طرز تهیه دسر طالبی شکم پر

منبع: آرگا

5

1402/4/10

19:42


دسر طالبی شکم پر یکی از دسر هایی است که نیاز به مواد اولیه زیادی ندارد و به راحتی تهیه می شود که بسیار مناسب برای پذیرایی از مهمان ها و جشن های تولد است .

برای تهیه یک دسر بسیار متفاوت با طعمی عالی می توانید دسر طالبی شکم پر را تهیه کنید که یک دسر بسیار متفاوت با طعمی عالی است. دسر طالبی بسیار مناسب برای پذیرایی از مهمان ها، جشن تولد و مهمانی های کوچک است و با استفاده از مواد اولیه ساده، سادگی در حین خوشمزگی است. با استفاده از ژله می شود دسر های زیادی تهیه کرد که دسر طالبی شکم پر یکی از آن دسر ها است. در این مطلب طرز تهیه دسر طالبی شکم پر قرار دارد.

دسر انواع مختلف و خوشمزه ای مانند محلبی با ژله و محلبی توت فرنگی دارد که تمامی این دسر های خوشمزه را در مدت زمان نسبتا کمی و به راحتی در خانه تهیه کنید. دسر طالبی شکم پر را می توان با استفاده از ژله های مورد علاقه و متفاوت تهیه کرد که در این مطلب طرز تهیه آن با استفاده از ژله آلبالو قرار دارد که به دلخواه می توانید ژله را با طعم دیگری تهیه نمایید.

دسر طالبی شکم پر خوشمزه

مواد لازم

  • ژله آلبالو ۱ بسته
  • طالبی گرد ۱ عدد
  • آب سرد ۱/۲ لیوان
  • آب جوش ۱ و نیم لیوان

طرز تهیه دسر طالبی شکم پر متفاوت

ابتدا برای تهیه دسر طالبی شکم پر باید به سراغ طالبی بروید، برای این منظور طالبی را خوب بشویید تا پوست طالبی تمیز شود و بر روی آن خاکی باقی نماند. سپس با استفاده از یک چاقوی تیر در بالای طالبی یک برش کوچک دایره ای شکل به وجود بیاورید طوری که مانند درب شود.

در ادامه با کمک یک قاشق تخمه های داخل طالبی را از همان دایره به خوبی در بیاورید تا جا برای ریختن ژله در آن باشد. حالا باید در یک کاسه مناسب ژله و آب جوش را بریزید و با یک قاشق مخلوط کنید و پس از مخلوط کردن آب سرد را به کاسه بی افزایید و دوباره هم بزنید.

ژله آماده شده را درون طالبی بریزید و وقتی طالبی پر شد ریختن ژله را متوقف کنید. برای اینکه طالبی تکان نخورد و ژله ها خارج نشوند در یخچال باید طالبی را درون یک کاسه مناسب قرار دهید و بعد حدود ۴ الی ۵ ساعت طالبی را درون یخچال قرار دهید تا ببندد.

طالبی شکم پر با طعمی عالی

پس از گذشت این مدت زمان طالبی را از یخچال در بیاورید و با استفاده از چاقویی تیز آن را به صورت شتری برش دهید و سرو کنید. همانطور که گفته ایم برای تهیه این دسر به جای ژله آلبالو می توان از ژله های دیگری استفاده کرد. برای مشاهده انواع دسر های خوشمزه و متفاوت بر روی لینک قرر گرفته شده کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو