آغاز ثبت نام جدید قرعه کشی ایران خودرو با محصول پرطرفدار | حراج بی نظیر ایران خودرو به قیمت کارخانه و تحویل فوری

8

1402/2/18

12:37


آغاز ثبت نام جدید قرعه کشی ایران خودرو با محصول پرطرفدار | حراج بی نظیر ایران خودرو به قیمت کارخانه و تحویل فوری

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

​مدیرعامل ایران خودرو گفت: ظرف چند روز آینده شاهد بزرگترین قرعه کشی ایران خودرو خواهیم بود. قرعه کشی ایران خودرو طرحی کاملا جدید است به این صورت که بخشی از قیمت خودرو به صورت پیش فروش دریافت می‌شود و موقع تحویل مبلغ باقی مانده لیزینگ می‌شود.خودروهای عرضه شده در این دور قرعه کشی ایران خودرو هنوز مشخص نشده است.قیمت قرعه کشی ایران خودرو طبق قیمت کارخانه است.

ایران خودرو شرایط پیش فروش برخی از محصولات این شرکت را جهت بخش سوم اولویت های تابستان ۱۴۰۲ با موعد تحویل شهریور ۱۴۰۲ اعلام کرد.

 ایران خودرو  شرایط پیش فروش برخی از محصولات این شرکت را صرفاً جهت بخش سوم اولویت های تابستان 1402 با موعد تحویل شهریور 1402 به شرح ذیل اعلام کرد.

متقاضیانی که در سامانه یکپارچه ثبت نام نموده اند و اسامی ایشان به عنوان بخش سوم اولویت تابستان به این شرکت اعلام شده است و برای ایشان توسط شرکت ایران خودرو پیامک ارسال گردیده می توانند دراین بخشنامه ثبت نام  نمایند.

در این طرح قیمت خودرو مطابق قیمت زمان تحویل مندرج در قرارداد خواهد بود.

قرعه کشی ایران خودرو

براساس اعلام قبلی وزارت صمت قرار بود ثبت نام نوبت دوم در طرح سامانه یکپارچه عرضه خودرو از امروز 16 اردیبهشت آغاز شود اما براساس اطلاعات واصله، زمان ثبت نام به دلیل مسائلی از جمله آنالیز وضعیت ثبت نام بعد از تغییر نوع خودرو (در نوبت اول طرح یکپارچه) توسط متقاضیانی که نوبت آنها به 1403 موکول شده بود به تعویق افتاده است.

براین اساس اطلاعات واصله، فرآیند ثبت نام نوبت دوم طرح یکپارچه عرضه خودرو از روز 20 اردیبهشت 1402 آغاز می شود بدین ترتیب که متقاضیان خرید خودرو از طریق سامانه یکپارچه عرضه خودرو می توانند از تاریخ 20 تا 29 اردیبهشت با مراجعه به سامانه یکپارچه عرضه خودرو به نشانی easalcar.ir  نسبت به افتتاح حساب وکالتی اقدام کنند و پس از زمان مذکور با وقفه ای چند روزه ثبت‌نام و مرحله انتخاب خودرو توسط متقاضیان آغاز می شود.

هنوز جزئیات حضور خودروسازان برای عرضه در سامانه یکپارچه مشخص نشده است اما شرکت‌های ایران خودرو، سایپا و تعدادی از شرکت‌های خصوصی خودروسازی حضور دارند؛ گفته می‌شود که ایران خودرو نیز با تعدادی از محصولات خود در این عرضه حضور خواهد داشت.

در نوبت اول عرضه خودرو در طرح یکپارچه عرضه خودرو در اسفند ماه سال 1401 حدود 900 هزار متقاضی خرید خودرو شرکت کردند که بیش از 800 هزار نفر از این متقاضیان، خواستار خرید خودرو از ایران خودرو بودند بنابراین نوبت تحویل خودرو آنها به 1403 موکول شد که وزارت صمت در راستای اصلاح زمان تحویل به این متقاضیان امکانی را فراهم ساخت تا این متقاضیان نسبت به تغییر نوع خودرو اقدام کنند و بتوانند خودرو خود را در سال جاری تحویل بگیرند.

شرکت ایران خودرو اوایل سال ۱۴۰۱ خبر از طراحی و تولید یک خودروی جدید داد. این شرکت اعلام کرد، به دلیل اینکه پلتفرم پژو ۲۰۶ قدیمی شده، قصد دارد با تولید خودرویی به نام TF۲۱ آن‌را جایگزین پژو ۲۰۶ کند.

هرچند که این شرکت با تولید رانا، آن را جایگزین پژو ۲۰۶ صندوق‌دار کرد اما جایگزینی برای ۲۰۶ هاچبک و خصوصا تیپ دو نداشت. خودروی TF۲۱ ابعادی مشابه با ۲۰۶ های هاچبک دارد و در کلاس B خودروهای سواری قرار می‌گیرد.

این خودرو قرار است در فاز اول تولید با پیشرانه TU5P عرضه شود که روی محصولاتی همچون تارا و پژو 207 و پارس دیده می‌شود. این پیشرانه را که قبلا نیز بررسی کردیم، یک پیشرانه 1.6 لیتری چهارسیلندر است که توانایی تولید حداکثر 115 اسب‌بخار و ۱۵۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد.

اما قرار است با ادامه تولید آن در فاز دوم، یک پیشرانه سه سیلندر با نام IK3 برایش طراحی شود. هدف ایران خودرو از طراحی یک پیشرانه جدید، حذف تدریجی موتورهای سری TU و جایگزینی آن با پیشرانه‌های جدیدتر و کم‌مصرف‌تر و جلوگیری از افزایش قیمت محصول به‌خاطر پیشرانه گران‌تر است.

این خودرو قرار است در تیپ‌های مختلف و با امکانات متفاوتی همچون گیربکس دنده‌ای و اتوماتیک عرضه شود.

جدیدترین محصول ایران خودرو در زمینه امکانات ایمنی، تجهیزاتی فراتر از دیگر تولیدات شرکت سازنده خواهد داشت. سیستم‌های کنترل پایداری الکترونیکی ESC، پایش فشار باد تایرها TPMS ، سنسور نور و سنسور باران، دو کیسه‌هوای ایمنی برای ردیف جلو و اطراف کابین، امکانات استاندارد TF۲۱ خواهند بود.

در بحث تزئینات و تجهیزات فنی، رینگ آلومینیومی ۱۵ اینچ، سانروف، صندلی و فرمان با پوشش چرمی به همراه کلیدهای کنترلی، سیستم فرمان برقی، نمایشگر لمسی هفت اینچی با ناوبری ماهواره‌ای، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای نیز برای TF۲۱ ارائه خواهد شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو