چرا با زیاد شدن آموزش‌های تخصصی، کیفیت آموزش‌ها هر روز در حال کاهش است؟

چرا با زیاد شدن آموزش‌های تخصصی، کیفیت آموزش‌ها هر روز در حال کاهش است؟


منبع: تکراتو

4

1402/4/10

11:51


باتوجه ‌به رشد سریع تکنولوژی و دسترسی همه افراد به ابزارهای تولید محتوا، متأسفانه باید گفت که کیفیت آموزشها در فضای مجازی، روزبه‌روز در حال کاهش است که آموزش شبکه نیز از این قاعده مستثنا نبوده و به‌صورت روزانه شاهد انتشار محتواهای آموزشی در این زمینه هستیم که از کیفیت و دانش استانداردی برخوردار نیستند.

چرا با زیاد شدن آموزش‌های تخصصی، کیفیت آموزش‌ها هر روز در حال کاهش است؟

باتوجه ‌به رشد سریع تکنولوژی و دسترسی همه افراد به ابزارهای تولید محتوا، متأسفانه باید گفت که کیفیت آموزشها در فضای مجازی، روزبه‌روز در حال کاهش است که آموزش شبکه نیز از این قاعده مستثنا نبوده و به‌صورت روزانه شاهد انتشار محتواهای آموزشی در این زمینه هستیم که از کیفیت و دانش استانداردی برخوردار نیستند.

ازاینرو قبل از شرکت در هر دوره آموزشی، توصیه میشود که نسبت به کیفیت آن دوره، بررسی سابقه استاد مربوطه و سرفصلهایی که قرار است آموزش داده شوند دقت کنید. در این مقاله با ما همراه باشید تا توضیحات بیشتری را دررابطه‌با این موضوعها و نحوه تشخیص کیفیت دورههای مربوط به شبکه با شما به اشتراک بگذاریم.

برای آموزش شبکه به دنبال محتوای ارزشمند باشید

این روزها تولید محتوا و ساخت دورههای آموزشی کار دشواری نیست. بهطوری که همه افراد ظرف مدت کوتاهی توانایی دسترسی به پروفایلهای خود در شبکههای اجتماعی را داشته و میتوانند در کنار آن، با طراحی یک سایت، اقدام به فروش پکیجهای آموزشی خود کنند.

اما توجه داشته باشید که امکان استفاده از تکنیکهای بازاریابی در این مواقع وجود دارد و فرد بهجای تکیه به دانش و تجربه خود و به‌کارگیری روشهای آموزشی، اقدام به بهرهمندی از فوتوفنهای بازاریابی کرده و اهمیتی به ارزشمندی محتوا نمیدهد.

از این رو با درنظرگرفتن اینکه آموزش لینوکس، آموزش نتورک پلاس و آموزش mcse در زیرمجموعه آموزشهای شبکه قرار دارند و از اهمیت زیادی برخوردار هستند، به مطالبی که در ادامه دررابطه‌با کیفیت محتوای این دروس آوردهایم، توجه کنید.

برای ورود به بهترین دوره آموزش لینوکس ( آموزش Linux ) فارسی وارد این لینک شوید

بهترین دوره آموزش لینوکس

محتوای آموزش لینوکس باید چه استانداردهایی داشته باشد؟

آموزش لینوکس مخصوص کسانی است که برنامهنویس هستند و در کارهایی نظیر امنیت و شبکه فعالیت میکنند. باید بگوییم این سیستمعامل بهقدری اهمیت دارد که یادگیری صحیح آن مثل یک پل قوی برای ورود به دنیای حرفهایها عمل کرده و موفقیت شما در آنجا را تضمین خواهد کرد.

در این دوره باید فلسفه متن‌باز بودن به شما آموزش داده شود و نحوه نصب و لایسنس این دوره در اختیارتان قرار بگیرد. همچنین باید اضافه کرد مطالبی مثل فایلهای سیستمی، shell، دستورهای لینوکس، جستجو و اسکریپتنویسی باید در سرفصلهای این دوره آموزشی دیده شود.

درصورتیکه این دوره مقدماتی باشد، نیازی به مطالبی نظیر شناخت سختافزار و تنظیمات شبکه وجود ندارد. اما اگر در معرفی دوره با کلماتی مثل پیشرفته و حرفهای مواجه شدید، دقت خود را در مطالعه سرفصلها به مواردی که به آنها اشاره کردیم، محدود نکنید.

بهترین دوره آموزش MCSE

برای ورود به بهترین دوره آموزش MCSE فارسی وارد این لینک شوید

در آموزش شبکه به دنبال یادگیری MCSE باشید

آموزش mcse یکی از مهمترین دورههای مربوط به شرکت مایکروسافت بود که تا سال 2021 توسط این شرکت پشتیبانی می‌شد. اما امروزه یادگیری آن به کسانی توصیه میشود که قصد تبدیلشدن به یک مدیر شبکه حرفهای را دارند.

این دوره باید شامل آموزش MCSA | MCSE سرور 2022 شود که مجموع همه آنها به سرفصلهای آموزشی مثل تاریخچه ویندوز سرور، راهاندازی ویندوز سرور، راهاندازی DNS و اکتیو دایرکتوری، راهاندازی server core و upgrade ویندوز ختم خواهد شد.

همچنین لازم به ذکر است که در زیرمجموعههای آموزش شبکه و آموزش mcse، مطالب دیگری مثل پاور شل، Docker | Container ها و کوبرنتیز، ساخت VM، مدیریت ماشینهای مجازی، بهینهسازی تنظیمات شبکه، نصب و راهاندازی Nano Server و بسیاری موارد دیگر تدریس میشود که تمامی آنها در پکیجهای آموزشی حرفهای و پیشرفته قرار میگیرند.

در خرید دوره آموزش نتورک پلاس، مراقب تکنیکهای بازاریابی باشید

آموزش نتورک پلاس بهقدری مهم است که باید طبق استانداردهای بینالمللی تدریس شود. ازاینرو تحت هیچ شرایطی نباید مدرس دوره آن در مسلط بودن به مباحث، مبتدی باشد؛ بنابراین ازآنجایی‌که تکنیکهای بازاریابی زیادی جهت فروش پکیجهای آموزشی وجود دارد، به سرفصلهای مهمی که در ادامه آوردهایم توجه کنید. این سرفصلها در دسته آموزش شبکه و نتورک پلاس قرار میگیرند:

  • در این دوره باید با پایه و اساس شبکه آشنا شوید.
  • نحوه عملکرد تجهیزات شبکه را بشناسید.
  • نسبت به عملیات اجرایی در شبکه آگاه شوید.
  • شناخت مفاهیم اولیه امنیت از پایههای اصلی آموزش شبکه و این دوره است.
  • در آموزش نتورک پلاس باید با روشهای رفع اشکال شبکه آشنا شوید.
  • کاربرد و نحوه عملکرد پورتها و پرتکلها باید در دوره آموزش نتورک پلاس تدریس شود.
  • کار با تنظیمات شبکه یکی دیگر از سرفصلهای ضروری این دوره است.
  • در این دوره باید نحوه کار شبکههای بیسیم را بشناسید.
  • در آموزش شبکه، شناخت کابلها و ساختار آنها از اهمیت ویژهای برخوردار است.
  • در این دوره محل و نحوه قرارگیری تجهیزات شبکه بهخوبی تدریس میشود.

علاوه بر موارد گفتهشده، باید گفت که دوره آموزش نتورک پلاس شامل موارد خیلی بیشتری میشود که تدریس هر یک از آنها بستگی به کیفیت دوره آموزشی که اقدام به ثبتنام در آن میکنید، دارد.

شرکت در دوره آموزش نتورک پلاس مخصوص کسانی است که به حوزه شبکه علاقه دارند و به دنبال یادگیری عملی تجهیزات شبکه هستند. باید اضافه کنیم متخصصین مدیریت فناوری اطلاعات، برنامهنویسها، مهندسین امنیت و هکرها نیز به یادگیری مطالبی که در این دوره آموزش داده میشوند، میپردازند.

نکاتی که هنگام خرید دورههای آموزش شبکه به آنها نیاز دارید

حال که شما را با مهمترین آموزشهای شبکه آشنا کردیم و ویژگیهای مختلف آنها را مورد بررسی قرار دادیم، نوبت به ذکر نکاتی میرسد که باید هنگام ثبتنام در دورهها به آنها دقت کنید:

  • سابقه مدرس دوره را در مطلبی که آن را آموزش میدهد بررسی کنید.
  • نظرات دانشجوهایی که قبل از شما اقدام به استفاده از دوره کردهاند را مطالعه کنید.
  • تکتک سرفصلهای آموزشی دوره را در گوگل سرچ کرده و در مورد مزیت و اهمیت آنها مطالعه کنید.
  • نسبت به خدمات پس از فروش دوره و پشتیبانی آن آگاه شوید.
  • مراقب تکنیکهای بازاریابی نظیر فومو (FOMO) باشید.
  • کیفیت آموزش را با مشاهده دموی رایگانی که در داخل سایت وجود دارند، بسنجید.

بهترین دوره آموزش نتورک

برای ورود به بهترین دوره آموزش نتورک پلاس فارسی به این لینک مراجعه کنید

جمع‌بندی

آموزش شبکه بهواسطه اینکه شما را به دنیایی از علمهایی مثل برنامهنویسی، امنیت شبکه و مدیریت سیستم متصل میکند و نیاز به آموزشهای عملی دارد، از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار بوده و افراد را مجبور به بررسی دقیقتر سرفصلهای پکیجهای آموزشی خواهد کرد.

علت این است که با وجود تکنیکهای تولید محتوا و بازاریابی، بهصورت روزانه و در سطح اینترنت شاهد منتشرشدن دورههای آموزشی زیادی هستیم که مدرسهای آنها از تجربه عملی کافی برخوردار نیستند و خرید پکیجهای آنها، توانایی پاسخ به نیازهای دانشجوها را ندارد.

/

پایان رپورتاژ

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو