چت‌بات هوش مصنوعی مخصوص فضانوردان توسط ناسا عرضه می‌شود

منبع: تکراتو

4

1402/4/10

12:31


ناسا تصمیم دارد تا از مزایای هوش مصنوعی در ماموریت‌های خود بهره ببرد، به همین منظور چت‌بات هوش مصنوعی مخصوص فضانوردان عرضه می‌شود.

چت‌بات هوش مصنوعی مخصوص فضانوردان توسط ناسا عرضه می‌شود

ناسا تصمیم دارد تا از مزایای هوش مصنوعی در ماموریت‌های خود بهره ببرد، به همین منظور چت‌بات هوش مصنوعی مخصوص فضانوردان عرضه می‌شود.

به گزارش تکراتو و به نقل از ان‌گجت، ناسا تصمیم به استفاده از چت‌بات هوش مصنوعی مخصوص فضانوردان در ایستگاه فضایی Lunar Gateway را دارد. به این منظور ناسا به فضانوردان مجوز استفاده از یک رابط کاربری زبان طبیعی همچون ChatGPT را می‌دهد تا مانور،‌ آزمایش و دیگر کارها را به انجام برسانند. لازم به ذکر است که این ایستگاه فضایی قرار است از ماموریت آرتمیس ناسا پشتیبانی کند.

بیشتر بخوانید: نخستین جلسه عمومی ناسا با موضوع بشقاب پرنده‌ها برگزار شد

استفاده از چت‌بات هوش مصنوعی مخصوص فضانوردان

ناسا در صفحه اختصاصی درخواست حمایت برای ماموریت Lunar Gateway، اعلام کرده است که اجرای این عملیات به تکنولوژی‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی جهت مدیریت سیستم‌های متعدد نیازمند است. این سیستم‌ها شامل بار علمی، اولویت‌بندی انتقال اطلاعات، عملیات‌های خودکار، مدیریت سلامت ایستگاه و چیزهای دیگر می‌شود.

چت‌بات هوش مصنوعی مخصوص فضانوردان

در همین راستا دکتر لاریسا سوزوکی، طی نشست موسسه مهندسان برق و الکترونیک (IEEE) درباره نسل جدید ارتباطات فضایی بیان داشت:

«هدف رسیدن به نقطه‌ای است که با وسایل نقلیه فضا ارتباطات کلامی داشته باشیم و آنها هم با ما درمورد هشدار‌ها، یافته‌های جالبی که در منظومه شمسی و فراتر از آن می‌بینند صحبت کنند. واقعا این موضوع دیگر علمی تخیلی نیست.»

سوزوکی به‌عنوان نمونه به حالتی اشاره داشته که این سیستم به صورت خودکار مشکلات و ناکارآمدی‌های انتقال داده را برطرف می‌سازد و دیگر مشکلات قطعی دیجیتال رفع خواهد شد. وی در این زمینه افزود: «نمی‌شود هربار که یک وسیله در فضا آفلاین می‌شود یا نرم‌افزارش به مشکل می‌خورد مهندسی را به فضا بفرستیم.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص چت‌بات هوش مصنوعی مخصوص فضانوردان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو