معرفی سری گوشی های گلکسی S24؛ مشخصات، طراحی، دوربین و تاریخ عرضه

معرفی سری گوشی های گلکسی S24؛ مشخصات، طراحی، دوربین و تاریخ عرضه


منبع: پلازا

5

1402/4/6

16:06


معرفی سری گوشی های گلکسی S24؛ مشخصات، طراحی، دوربین و تاریخ عرضه

هنوز زمان زیادی تا معرفی سری گوشی های سامسونگ S24 باقی مانده است اما طبق شایعات مطرح شده پیرامون آن انتظار داریم شاهد بهبود عملکرد، دوربین بهتر و سخت‌افزار قوی‌تر باشیم.

سری گوشی‌های سامسونگ گلکسی S23 به‌خصوص 2 مدل گران‌تر آن یعنی گلکسی S23 پلاس و گلکسی S23 اولترا، در مدت کوتاهی پس از عرضه توانستند نظر مثبت کاربران و همچنین منتقدین را با بهبود عملکرد و مهمتر از همه شارژدهی نسبت به مدل‌های قبلی خود، جلب کنند. اما حالا باید منتظر معرفی نسل جدید پرچم‌داران کره‌ای‌ها یعنی سری گوشی های سامسونگ S24 باشیم. گوشی‌هایی که براساس شایعات قرار است با عملکرد بهتر و تغییراتی در بخش دوربین وارد بازار شوند. با پلازا همراه باشید تا از آخرین اخبار و شایعات پیرامون این گوشی‌ها مطلع شویم.

فهرست مطالب

معرفی سری گوشی های سامسونگ S24

سری گلکسی S23 در حال حاضر یکی از برترین سری گوشی‌های پرچم‌دار بازار به‌حساب می‌آید. گوشی‌هایی که علاوه بر عملکرد بسیار خوب در سایر بخش‌ها نیز حرف‌های زیادی برای زدن دارند. سامسونگ برای آن که بتواند سهم خود از بازار گوشی‌های اندرویدی را حفظ کرده و رقبای جدی برای سری آیفون 14 وارد بازار کند، کار راحتی ندارد اما با توجه به کیفیت مثال‌زدنی پرچم‌داران آن‌ها طی سال‌های گذشته، می‌توان پیش‌بینی کرد که سری گلکسی S24 نیز جزو شاخص‌ترین گوشی‌های بازار خواهند بود.

نمایشگر و طراحی خانواده گلکسی S24 سامسونگ

در بخش طراحی خانواده گلکسی S24 سامسونگ پیش‌بینی می‌کنیم که سامسونگ همچنان خانواده سه نفره خود را حفظ کند. در ابتدا وب‌سایت TheElec مدعی شده بود که در سال آینده تنها دو مدل استاندارد و اولترا عرضه خواهد شد و خبری از مدل پلاس در این سری نیست. اما به گزارش SamMobile، سری گلکسی S24 با اسم رمز Muse در مرحله طراحی و ساخت قرار دارد و از آنجایی که این کمپانی از 3 اسم رمز Muse 1 در کنار Muse 2 و Muse 3 استفاده کرده، پیش‌بینی می‌شود در سال 2024 نیز این خانواده همچنان 3 نفره باشد.

در این صورت می‌توان انتظار داشت مدل استاندارد با صفحه نمایش ۶.۱ اینچی عرضه شود و دو مدل دیگر یعنی پلاس و اولترا نیز به ترتیب صفحه نمایش‌های ۶.۶ و ۶.۸ اینچی داشته باشند.

معرفی سری گوشی s24

تا به اینجا بیشتر منابع مدعی شدند که سامسونگ در بخش طراحی تغییری به گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس نخواهد داد اما این احتمال وجود دارد که این دو گوشی مانند 2 مدل قبلی خود تفاوت‌های جزیی با نسل قبلی داشته باشند.

به قطعیت نمی‌توان در مورد تغییرات گوشی‌های سری گلکسی اس 24 سامسونگ نظر داد اما احتمال زیاد گوشه‌های گوشی S24 گلکسی منحنی شکل باشد و کناره‌های مدل استاندارد و پلاس تخت باشد. علاوه بر این انتظار داریم در مدل اولترا همچنان طرح گلکسی نوت حفظ شود و لبه‌ها به صورت منحنی و گوشه‌ها به صورت ۹۰ درجه باشد.

در ادامه معرفی گوشی‌های سری گلکسی S24 سامسونگ به بخش صفحه نمایش می‌رسیم. برای این بخش نیز انتظار داریم همانند دو مدل قبل از پنل‌های AMOLED با حداکثر رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی در تمام مدل‌ها استفاده شود. در مورد وضوح صفحه نمایش نیز احتمالاً شاهد کیفیت FHD در مدل‌های استاندارد و پلاس و وضوح QHD در مدل اولترا باشیم.

دوربین سری گلکسی S24 سامسونگ

در زمان نگارش این مقاله هنوز شایعه یا خبر خاصی در مورد دوربین سری گلکسی S24 سامسونگ منتشر نشده است. با این حال به نقل از وب‌سایت TomsGuide به احتمال زیاد در گوشی‌های سری گلکسی اس 24 سامسونگ نیز همان دوربین ۵۰ مگاپیکسلی اس ۲۳ استاندارد و پلاس را خواهیم داشت. همچنین در مورد دوربین جلو پیش‌بینی می‌شود از همان دوربین‌های سلفی مدل قبل استفاده شود. در نتیجه تغییری در دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی مدل اولترا و تصاویر گوشی های گلکسی S24 سامسونگ هم نخواهیم داشت.

با این وجود یکی از منابع می‌گوید که سامسونگ از سنسور 1 اینچی برای دوربین اصلی گلکسی S24 اولترا استفاده خواهد کرد. شایعه‌ای که حتی در مورد آیفون 15 پرو مکس نیز شنیده شده و بعید نیست حقیقت داشته باشد.

گلکسی اس ۲۴

به نقل از RGcloudS در دوربین‌های تله فوتوی گوشی اس ۲۴ قابلیت‌های بیشتری مانند زوم بیشتر، سنسور بزرگتر و دیافراگم عریض‌تر برای گرفتن‌ عکس‌های روشن‌تر گنجانده شده است. به همین دلیل ممکن است شاهد زوم ۱۵۰ برابری دوربین در مدل اولترا نیز باشیم. طبق یکی از شایعاتی که اخیراً منتشر شده، ادعا می‌شود این گوشی با زوم متغیر همراه خواهد شد. برخلاف زوم ثابت 3 و 10 برابری مدل‌های فعلی، در زوم متغیر شما می‌توانید میزان زوم دوربین را بدون نیاز به برش دادن تصویر به‌صوت دیجیتالی، تغییر دهید. درست مثل گوشی سونی اکسپریا 1 مارک IV.

همچنین گفته شده که دوربین تله‌فوتو 3 برای گلکسی S24 اولترا نیز بهبود پیدا خواهد کرد و از زوم هیبریدی 3 تا 10 برابر پشتیبانی می‌کند.

سخت افزار گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۴ سامسونگ

در بخش پردازنده سری گلکسی اس ۲۴ سامسونگ به نقل از TomesGuide انتظار می‌رود از چیپ اسنپدراگون 8 نسل 3 استفاده شود. سامسونگ همواره در پرچمداران خود از جدیدترین چیپ‌های کوالکام یا اگزینوس خود استفاده می‌کند و این روند احتمالاً‌ پابرجاست. البته بنابر یکی از شایعات مطرح شده در همین سایت، سامسونگ در صورتی که بتوانند بر چالش‌های پیش روی چیپ‌های اگزینوس غلبه کند از آن‌ها در سری گلکسی اس ۲۴ استفاده خواهد کرد.

بر اساس گزارشی از SamMobile، پردازنده گرافیکی چیپ نسل سوم اسنپدراگون ۸، حدود ۵۰ درصد قدرت بیشتری نسبت به پردازنده گرافیکی اس ۲۳ خواهد داشت. در صورت تحقق شایعه به کارگیری اسنپدراگون ۸ نسل سوم، پردازنده گرافیکی سری گلکسی اس ۲۴ سامسونگ با پیشرفت قابل توجهی همراه خواهد بود.

سری گوشی های سامسونگ s24

از طرف دیگر براساس برخی گزارشات سامسونگ ممکن است دوباره در برخی کشورها از تراشه اگزینوس خود برای این گوشی‌ها استفاده کند ولی هنوز این خبر تایید نشده است. تراشه‌های پرچم‌دار اگزینوس که سامسونگ در سری گلکسی S22 و گلکسی S21 استفاده کرده بود به اندازه قابل توجهی از نظر عملکرد از اسنپدراگون عقب بودند و همین موضوع نیز سبب شده بود انتقادات زیادی متوجه سامسونگ شود.

اما ظاهرا این شرکت قصد ندارد به این راحتی از اگزینوس دست بکشد و در حال تلاش برای کاهش اختلاف خود با رقبا است. در حقیقت نتایج بنچمارک گیک‌بنچ 5 که گفته شده متعلق به اگزینوس 2400 هستند، نشان می‌دهد این تراشه در عملکرد چندهسته‌ای امتیاز بهتری از اسنپدراگون 8 نسل 2 و اپل A16 ثبت می‌کند.

در مورد حافظه داخلی و رم سری Samsung Galaxy S24 نیز شایعات زیادی به گوش می‌رسد. به نقل از یکی از افشاگران، گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس با رم ۱۲ گیگابایت عرضه خواهند شد. این خبری است یک افشاگر دیگر نیز آن را تایید کرده و همچنین مدعی شده که نسخه اولترا نیز از از رم ۱۶ گیگابایتی استفاده خواهد کرد.

سری گوشی های سامسونگ s24

همین افشاگر همچنین اعلام کرده که در مدل پایه دیگر خبری از حافظه 128 گیگابایتی نخواهد بود و این مدل نیز مانند پلاس با حافظه 256 گیگابایت عرضه می‌شود.

در ادامه بررسی ویژگی های سری گلکسی اس ۲۴ سامسونگ به بخش باتری می‌رسیم. متأسفانه در مورد اندازه باتری این گوشی پرچمدار خبر یا شایعه خاصی منتشر نشده است. با این حال به احتمال زیاد در مدل‌های استاندارد، پلاس و اولترا به ترتیب شاهد باتری‌های ۳۹۰۰، ۴۷۰۰ و ۵۰۰۰ میلی‌‌آمپر ساعتی باشیم. در صورت تحقق این باتری‌ها انتظار داریم مدل‌ استاندارد با شارژر ۲۵ وات و مدل‌های پلاس و اولترا با شارژر ۴۵ واتی عرضه شوند.

قیمت و زمان عرضه سری گوشی S24

اگرچه هنوز تاریخ معرفی سری گوشی S24 مشخص نیست اما طبق رسم هرساله سامسونگ، انتظار می‌رود سری گلکسی اس ۲۴ سامسونگ در ژانویه یا فوریه سال 2024 (دی یا بهمن 1402) رونمایی شود. علاوه بر این پیش‌بینی می‌شود این معرفی در رویداد Galaxy Unpacked صورت گیرد.

پیش‌بینی قیمت سری گوشی های سامسونگ S24 با وجود ابهاماتی که در سخت‌افزار آن وجود دارد کمی دشوار است. انتظار ما این است که سامسونگ قیمت گوشی‌های پرچمدار جدید خود را در همان قیمت‌های ۷۹۹، ۹۹۹ و ۱۱۹۹ حفظ کند و تغییری در آن ندهد. انتظار ما به این دلیل است که در سال گذشته نیز در بازارهای انگلیس و استرالیا قیمت اس ۲۳ با افزایش قیمت بسیار کم نسبت به اس ۲۲ عرضه شد.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم اخبار و شایعات پیرامون سری گوشی های سامسونگ S24 را به صورت اجمالی جمع‌آوری کنیم تا به یک پیش‌بینی دقیق در مورد این گوشی پرچم‌دار برسیم. علاوه بر بررسی گوشی های گلکسی اس 24 سامسونگ، به تاریخ عرضه احتمالی و قیمت حدودی آن‌ها نیز در این مطلب اشاره کردیم. به هر حال برای این‌که به صحت این پیش‌بینی‌ها پی ببریم باید تا زمان معرفی خانواده گلکسی اس ۲۴ منتظر بمانیم. نظر شما در مورد این گوشی‌ها چیست؟ به‌نظر شما قیمت این سری در بازار ایران چقدر خواهد بود؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو