چالش 30 روزه فیلم : فیلمی از کارگردان محبوبم (پرتقال کوکی)

منبع: فیگار

4

1402/4/5

17:32


اخیراً در توئیتر، چالشی مبنی بر چالش 30 روزه فیلم به انتشار رسیده که مردم در قالب یک عکی و موضوع، مردم فیلم‌هایی را معرفی می‌کنند.

چالش 30 روزه فیلم : فیلمی از کارگردان محبوبم (پرتقال کوکی)

اخیراً در توئیتر، چالشی مبنی بر چالش 30 روزه فیلم به انتشار رسیده که مردم در قالب یک عکی و موضوع، مردم فیلم‌هایی را معرفی می‌کنند.

چند روزی است که در بین کاربران توئیتر فارسی، چالشی مبنی بر چالش توئیتری فیلم به انتشار رسیده است که چالش سی روزه فیلم دیدن را به دیگران معرفی می‌کند. این چالش جالب، بر اساس یک موضوع پیش می‌رود و معرفی فیلم دیدن بر اساس یک چالش است که روزانه از دید بنده، فیلم‌هایی را به شما معرفی خواهم کرد تا تابستان خود را با موضوعات مختلفی که در این چالش هستند بگذرانید.

چالش 30 روزه فیلم

فیلمی از کارگردان محبوبم

چالش 30 روزه فیلم

چالش توئیتری فیلم

استَنلی کوبریک یا همان Stanley Kubrick (زادهٔ ۲۶ ژوئیهٔ ۱۹۲۸ – درگذشته ۷ مارس ۱۹۹۹) کارگردان ‌و تهیه‌کننده آمریکایی بود. بیشتر فیلم‌های کوبریک، اقتباس ادبی هستند. فیلم‌های کوبریک معمولاً جنجالی می‌باشند و همین‌طور مورد ستایش منتقدان واقع شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های استنلی کوبریک

مورد انتظارترین فیلم های 2023

پرتقال کوکی یا همان A Clockwork Orange فیلمی است از استنلی کوبریک، محصول سال ۱۹۷۱ شرکت برادران وارنر و برگرفته از رمانی کوتاه با همین نام از آنتونی برجس. این فیلم از تصاویر خشن و ناراحت‌کننده استفاده کرده تا روان‌پریشی، گروه‌های بزهکار جوان و دیگر موضوعات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی را در بریتانیای پادآرمان‌شهر آینده نشان بدهد.

الکس با هنرنمایی مالکوم مک‌داول، نقش اصلی فیلم، یک بزهکار جامعه‌گریز است که علایقش عبارتند از موسیقی کلاسیک و سمفونی‌های بتهوون، تجاوز و چیزی است که در فیلم فراخشونت نامیده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های 2023

بهترین انیمیشن های 2023

هدف مهم دیگر، رفتارگرایی یا روانشناسی رفتاری بود که توسط جان بی. واتسون و بی اف اسکینر مطرح شد. برجس رفتارگرایی را رد کرده و کتاب «ورای آزادی و وقار» اسکینر را یکی از خطرناک‌ترین کتاب‌های نوشته‌شده در طول تاریخ می‌شمرد.

اگرچه بنیان‌گذار اصلی رفتارگرایی، واتسون، بر محدودیت‌های این مکتب روانشناختی اقرار می‌کرد اما اسکینر مدعی بود، اصلاح رفتار مخصوصا شرطی شدن فعال بیشتر از روش شرطی شدن کلاسیک واتسونی کلید جامعه ایدئال است.

چالش سی روزه فیلم دیدن

چالش 30 روزه فیلم

معرفی فیلم دیدن بر اساس یک چالش

پرتقال کوکی برخلاف ماهیت جنجالی‌اش، در میان مخاطبانش موفقیتی فوق‌العاده داشت و با توجه به بودجه محافظه‌کارانه ۲٫۲ میلیون دلاری‌اش فروشی بالغ بر ۲۶ میلیون دلار داشت و نظر منتقدین را هم جلب کرده و نامزد جوایز متعددی شد از جمله نامزدی جایزه اسکار بهترین فیلم. این فیلم همچنین باعث افزایش فروش سمفونی نهم بتهوون شد. اخیراً هم این فیلم از وبسایت راتن تومیتوس با %۸۹امتیاز نشان “Certified Fresh” دریافت کرد.

بیشتر بخوانید:

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو