بهبود معیشت بازنشستگان با واریزی جدید ماهانه | خبر خوش دولت برای اضافه شدن حقوق بازنشستگان

3

1402/4/5

22:36


بهبود معیشت بازنشستگان با واریزی جدید ماهانه | خبر خوش دولت برای اضافه شدن حقوق بازنشستگان

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 شرایط بازنشستگان تامین اجتماعی، وابسته به میزان سخت بودن شغل و همینطور وابسته به جنسیت است. حداکثر سابقه برای پذیرش و محاسبه در تعیین مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۵ سال است. عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی مطابق قانون، تابع مقررات مربوط به عیدی و پاداش کارمندان دولت می‌باشد. بازنشستگان تامین اجتماعی برای دریافت بیمه تکمیلی در سال ۱۴۰۰ تا آخر بهمن‌ماه فرصت ثبت نام داشتند. حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در خرداد سال ۱۴۰۱ افزایش ۵۷ درصدی پیدا کرد. بازنشستگان کمتر از ۳۰ سال سابقه، باتوجه به سنوات، کمتر از این مبلغ دریافت می کردند.

نعمت الله ترکی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص معوقات احکام متناسب سازی نامه نوشت و در آن متناسب با احکام هرگروه از بازنشستگان، درخواست اعتبار کرده است.

رئیس صندوق بازنشستگی کشوری، اعتبار اضافه برای پرداخت معوقات متناسب‌سازی درخواست کرده است.

در روزهای اخیر از نامه‌ای رونمایی شد که می‌تواند موجب بهبود معیشت بازنشستگان کشوری در ماه‌های آینده شود.

نعمت الله ترکی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص معوقات احکام متناسب سازی نامه نوشت و در آن متناسب با احکام هرگروه از بازنشستگان، درخواست اعتبار کرده است.

بازنشستگان انتظار دارند با تخصیص این اعتبارات؛ معوقات آن‌ها در کمترین زمان ممکن پرداخت شود.

در نامه‌ی مدیرعامل صندوق بازنشستگی، به معوقات بازنشستگان بهداشت و درمان و حق مناطق جنگی بازنشستگان نیز اشاره شده و برای هر ردیف، اعتبار متناسب درخواست شده است.

محسن تقیانی ، با اشاره به اینکه مرحله اول ثبت‌نام «وام قرض‌الحسنه» ۲۰ میلیونی بازنشستگان تامین‌اجتماعی طی توافقی که با بانک رفاه داشتیم به اتمام رسید، گفت: سهمیه ثبت نام این مرحله از وام برای ۴۰ هزار نفر بود که این افراد طی مرحله اول از طریق کانون‌های بازنشستگی، موفق به ثبت‌نام وام شدند و سهمیه‌ها به طور کامل در این مرحله پر شد.

وی بیان کرد: طی مراحل بعدی نیز سهمیه‌هایی برای ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه اعلام و ثبت‌نام انجام خواهد شد.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی درخصوص زمان مراحل بعدی ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه بازنشستگان تامین‌اجتماعی توضیح داد: باتوجه به اینکه ارائه وام‌ها به صورت مرحله‌ای با بانک رفاه انجام و بخشی از اعتبارات توسط سازمان تامین اجتماعی و بخشی توسط بانک رفاه تامین می‌شود، این موضوع بستگی به طرفین دارد اما قطعا طی سال ۱۴۰۲، حداقل ۳۰۰ هزار سهمیه برای وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان تامین‌اجتماعی ارائه خواهد شد.

وی اعلام کرد: تلاش می‌کنیم اواخر تیرماه مرحله دوم ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه ۲۰ میلیونی بازنشستگان تامین‌اجتماعی باز شود.

تقیانی درخصوص برخی اظهارات بازنشستگان تامین اجتماعی درباره اینکه هنوز برخی‌ها نتوانسته‌اند وام قرض‌الحسنه سال ۱۴۰۱ را دریافت کنند، بیان کرد: کسانی که ثبت‌نام آنها در سامانه انجام و نهایی شده بود، وام خود را دریافت کرده‌اند اما تعدادی بودند که به دلایلی مانند چک برگشتی، اطلاعات نادرست و یا مشکل مسدودی حساب ثبت‌نامی‌اشان نهایی نشده بود. این افراد برای سال جدید می‌توانند درخواست خود را ارائه کنند.

ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه بازنشستگان تامین اجتماعی از ۲۷ خردادماه آغاز و ۳۱ خردادماه پایان یافت. مبلغ وام از ۱۲ میلیون تومانی که در سال گذشته پرداخت می‌شد، به ۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است که این تسهیلات در این مرحله، به ۴۰ هزار بازنشسته تأمین‌اجتماعی پرداخت خواهد شد.

 بازنشستگان تامین اجتماعی

با توجه به روال هر سال حقوق بازنشستگان اوایل سال جدید کمی افزایش می یابد. حقوق بازنشستگان همانند سایر حقوق به صورت ماهانه پرداخت می شود. مجلس با افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۲ موافقت کرده است و طبق خبر های اخیر به دست آمده درباره حقوق بازنشستگان و میزان افزایش آن مشخص شده است. اخبار منتشر شده از کمیسیون تلفیق حاکی از آن است که حقوق بازنشستگان بالاخره امسال افزایش و همسان‌سازی اجرایی خواهد شد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی معتقد است حقوق بازنشستگان باید در برنامه هفتم اصلاح و به عدالت نزدیک شود.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: این معقول نیست که بازنشستگان ما با حقوقی زندگی خود را به سر ببرند که جوابگوی نیازهای آنها نیست و شرایط را برای آنها سخت کند.

نشست خبری حاجی بابایی و چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با خبرنگاران پارلمانی امروز ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ برگزار شد.

حمیدرضا حاجی بابایی در این نشست با اشاره به پرداختن به موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه بیان کرد: موضوع بازنشستگان و همسان سازی حقوق آنها و حقوق کارمندان از جمله تکالیفی است که برعهده دولت قرار داده شده و باید این دو مقوله را به عدالت نزدیک کند.

وی با بیان اینکه دولت موضوع عدالت در پرداختی‌ها را در برنامه هفتم توسعه منعکس کرده است، ادامه داد: همه ارگان‌ها و دستگاههای دولتی باید از مقوله عدالت در پرداختی‌ها پشتیبانی کنند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این معقول نیست که بازنشستگان ما با حقوقی زندگی خود را به سر ببرند که جوابگوی نیازهای آنها نیست و شرایط را برای آنها سخت کند.

حاجی بابایی با بیان اینکه فاصله بین حقوق بازنشستگان و شاغلین نباید زیاد باشد،ادامه داد: این مسئله قابل قبول نیست و همه قبول دارند که حقوق بازنشستگان باید اصلاح شود و ان شاءالله بتوانیم در قوانین و برنامه هفتم توسعه اصلاحاتی به وجود بیاوریم که مورد قبول مجلس و دولت قرار گیرد.

علی دهقان‌کیا در پاسخ به این پرسش که آیا حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در اردیبهشت ماه بر اساس مصوبه شورای عالی کار افزایش پیدا خواهد کرد یا خیر، اظهار کرد: بنا بر پیگیری‌های انجام شده و قول‌هایی که مسئولان سازمان تامین اجتماعی داد‌ه‌اند، ان‌شاءالله افزایش حقوق بازنشستگان این سازمان در اردیبهشت ماه عملیاتی می‌شود.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو