معرفی فیلم فلش ۲۰۲۳ (The Flash) ؛ تاریخ اکران، داستان، بازیگران و نمرات

معرفی فیلم فلش ۲۰۲۳ (The Flash) ؛ تاریخ اکران، داستان، بازیگران و نمرات


منبع: پلازا

3

1402/4/6

15:11


معرفی فیلم فلش ۲۰۲۳ (The Flash) ؛ تاریخ اکران، داستان، بازیگران و نمرات

فیلم The Flash 2023 یک فیلم ابرقهرمانی از کمپانی DC است که به تازگی منتشر شده. این فیلم به عنوان سیزدهمین فیلم دنیای توسعه‌یافته دی‌سی، بر یکی از ابرقهرمان DC، یعنی فلش تمرکز دارد. در این مقاله با معرفی فیلم فلش ۲۰۲۳ با شما هستیم.

اکران فیلم The Flash 2023 یکی از بهترین خبرهای این روزها برای طرفداران فیلم‌های ابرقهرمانی، به خصوص کمپانی DC، است. فیلم فلش ۲۰۲۳ سیزدهمین فیلم دنیای توسعه‌یافته دی‌سی (DCEU) است و کارگردانی آن را اندی موسکیتی (Andy Muschietti) بر عهده دارد. کریستینا هادسون (Christina Hodson) نویسنده فیلمنامه است و آن را براساس داستانی از جان فرانسیس دیلی (John Francis Daley)، جاناتان گلدشتاین (Jonathan Goldstein) و خودش نوشته است. در فیلم سینمایی فلش ۲۰۲۳ می‌بینیم که آلن/ فلش به گذشته بازمی‌گردد تا جلوی به قتل رسیدن مادرش را بگیرد. این بار نیز ازرا میلر در نقش بری آلن/ فلش ظاهر شده است.

در ویدئو زیر تریلر فیلم The Flash 2023 با زیرنویس فارسی اختصاصی را مشاهده می‌کنید.

این شماره از مجموعه مقالات پلازا را به دوستداران فیلم‌های ابرقهرمانی تقدیم می‌‌کنیم. هدف ما خشنود ساختن شماست، پس در این مقاله به معرفی و بررسی فیلم سینمایی فلش 2023 می‌پردازیم.

فهرست مطالب:

تاریخ اکران فیلم فلش

نقد فیلم سینمایی فلش ۲۰۲۳

جالب است بدانید ساخت فیلم ۲۰۲۳ فلش از سال 2004 در دستور کار قرار گرفت. طی سال‌ها چندین بار کارگردان و نویسنده فیلم عوض شد تا اینکه در سال 2019 موسکیتی و هادسون، به ترتیب به عنوان کارگردان ونویسنده، به این پروژه پیوستند. خوشبختانه این دو ماندگار شدند و مراحل پیش‌تولید فیلم از ژانویه 2020 آغاز شد. فیلمبرداری فیلم سینمایی فلش ۲۰۲۳ بین ماه‌های آوریل تا اکتبر 2021، تقریبا از فروردین تا آبان 1400، انجام شد.

این فیلم اولین بار در 12 ژوئن 2023 (22 خرداد 1402) در سینمای گرامن در لس آنجلس روی پرده رفت و پس از چهار روز توسط کمپانی برادران وارنر در سینماهای سراسر آمریکا اکران شد. پیش از این قرار بود فیلم فلش در سال 2022 اکران شود اما به خاطر پیچیدگی‌ها و دردسرهای ناشی از شیوع کووید 19، سازندگان تصمیم گرفتند اکران آن را یک سال به تعویق بیندازند.

داستان فیلم The Flash 2023

داستان فیلم The Flash 2022 - فیلم فلش 2022

همانطور که می‌دانید ژانر فیلم The Flash 2023 ابرقهرمانی است. در این فیلم با ازرا میلر همراه می‌شویم که با استفاده از قدرت‌هایی فراطبیعی‌اش، در زمان سفر کرده و به گذشته می‌رود تا حوادث را تغییر داده و جلوی مرگ مادرش را بگیرد. اما بدون شک با تغییر دادن گذشته، زمان حال نیز تغییر می‌کند و فلش در دنیایی گیر می‌افتد که در آن ژنراد زاد بازگشته و خطر بزرگی دنیا را تهدید می‌کند. فلش که در این میان تنها مانده و نمی‌تواند از ابرقهرمان‌های دیگر کمک بگیرد، سراغ نسخه‌ای بسیار متفاوت از بتمن می‌رود و او را از بازنشستگی درمی‌آورد.

بازیگران فیلم فلش 2023

در فیلم فلش بار دیگر شاهد نقش‌آفرینی ازرا میلر در نقش اصلی هستیم. علاوه بر او، بازیگران نام‌آشنای دیگری را نیز در این اثر خواهیم دید. با ما همراه باشید تا در این بخش با هنرپیشه‌های فلش 2023 آشنا شویم.

ازرا میلر در نقش بری آلن/ فلش

بازیگران فیلم The Flash 2022 - ازرا میلر در نقش بری آلن/ فلش

ازرا متیو میلر (Ezra Matthew Miller) بازیگر جوان آمریکایی متولد 30 سپتامبر 1992 (8 مهر 1371) در نیوجرسی است. میلر بازیگری را از سال 2007 آغاز کرد و با نقش کوین در فیلم We Need to Talk About Kevin 2011 و نقش پاتریک در فیلم The Perks of Being Wallflower 2012 خوش درخشید. اگر از طرفداران مجموعه فیلم‌های موجودات شگفت‌انگیز باشید، میلر را با نقش کریدنس می‌شناسید.

ازرا میلر بازی در نقش فلش را با فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice در سال 2016 آغاز کرد. وی این نقش را در فیلم Suicide Squad 2016، فیلم Justice League 2017، و فیلم جاستیس لیگ زک اسنایدر 2021 تکرار کرد.

فلش یک بازپرس پزشکی قانونی و از اعضای لیگ عدالت است. او سرعتی فوق‌بشری دارد و میلر وی را چندبعدی و با نقص‌های انسانی تعریف می‌کند.

رون لیوینگستون در نقش هنری آلن

تریلر فیلم The Flash 2022 - رون لیوینگستون در نقش هنری آلن

رونالد جوزف لیوینگستون، که با نام رون لیوینگستون (Ron Livingston) شناخته می‌شود یکی از بازیگران آمریکایی فیلم سینمایی فلش ۲۰۲۳ است. وی متولد 5 ژوئن 1967، برابر با 15 خرداد 1346، در ایالت آیوا است و از سال 1992 به صورت حرفه‌ای بازیگری را آغاز کرده است. او بیش از همه با نقش پیتر گیبسون در فیلم Office Space 1999 و نقش کاپیتان لویس نیکسون سوم در مینی‌سریال Band of Brothers 2001 شناخته می‌شود. این مینی‌سریال او را نامزد جایزه گلدن گلوب در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد کرد.

رونالد را در فصل چهارم سریال Boardwalk Empire، در فیلم The Conjuring 2013 و فیلم Adaptation 2002 نیز دیده‌ایم. رون و رزمری دویت، بازیگر آمریکایی، در سال 2009 ازدواج کرده و اکنون 2 فرزندخوانده دارند.

هنری پدر بری است که به ناحق محکوم به قتل همسرش شده است. لیوینگستون در این فیلم جایگزین بیلی کروداپ (Billy Crudup) شده است.

مایکل کیتون در نقش بروس وین/ بتمن

فیلم سینمایی The Flash 2022 - مایکل کیتون در نقش بروس وین/ بتمن

مایکل کیتون (Michael Keaton) با نام اصلی مایکل جان داگلاس، متولد 5 سپتامبر 1951 (13 شهریر 1330) در ایالت پنسیلوانیا آمریکا است. این بازیگر آمریکایی برای ایفای نقش بتمن در فیلم Batman 1989 و فیلم Batman Returns 1992 شناخته می‌شود. وی را در نقش آدریان تومز/ کرکس در فیلم Spider-Man: Homecoming 2017 نیز دیده‌ایم. و

مایکل کیتون افتخارات بسیاری در کارنامه خود دارد. نقش‌آفرینی در فیلم Birdman 2014 وی را نامزد جایزه اسکار و جایزه بفتا کرده و جوایز بسیاری، نظیر جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای وی به همراه آورد.

بروس وین/ بتمن یکی از ثروتمندان شهر گاتهام است که به عنوان یک مبارز علیه جرم و جنایت شناخته می‌شود.

کرسی کلمونس در نقش آیریس وست

دانلود فیلم فلش 2022 - کرسی کلمونس در نقش آیریس وست

کرسی کلمونس (Kiersey Clemons) بازیگر، خواننده و تهیه‌کننده آمریکایی است. وی متولد 17 دسامبر 1993، برابر با 26 آذر 1372، در فلوریدا است. او بازیگری را از سال 2010 آغاز کرد و در سال 2015 با نقش‌آفرینی در فیلم کمدی Dope شناخته شد. پس از آن او را در فیلم Neighbors 2: Sorority Rising 2016، فیلم Sweetheart 2019 و فیلم Zack Snyder’s Justice League 2021 نیز دیدیم. او در چندین سریال نیز بازی کرده و در فصل چهارم سریال Angie Tribeca 2018 نقش اصلی را داشت.

سوپرگرل روزنامه‌نگاری است که برای نشریه Picture News کار می‌کند و عاشق بری آلن است.

دیگر بازیگران فیلم سینمایی The Flash 2023 عبارتند از:

  • مایکل شنون (Michael Shannon) در نقش ژنرال زاد؛ او یک ژنرال کریپتونی است که همان قدرت‌های سوپرمن را دارد. شانون نقش خود از فیلم مرد پولادین را تکرار می‌کند.
  • آنته ترائو (Antje Traue) در نقش Faora-Ul، فرمانده ژنرال زود که سال‌ها پیش به منطقه فانتوم فرستاده شد.
  • ساشا کال (Sasha Calle) در نقش سوپرگرل؛ یک کریپتونی قدرتمند با قدرت‌ها، توانایی‌ها و لباسی شبیه به سوپرمن. وی اولین بازیگر لاتین است که نقش سوپرگرل را بازی می‌کند.
  • بن افلک (Ben Affleck) در نقش بروس وین/ بتمن؛ نسخه اصلی وین که از خط زمانی آلن می‌آید. کارگردان این نکته را ذکر کرد که وین تاثیر بسیاری بر آلن دارد، زیرا مادرا هر دو آنها به قتل رسیده‌اند.
  • ماریبل وردو (Maribel Verdú) در نقش نورا آلن؛ مادر بری که در جوانی به قتل رسید.
  • ایان لوه (Ian Loh) در نقش کودکی بری آلن
  • سائورس-مونیکا جکسون (Saoirse-Monica Jackson)
  • رودی مانکوسو (Rudy Mancuso)
  • لوک براندون فیلد (Luke Brandon Field)

 

نقد و نمرات فیلم The Flash 2023

نمرات فیلم The Flash 2023

نظرات درباراه فیلم فلش متوسط و مثبت بوده و می‌توانیم بگوییم که این اثر شاید شاهکاری از دنیای دی‌سی نباشد، اما قطعا ارزش تماشا را دارد. با مروری بر نمرات فیلم Flash 2023 می‌بینیم که این فیلم از کاربران IMDb امتیاز 7.2 را گرفته در حالیکه 86 درصد کاربران گوگل از آن رضایت داشتند و منتقدان راتن تومیتوز نیز رأی مثبت 65 درصدی را به آن اختصاص دادند. این اثر در سایت متاکریتیک توسط 54 منتقد مورد نقد و بررسی قرار گرفته و میانگین امتیاز 56 از 100 را از آن‌ها دریافت کرده. این در حالیست که 28 مورد از این نظرات مثبت، 22 مورد متوسط و تنها 44 مورد منفی بوده است. در ادامه چند نقد فیلم سینمایی فلش ۲۰۲۳ را مطالعه خواهیم کرد.

CNN / برایان لوری: 85

دی سی سر یک دو راهی گیر کرده. با این حال، این زمانبندی باعث می‌شود دیدن اینکه فلش ۲۰۲۳ چگونه تمام تلاشش را می‌کند و در عین احترام به گذشته این کمپانی، به تعادلی دست می‌یابد که روشنگر آینده‌اش باشد، جالب خواهد بود.

NME / الکس فلاد: 80

یک ماجراجویی با ریتم تند، پر از اکشن و خنده‌دار است که به دنبال آن مرکز عاطفی غافلگیرکننده‌ای نیز دارد.

New York Post / جانی اوکسینسکی: 75

یک فیلم سفر در زمان سرگرم‌کننده، که می‌توان گفت قابل‌پیش‌بینی است و به چیزی می‌نازد که اکثر فیلم‌های DC ندارند: بازی خوب شخصیت اصلی.

Rolling Stone / دیوید فیر: 70

این دنیای سینمایی که مدت‌ها در تنگنا بوده، بالأخره یک فیلم خوب بیرون داده؛ فیلمی که برای همیشه به یاد خواهد ماند.

Slant / جاستین کلارک: 63

هیچکدام از کارهایی که بتمن و سوپرگرل در این فیلم برای نجات جهان انجام می‌دهند، مؤثرتر از بغل‌ها و شیشه‌های گوجه بری آلن نیست.

Vox / الکس عبد-سانتوس: 60

اینکه فیلم فلش ۲۰۲۳ بالأخره ساخته و منتشر شده، خودش به تنهایی یک دستاورد محسوب می‌‌شود. اینکه تا حدودی خوب و جالب باشد نیز موفقیت بزرگی است.

The Guardian / پیتر بردشاو: 40

جند لحظه سرگرم‌کننده نمی‌توانند این حقیقت را که این فیلم، جدیدترین محصول کمیک‌های دی‌سی است که کیفیت کافی ندارد، پنهان نمی‌کند.

سخن پایانی

فیلم فلش ۲۰۲۳

ممنون از اینکه تا پایان مقاله معرفی فیلم ابرقهرمانی فلش همراه پلازا بودید. در این مطلب سعی کردیم علاوه بر مرور داستان فیلم فلش ۲۰۲۳، با بازیگران آن آشنا شویم و نگاهی به نقد و نظرات وارد بر آن داشته باشیم. نظر شما در مورد فیلم سینمایی فلش ۲۰۲۳ چیست؟ آیا از طرفداران ابرقهرمانان دی‌سی، به خصوص فلش، هستید؟ نظرات شما را در بخش دیدگاه‌ها می‌خوانیم.

سوالات متداول

فیلم The Flash 2023 کی میاد؟

این فیلم اولین بار در 12 ژوئن 2023 (22 خرداد 1402) منتشر شد.

چه کسانی در فیلم فلش 2023 بازی می کنند؟

ازرا میلر، رون لیوینگستون، مایکل کیتون، کرسی کلمونس، مایکل شانون، بن افلک و ... از بازیگران فیلم سینمایی فلش هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو