی از فروش مواد به OceanGate یا مدیرعامل آن در پایگاه داده آن‌ها مشاهده نمی‌شود. اما، خبرگزاری بیزنس اینسایدر اعلام می‌کند که پیش‌تر در وب‌سایت OceanGate گفته شده بود که ساخت زیردریایی تایتان با همکاری بوئینگ در حوزه طراحی و مهندسی انجام گرفته؛ بااین‌حال بوئینگ همکاری در طراحی این زیردریایی را نیز تکذیب کرده است.

ساخت زیردریایی تایتان

همچنین وایسمان اعلام کرده است در طی دیداری که با استاکتون راش داشته، به نظرش وی تا حدی ازخودراضی و مغرور بوده است. اما، به عقیده سردبیر تراول ویکلی، راش استحقاق چنین باوری نسبت به خود را داشته است. به هر حال از هنگام انفجار زیردریایی تایتان بحث‌های گوناکونی در خصوص طراحی این زیردریایی شکل گرفته است و تعداد زیادی از افراد وقوع این فاجعه را به همین ایراد در مواد مورد استفاده در ساخت بدنه مرتبط می‌دانند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص کیفیت ساخت زیردریایی تایتان و تأثیر آن در این حادثه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو