آپدیت One UI 6 در راه است؛ از رابط کاربری One UI 6.0 چه می‌دانید؟

منبع: پلازا

4

1402/4/6

17:30


آپدیت One UI 6 در راه است؛ از رابط کاربری One UI 6.0 چه می‌دانید؟

سامسونگ سال گذشته رابط کاربری One UI 5.0 را معرفی کرد که مبتنی بر اندروید ۱۳ بود. امسال هم در انتظار عرضه رسمی اندروید ۱۴ و رابط کاربری One UI 6.0 هستیم. احتمالاً شما هم دوست دارید بدانید که چه ویژگی‌هایی به آپدیت One UI 6 اضافه شده است یا این‌که برای کدام مدل‌های سامسونگ عرضه می‌شود. پس در ادامه این مقاله از پلازا با ما همراه باشید.

گوگل در حال تست اندروید ۱۴ است و اولین پیش‌نمایش آن در فوریه ۲۰۲۳ رونمایی شد. چند روز پیش هم نسخه بتای اندروید ۱۴ را روی گوشی‌های پیکسل خودش منتشر کرد. با این حساب احتمال می‌دهیم نسخه آزمایشی رابط کاربری One UI 6.0 در سه‌ماهه سوم و نسخه رسمی و پایدار آن در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۳ برای گوشی‌های سامسونگ منتشر شود. در این مقاله قصد داریم به بررسی آپدیت One UI 6 و تغییرات آن بپردازیم. همچنین در انتها متوجه خواهید شد که کدام مدل‌های سامسونگ آپدیت جدید را دریافت خواهند کرد.

فهرست مطالب

معرفی رابط کاربری One UI 6.0

سامسونگ معمولاً با هر آپدیت اندروید یک نسخه جدید از رابط کاربری خودش را هم عرضه می‌کند و این‌بار نوبت رابط کاربری One UI 6.0 است. این آپدیت معمولاً ابتدا برای پرچمداران سری اس عرضه می‌شود و در نتیجه اگر سری S23 را دارید اولین نفری هستید که آپدیت One UI 6 را دریافت می‌کنید. انتظار داریم در رابط کاربری جدید سامسونگ شاهد بهبود در بخش طراحی، امکانات سفارشی‌سازی و عملکرد بهتر باشیم.

البته باید توجه داشته باشید که سامسونگ هنوز هیچ اطلاعات دقیقی در مورد تغییرات رابط کاربری One UI 6.0 نداده است. با این‌حال چون گوگل از اندروید ۱۴ رونمایی کرده است می‌توانیم تا حد زیادی پیش‌بینی کنیم که چه ویژگی‌هایی به رابط کاربری جدید اضافه خواهد شد. پس با ما همراه باشید.

۱. اضافه شدن دکمه برگشت جدید به رابط کاربری One UI 6.0

رابط کاربری One UI 6.0

یکی از تغییرات اندروید ۱۴ که احتمالاً در رابط کاربری One UI 6.0 هم خواهیم دید، اضافه شدن دکمه برگشت جدید است. این دکمه مانند تصویر زیر به صورت یک فلش درون حباب است. البته به احتمال زیاد سامسونگ آن را تغییر می‌دهد تا با تم رابط کاربری جدید متناسب‌تر شود.

۲. بهبود منوی اشتراک‌گذاری در رابط کاربری One UI 6.0

آپدیت One UI 6

در اندروید ۱۴ توسعه‌دهنده‌ها می‌توانند قابلیت‌های جذابی به منوی اشتراک‌گذاری اضافه کنند. برای مثال اگر در اپلیکیشن Google Photos اغلب از گزینه «Create Link» در منوی اشتراک‌گذاری استفاده می‌کنید، این گزینه در ابتدای لیست ظاهر خواهد شد. با این ویژگی در آپدیت One UI 6، تجربه کاربری بهتر و روان‌تری خواهید داشت.

۳. بهبود در تنظیمات زبان اختصاصی اپلیکیشن‌ها

رابط کاربری One UI 6.0

گوگل در اندروید ۱۳ قابلیت تنظیم زبان اختصاصی برای هر اپلیکیشن را ارائه کرد. این قابلیت در One UI قبلی هم وجود داشت اما در اندروید ۱۴ بهینه‌تر شده است. برای مثال در رابط کاربری جدید نیازی نیست هر بار که وارد یک اپلیکیشن شدید زبان آن را تغییر دهید. در این آپدیت، صفحه‌کلید با زبان همان اپلیکیشن هماهنگ می‌شود.

۴. افزایش امنیت در سرویس‌های قابلیت دسترسی رابط کاربری One UI 6.0

آپدیت One UI 6

در اندروید ۱۴ ویژگی جدید accessibilityDataSensitive اضافه شده است. با این ویژگی، تنها اپلیکیشن‌هایی می‌توانند از قابلیت دسترسی استفاده کنند که هدفشان کمک به افراد معلول و ناتوان باشد. گوگل هدف از این کار را حفظ امنیت اطلاعات کاربران اعلام کرده است. البته هر اپلیکیشنی که ادعا کند قصد دارد به افراد معلول کمک کند باید مورد تأیید سپر ایمنی Play Protect قرار بگیرد.

۵. قابلیت مخفی‌سازی اطلاعات آب‌وهوا در لاک اسکرین

رابط کاربری One UI 6.0

در رابط کاربری اندروید ۱۳ اطلاعات مربوط به آب‌وهوا روی لاک اسکرین نمایش داده می‌شد و بسیاری از کاربران از آن ناراضی بودند. گوگل در اندروید ۱۴ گزینه‌ای را برای غیرفعال‌کردن این قابلیت اضافه کرده است. البته ممکن است این قابلیت به آپدیت One UI 6 اضافه نشود و فقط روی گوشی‌های گوگل پیکسل مشاهده شود.

۶. اضافه شدن گزینه اختصاصی Nearby Share به منوی اشتراک‌گذاری

آپدیت One UI 6

با استفاده از قابلیت Nearby Share می‌توانید فایل‌های گوشی را به‌صورت بی‌سیم و بدون اینترنت با دیگران به اشتراک بگذارید. البته سامسونگ برای این‌کار از Quick Share استفاده می‌کند و در رابط One UI 5 هم وجود داشت. قبلاً برای اشتراک‌گذاری باید وارد اپلیکیشن می‌شدید، فایل را انتخاب می‌کردید و بعد گزینه «Nearby Share»‌ را می‌زدید. در اندروید ۱۴ این‌گونه نیست و گزینه «Nearby Share» مستقیماً در منوی اشتراک‌گذاری ظاهر می‌شود. این قابلیت هم به احتمال زیاد در رابط کاربری One UI 6.0 وجود خواهد داشت.

گوشی هایی که One UI 6 را دریافت می کنند

خوشبختانه برای این‌که ببینید گوشی شما آپدیت One UI 6 را دریافت می‌کند نیازی نیست در انتظار بمانید. سامسونگ لیست گوشی‌هایی که رابط کاربری One UI 6.0 را دریافت می‌کنند اعلام کرده است و در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

۱. گوشی‌های سری S که آپدیت One UI 6 را دریافت می‌کنند:

۲. گوشی‌های سری Z که آپدیت One UI 6 را دریافت می‌کنند:

۳. گوشی‌های سری A که آپدیت One UI 6 را دریافت می‌کنند:

۴. گوشی‌های سری M، F و XCOVER که آپدیت One UI 6 را دریافت می‌کنند:

سخن پایانی

کاربران گوشی‌های سامسونگ بی‌صبرانه در انتظار آپدیت One UI 6 هستند و به زودی آن را دریافت خواهند کرد. در این مقاله سعی کردیم علاوه بر معرفی گوشی هایی که آپدیت جدید را دریافت می کنند، به چند مورد از ویژگی های رابط کاربری One UI 6.0 هم اشاره کنیم. البته این ویژگی‌ها بر اساس تغییرات اندروید ۱۴ پیش‌بینی شدند و الزاماً در رابط کاربری جدید وجود ندارند. به نظر شما چه مشکلی در رابط کاربری One UI 5 وجود داشت که سامسونگ باید در رابط کاربری جدیدش، آن را برطرف کند؟ در بخش نظرات منتظر دیدگاه‌های شما عزیزان هستیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو