رابط کاربری One UI 6.0 معرفی شد؛ اندروید 14 در راه گوشی‌های سامسونگ

رابط کاربری One UI 6.0 معرفی شد؛ اندروید 14 در راه گوشی‌های سامسونگ


منبع: پلازا

3

1402/7/15

11:35


رابط کاربری One UI 6.0 معرفی شد؛ اندروید 14 در راه گوشی‌های سامسونگ

رابط کاربری One UI 6.0 جدیدترین نسخه از پوسته انحصاری سامسونگ برای اندروید است. این آپدیت قرار است به‌زودی و با چندین قابلیت جدید برای گوشی‌های گلکسی از راه برسد.

سامسونگ در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان خود، به‌طور رسمی از رابط کاربری One UI 6.0 رونمایی کرد. این نسخه که از چندین ماه قبل در مرحله بتا قرار داشته است، اکنون به نسخه نهایی خود رسیده و آماده انتشار است. در این نسخه بیشتر از همه شاهد بهبود تجربه کاربری، اضافه شدن ابزارهای ویرایش تصویر و ویدیو مبتنی بر هوش مصنوعی و همچنین یک فونت جدید هستیم. با پلازا همراه باشید تا بیشتر با تغییرات رابط کاربری One UI 6.0 نسبت به نسخه قبل آشنا شویم.

فهرست مطالب

معرفی رابط کاربری One UI 6.0

سامسونگ معمولاً با هر آپدیت اندروید یک نسخه جدید از رابط کاربری خودش را هم عرضه می‌کند و این‌بار نوبت رابط کاربری One UI 6.0 است. این آپدیت مبتنی بر اندروید 14 است و ابتدا برای پرچمداران سری اس عرضه می‌شود و در نتیجه اگر سری S23 را دارید اولین نفری هستید که آپدیت One UI 6 را دریافت می‌کنید.

1. طراحی جدید پنل تنظیمات سریع

رابط کاربری جدید سامسونگ، بخش تنظیمات سریع را با تغییرات قابل توجهی همراه کرده است تا کاربران با راحتی بیشتری بتوانند به میانبرهایی که بیشتر از همه مورد نیاز هستند، دسترسی پیدا کنند. برای مثال گزینه‌های مربوط به وای‌فای و بلوتوث به‌صورت جداگانه در بالای صفحه قرار گرفته‌اند و جزئیات بیشتری از شبکه‌ها و دستگاه‌های متصل به گوشی را نشان می‌دهند.

آپدیت One UI 6

از طرف دیگر اسلایدر مربوط به تنظیم نور صفحه در پایین پنل قرار دارد. همچنین در صورتی که پنل را به‌صورت تمام صفحه باز کنید، گزینه‌های مربوط به تنظیمات Eye Comfort Shield و همچنین تم تاریک گوشی زیر این اسلایدر قرار می‌گیرند.

در این آپدیت یک گزینه جدید به‌نام Quick Settings Instant Access به تنظیمات پنل اضافه شده که با فعال کردن آن شما می‌توانید با حرکت انگشت از بالا به پایین سمت راست صفحه نمایش، به حالت تمام صفحه پنل تنظیمات سریع دسترسی پیدا کنید.

رابط کاربری جدید سامسونگ

در رابط کاربری One UI 6 همچنین شاهد اعمال تغییراتی به نوتیفیکیشن‌ها نیز بوده‌ایم. حالا اعلان‌های گوشی به‌صورت جداگانه از یکدیگر نمایش داده می‌شوند. افزون بر این پخش کننده موسیقی در این قسمت نیز از کاور آلبوم آهنگ به‌عنوان پس‌زمینه استفاده می‌کند.

2. هوشمندتر شدن حالت پرواز

در این آپدیت اگر وای‌فای یا بلوتوث را پس از روشن کردن حالت پرواز فعال کنید، گوشی این اقدام شما را به‌خاطر خواهد آورد و دفعه بعدی که بخواهید حالت پرواز را روشن کنید، به‌صورت خودکار این دو گزینه را فعال نگه می‌دارد تا دیگر نیازی نباشد جداگانه به تنظیمات بروید و آن‌ها را فعال کنید.

3. بهبود برنامه دوربین

برنامه دوربین نیز شاهد تغییراتی بوده است. در این آپدیت در صورتی که خط‌کشی (Grid lines) را فعال کرده باشید، در زمان عکاسی یا فیلمبرداری یک خط تراز در نمایاب ظاهر خواهد شد تا بتوانید تصویر را بهتر قاب‌بندی کنید.

همچنین در این نسخه یک ویجت جدید برای دوربین وجود دارد که می‌توانید یک حالت مخصوص برای دوربین برای آن تنظیم کنید تا با انتخاب آن ویجت، مستقیما به آن حالت بروید.

آپدیت One UI 6

سامسونگ همچنین برخی از ویژگی‌های اپلیکیشن Camera Assistant خود را به برنامه دوربین آورده است. برای مثال قابلیت Quality Optimization را داریم.

رابط کاربری One UI 6.0

این قابلیت به‌شما امکان تنظیم سرعت ذخیره تصاویر را می‌دهد. در صورتی که گزینه Maximum را انتخاب کنید، گوشی اولویت را به کیفیت تصاویر می‌دهد و به همین خاطر پردازش تصاویر و ذخیره کردن آن‌ها مدت زمان بیشتری طول می‌کشد. گزینه Minimum اما اولویت را به سرعت می‌دهد و تصاویر را بدون بهینه‌سازی مستقیما از دوربین ذخیره خواهد کرد.

علاوه بر این در این نسخه می‌توانید واترمارک تصاویر را علاوه بر پایین تصویر به بالای آن نیز منتقل کنید. سامسونگ همچنین آیکون‌های گزینه‌های مختلف برنامه را به‌روزرسانی کرده تا ظاهر مدرن‌تری داشته باشند.

4. اضافه شدن فونت و ایموجی‌های جدید

یکی از ویژگی های رابط کاربری One UI 6.0 اضافه شدن فونت سیستمی جدید است. در این نسخه فونت پیش‌فرض رابط کاربری تغییر کرده و کمی از فونت قبلی ظاهر مدرن‌تر و بهتری دارد.

رابط کاربری One UI 6.0

افزون بر این در این آپدیت سامسونگ اموجی‌ها را نیز بروزرسانی و از یک شکل و شمایل جدید برای آن‌ها استفاده کرده است.

آپدیت One UI 6

تغییری که با توجه به انتقاداتی که نسبت به شکل اموجی‌های قبلی گوشی می‌شد، یکی از تغییرات مثبت رابط کاربری One UI 6 به‌حساب می‌آید.

5. تغییرات برنامه گالری و ابزار ویرایش تصاویر

در این آپدیت برنامه گالری گوشی‌های سامسونگ و همچنین ابزار ویرایش تصاویر با تغییرات قابل توجهی همراه شده‌اند. برنامه گالری حالا این امکان را به‌شما می‌دهد تا در زمان برش دادن یک قسمت از تصویر، آن را مستقیما به‌عنوان یک استیکر ذخیره و در تصاویر دیگر از آن استفاده کنید.

این برنامه همچنین حالا از کشیدن و رها کردن با دو انگشت پشتیبانی می‌کند؛ به این ترتیب می‌توانید تصویر یا ویدیو را با یک انگشت انتخاب کرده و با انگشت دوم به یک آلبوم دیگر در برنامه رفته و با رها کردن انگشت اول، تصویر یا ویدیو را به آن آلبوم منتقل کنید. این برنامه همچنین مانند گالری آیفون، این امکان را دارد تا ادیت‌های خود را در تصاویر مختلف کپی و پیست کرده تا با راحتی بیشتری تصاویر را به‌صورت گروهی ویرایش کنید.

ابزار ویرایش تصاویر نیز دارای تصاویر پس‌زمینه و همچنین افکت‌های جدید و به‌روز برای استفاده در تصاویر و ویدیوها است.

6. امکان تنظیم قفل صفحه جداگانه برای حالت‌های مختلف

برنامه Modes and Routines یکی از بهترین قابلیت‌های گوشی‌های سامسونگ است. در این آپدیت این ویژگی حتی از قبل نیز بهتر شده است و به شما این امکان را می‌دهد تا برای حالت‌های مختلفی که ایجاد کرده‌اید، صفحه قفل جداگانه‌ای را انتخاب کنید.

رابط کاربری One UI 6.0

برای مثال حالت رانندگی یکی از حالت‌های پیش‌فرض این برنامه است، در این آپدیت اگر این حالت فعال باشد گوشی به‌صورت خودکار ساعت نمایش داده شده روی صفحه قفل را بزرگ‌تر خواهد کرد. البته که خود شما هم می‌توانید صفحه قفل را شخصی‌سازی کنید.

سامسونگ همچنین چند اکشن و همچنین شرط جدید برای آغاز شدن خودکار حالت‌های مختلف را نیز به برنامه افزوده است. برای مثال می‌توانید کاری کنید که زمانی که یک برنامه یک ویدیو پخش کند یک روتین به‌صورت خودکار شروع شود. همچنین خود روتین‌ها نیز امکان تغییر صفحه قفل یا تغییر تنظیمات کیبورد را خواهند داشت.

7. اضافه شدن ساعت‌های جدید برای صفحه قفل

رابط کاربری One UI 6.0

در اندروید 14 گوگل چندین استایل جدید برای صفحه قفل گوشی‌های پیکسل معرفی کرد و سامسونگ نیز با توجه به این موضوع چندین ساعت جدید برای انتخاب و اضافه کردن به صفحه قفل اضافه کرده است.

تاریخ انتشار رابط کاربری One UI 6.0

سامسونگ فعلا تاریخ دقیقی برای انتشار این آپدیت اعلام نکرده است اما به‌احتمال فراوان این نسخه ابتدا برای گوشی‌های سری گلکسی S23 و سپس سری گلکسی S22 و بعد مابقی گوشی‌های این کمپانی منتشر خواهد شد. انتظار می‌رود این آپدیت تا پایان ماه اکتبر برای گلکسی S23 معرفی و کم کم در اختیار سایر گوشی‌ها قرار بگیرد.

گوشی هایی که One UI 6 را دریافت می کنند

خوشبختانه برای این‌که ببینید گوشی شما آپدیت One UI 6 را دریافت می‌کند نیازی نیست در انتظار بمانید. سامسونگ لیست گوشی‌هایی که رابط کاربری One UI 6.0 را دریافت می‌کنند اعلام کرده است و در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

1. گوشی‌های سری S که آپدیت One UI 6 را دریافت می‌کنند:

2. گوشی‌های سری Z که آپدیت One UI 6 را دریافت می‌کنند:

3. گوشی‌های سری A که آپدیت One UI 6 را دریافت می‌کنند:

4. گوشی‌های سری M ، F و Xcover که آپدیت One UI 6 را دریافت می‌کنند:

5. تبلت‌های سامسونگ که آپدیت جدید را دریافت می‌کنند:

سخن پایانی

کاربران گوشی‌های سامسونگ بی‌صبرانه در انتظار آپدیت One UI 6 هستند و به زودی آن را دریافت خواهند کرد. در این مقاله سعی کردیم علاوه بر معرفی گوشی هایی که آپدیت جدید را دریافت می کنند، به چند مورد از ویژگی های رابط کاربری One UI 6.0 هم اشاره کنیم. نظر شما در مورد تغییرات این نسخه چیست؟ به نظر شما چه مشکلی در رابط کاربری One UI 5 وجود داشت که سامسونگ باید در رابط کاربری جدیدش، آن را برطرف کند؟ دیدگاه‌های خود را با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو