فوری/آغاز قرعه کشی ایران خودرو برای عید قریان و تحویل 3 ماهه | حراج سوگولی ایران خودرو یک سوم قیمت بازار

3

1402/4/5

14:35


فوری/آغاز قرعه کشی ایران خودرو برای عید قریان و تحویل 3 ماهه | حراج سوگولی ایران خودرو یک سوم قیمت بازار

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

​مدیرعامل ایران خودرو گفت: ظرف چند روز آینده شاهد بزرگترین قرعه کشی ایران خودرو خواهیم بود. قرعه کشی ایران خودرو طرحی کاملا جدید است به این صورت که بخشی از قیمت خودرو به صورت پیش فروش دریافت می‌شود و موقع تحویل مبلغ باقی مانده لیزینگ می‌شود.خودروهای عرضه شده در این دور قرعه کشی ایران خودرو هنوز مشخص نشده است.قیمت قرعه کشی ایران خودرو طبق قیمت کارخانه است.

اطلاعیه پیش فروش ایران خودرو برای مادران در تابستان ۱۴۰۲ منتشر شد. بر این اساس مراحل تکمیل ثبت نام سورن پلاس بنزینی و  پژو ۲۰۷ اتوماتیک با موعد تحویل مهرماه و شهریور ماه  آغاز شده است که در ادامه جزییات آن را می‌خوانید.

مبلغ پیش پرداخت خودروهای عرضه شده در طرح ثبت نام خودرو مادران تیر ۱۴۰۲ را در ادامه می‌خوانید. موعد تحویل خودورهای ایران خودرو در این دوره شهریور و مهرماه ۱۴۰۲ است.

تکمیل مراحل ثبت نام ایران خودرو تنها از طریق مراجعه به سایت فروش اینترنتی یعنی آدرس https://esale.ikco.ir/ انجام می شود  درصورتی که متقاضیان نسبت به تکمیل وجه از طریق سایت دیگری اقدام کنند،  مسئولیتی متوجه شرکت ایران خودرو نخواهد بود.

طبق اعلام ایران خودرو این طرح ویژه مادرانی است که سال گذشته از طریق سامانه یکپارچه خودرو ثبت نام کرده بودند و اسامی آنها بـه عنـوان بخش اول اولویت‌های پاییز ۱۴۰۲با موعد تحویل مهر ۱۴۰۲ و بخش سوم اولویت‌های تابستان ۱۴۰۲ با موعد تحویل شهریور ۱۴۰۲ بـه ایـن شـرکت اعـلام شـده است. گفتنی است برای متقاضیانی که در الویت قرار گرفته‌اند توسط شرکت ایران خودرو پیامک ارسال شده است تا با واریز کل وجه در این طرح ثبت‌ نام کنند.

طبق اطلاعیه ایران خودرو،  آخرین مهلت واریز وجه طرح جدیدترین ثبت نام ایران خودرو از طریق سامانه یکپارچه خودرو ۱۲ تیرماه ۱۴۰۲ است. برای اینکار لازم است مبلغ پیش پرداخت درج شده در قرارداد پرداخت شود. دقت کنید پس از واریز، امکان تغییر خودرو وجود نخواهد داشت.

بر اساس آنچه تاکنون عنوان شده مادران دارای دو فرزند و بیشتر می‌توانند با انجام فرایند ثبت نام سامانه یکپارچه خودرو برای مادران از سهمیه ۵۰ درصدی خودروسازان استفاده کنند. اما نه همه مادران دارای دو فرزند و بیشتر. بلکه شرط مهم این است که فرزند دوم خانواده و یا بیشتر، از آبان ماه ۱۴۰۰ به بعد متولد شده باشد.

قرعه کشی ایران خودرو

فهرست محصولات ایرانخودرو تیرماه ۱۴۰۲ با تعیین تکلیف دنا پلاس آپدیت شد. با اعتراض متقاضیان دنا پلاس به قیمت ۴۱۰ میلیونی و ورود شورای رقابت به ماجرا، ایرانخودرو کوتاه آمد و در فهرست جدید قیمت دنا پلاس را به حدود ۳۵۰ میلیون رساند. این وسط چیزی که در فهرست جدید غیرمنطقی به‌نظر می‌آید، اصرار ایرانخودرو روی قیمت موردپسندش برای پژو ۲۰۷ با موتور TU۳ است. محصولی که هنوز شورای رقابت برای آن تصمیمی نگرفته و فعلا از ۲۰۷ با موتور TU۵ حدود ۱۰ میلیون گران‌تر فروخته می‌شود. دنا پلاس جوانان، دنا پلاس اتوماتیک و تارا اتوماتیک نسخه V۴ به‌ترتیب گران‌ترین محصولات ایرانخودرو هستند و با انقراض ۲۰۶ حالا سه‌تا از اعضای خانواده پژو پارس ارزان‌ترین گزینه‌ها محسوب می‌شوند.

دنا پلاس جوانان و تارا V۴ رسما به فهرست محصولات ایرانخودرو اضافه شدند. دنا پلاس جوانان با همان گیربکس دنا پلاس اتوماتیک راهی بازار می‌شود درعوض به آپشن‌های بیشتری مثل ورود بدون کلید و استارت بدون کلید مجهز شده است. به‌همین خاطر قیمت دنا پلاس جوانان نسبت به دنا پلاس اتوماتیک ۴۶ میلیون بیشتر است.

تارا اتوماتیک V۴ هم که درمقایسه با تارا اتوماتیک تغییراتی در اتاقش دارد و با آپشن‌های بیشتری طراحی شده، با قیمت تقریبی ۵۳۰ میلیون یعنی ۴۰ میلیون گران‌تر از تارا اتوماتیک یا همان تارا V۲ در کارخانه تحویل مشتری داده می‌شود.

قیمت دنا پلاس اصلاح شد. بعد تقریبا یک ماه جاروجنجال و اعتراض به قیمت دنا پلاس، حالا ایرانخودرو از مواضع خودش عقب‌نشینی کرده و به‌نظر می‌رسد حرف شورای رقابت درباره محصول جنجالی ایرانخودرو به‌کرسی نشسته است.

دنا پلاس تا الان از نظر ایرانخودرو ۴۱۰ میلیون تومان ارزش داشت، اما بعد از انتقاداتی که از سوی خریداران آن مطرح شد و کار به تجمع متقاضیان مقابل ساختمان شورای رقابت کشید، نهاینا قیمت دنا پلاس اصلاح شد. حالا در فهرست جدید محصولات ایرانخوردرو مقابل اسم دنا پلاس رقم ۳۴۹ میلیون تومان دیده می‌شود؛ یعنی ۶۱ میلیون (۱۴ درصد) کمتر از چیزی که مورد تایید ایرانخودرو بود.

پژو ۲۰۷ با موتور TU۳ یکی از ابهام‌های فهرست جدید محصولات ایرانخودرو است. محصولی که اساسا جزو غایبان فهرست اولیه شورای رقابت در فروردین امسال بود و نهایتا در اردیبهشت خود ایرانخودرو برای آن قیمت تعیین کرد. چقدر؟ ۳۲۸ میلیون.

قیمت پژو ۲۰۷ دستی با موتور TU۳ از این حیث عجیب است که نرخ اعلام شده ایرانخودرو بابت پژو ۲۰۷ دستی با موتور TU۵ حدود ۱۰ میلیون کمتر است. این یکی یعنی پژو ۲۰۷ دستی با موتور TU۵ حول‌وحوش ۳۱۸ میلیون تومان فروخته می‌شود. خلاصه که قیمت اعلام شده ایرانخودرو برای ۲۰۷ دستی TU۳ فعلا به تایید شورای رقابت نرسیده و کماکان ابهام‌های محصول جنجالی ایرانخودرو به‌قوت خود باقی است.

دنا پلاس جوانان و دنا پلاس اتوماتیک را باید گران‌ترین محصولات ایرانخودرو در کارخانه بدانیم. طبق فهرست جدید ایرانخودرو قیمت دنا پلاس جوانان حدود ۵۹۱ میلیون تومان است و دنا پلاس اتوماتیک با قیمت ۵۴۵ میلیون میلیون تومان به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

تارا اتوماتیک V۴ اسفند پارسال رونمایی شد و اگر هیچ خللی در برنامه عرضه آن به‌بازار پیش نیاید، باید اواخر امسال منتظر ورود آن به بازار باشیم. محصولی که با قیمت ۵۳۰ میلیون فروخته می‌شود و از این حیث در لیست گران‌ترین خودرو‌های کارخانه‌ای داخلی جایگاه سوم را به‌خودش اختصاص می‌دهد.

پژو پارس ارزان‌ترین سواری ایرانخودرو است. باکنار رفتن پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از خط تولید ایرانخودرو حالا باید پژو پارس با موتور XU۷p را که در کارخانه ۲۶۰ میلیون قیمت دارد، ارزان‌ترین سواری درحال تولید در سایت‌های ایرانخودرو لحاظ کنیم. پژو پارس با موتور TU۵ و پژو پارس سفارشی با موتور XU۷p هم از این نظر به‌ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

فهرست جدید محصولات ایرانخودرو نشان می‌دهد قیمت پژو پارس با موتور TU۵ در کارخانه ۲۷۵ میلیون تومان است و آن‌هایی که دنبال خرید پژو پارس سفارشی با موتور XU۷p هستند باید ۲۹۱ میلیون تومان به ایرانخودرو دهند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو